کد خبر: 6506 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱

رئیس دانشگاه محقق؛

کار علمی با کنترل از راه دور انجام شدنی نیست

رئیس دانشگاه محقق با بیان اینکه دانشگاه باید در حوزه های مختلف نقش آفرینی داشته باشد، گفت: در جهان امروز، دانشگاه جامعه محور مطرح است.

کار علمی با کنترل از راه دور انجام شدنی نیست

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز نشست هم اندیشی راه های پیشرفت دانشگاه محقق با حضور اعضای هیأت علمی این دانشگاه در سالن بصیرت برگزار شد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این نشست با بیان اینکه دانشگاه باید در حوزه های مختلف نقش آفرینی داشته باشد زیرا در جهان امروز، دانشگاه جامعه محور مطرح است.

وی در ادامه سخنان خود وضعیت اقتصادی کشور را یادآور شد و گفت: در این شرایط باید هزینه ها را بیش از پیش مدیریت کنیم تا بتوانیم از نظر مالی با حداکثر صرفه جویی به اندازه خود در این زمینه نقش ایفا کنیم.
حبیبی با بیان اینکه باید صرفه جویی در تمامی هزینه ها را جدی بگیریم، ادامه داد: این کار خودبخود باعث کاهش تکانه ها و فشارهای اقتصادی کشور می شود.
رئیس دانشگاه محقق با بیان اینکه هم اکنون نسل چهارم دانشگاه مطرح است، گفت:دانشگاه های نسل چهارم جامعه محور هستند که برای رفع همه مسائل جامعه، نقش آفرینی می کنند.
وی به سخنان امام خمینی(ره) در خصوص دانشگاه اشاره کرد و افزود: امروز با گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، این حرف امام راحل(ره) که فرمودند دانشگاه مبدا همه تحول ها است به کرسی نشسته و دانشگاه جامعه محور دارای چنین ویژگی هایی است.
حبیبی در پایان سخنان خود به آخرین رتبه بندی اعلامی ISC رتبه دانشگاه محقق که 49 بود،اشاره کرد و گفت: همه ما در این رتبه نامناسب به اندازه خود سهیم هستیم بنابراین باید همه ما برای ارتقای این رتبه تلاش کنیم.
رئیس دانشگاه محقق با اشاره به اینکه کار علمی با کنترل از راه دور انجام شدنی نیست، تصریح کرد: باید همه همکاران وقت و انرژی خود را برای ارتقای علمی دانشگاه صرف کنند تا بتوانیم موفق شویم.
ویخاطر نشان کرد: اگر امروز در رتبه بندی ها جایگاه مناسبی نداریم، به این معنا نیست که درست کار نکرده ایم بلکه دانشگاه های دیگر نسبت به دانشگاه ما سرعت و شتاب بیشتری داشته اند.

اساتید دانشگاه الگوهای اقشار مختلف جامعه هستند

حجت الاسلام عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق نیز در این نشست گفت: اساتید دانشگاه سرمایه های اجتماعی و ملی هستند و باید الگوی برای اقشار مختلف جامعه باشند.
 تصریح کرد: نشست اعضای هیات علمی و مدیران دانشگاه باید به صورت مرتب برگزار شود تا مسائل دانشگاه در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با اشاره به اینکه باید نگاه ما به دانشگاه چند بعدی باشد، گفت: اساتید باید نسل های آینده را در شان انقلاب اسلامی تربیت کرده و خود عامل آموزه های دینی باشند.
حسنی گفت: انقلاب اسلامی نعمتی از طرف خداوند به ما است و باید زمینه تمدن حاکمیت اسلامی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/