سرویس: تشکل های دانشجویی کد خبر: 6505 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱

بیانیه 130 نفر از دانش اموختگان طرح ولایت دانشجویی استان اردبیل در خصوص وضعیت اقتصادی کشور

دراین بیانیه آمده است: مشکل اصلی کشور نه تحریم‌های خارجی، بلکه مدیران بی انگیزه و بی برنامه ای است که عملاً توانایی عبور از این برهه حساس و پیچ تاریخی اقتصادی را ندارند.

بیانیه 130 نفر از دانش اموختگان طرح ولایت دانشجویی استان اردبیل در خصوص وضعیت اقتصادی کشور

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، دانش آموختگان طرح ولایت استان اردبیل در مراسم اختتامیه این طرح با صدور بیانیه ای از رئیس جمهور خواستند تا با میدان دادن به مدیران اقتصادی جوان علاوه بر تحرک بخشیدن به چرخ های اقتصادی، کشور را از پیچ تاریخی اقتصادی نیز به سلامت عبور دهند.

در این بیانیه خطاب به رئیس جمهور آمده است: همچنانکه مستحضرید فشارهای معیشتی و اقتصادی به توده های مردم به ویژه اقشار کم در آمد و متوسط جامعه، روز به روز در حال افزایش است؛ آشفتگی‌ها و نوسانات اقتصادی اخیر موجب بروز برخی اعتراضات و نارضایتی های به حق و همچنین دل‌نگرانی های جدّی برای اقشار مختلف مردم به خصوص دانشگاهیان و دوست داران انقلاب شده است و به یقین حلّ آن نیازمند اقدام عاجل، قاطع، بدون مسامحه و انقلابی می باشد که علاوه بر اصلاح ساختاری و قانونی، اصلاح و ترمیم بدنه مدیریت اقتصادی دولت را نیز می طلبد زیرا عملکرد این مدیران نشان داده مشکل اصلی کشور نه تحریم‌های خارجی و نداشتن راه حل و راهکار برای گذار از معضلات؛ بلکه مدیران بی انگیزه، نا کارآمد و بی برنامه ای هستند که عملاً توانایی و قدرت حرکت و عبور از این برهه حساس اقتصادی و پیچ تاریخی را ندارند.

از سوی دیگر تیم اقتصادی دولت جهت‌گیری‌های نامشخص و مبهمی دارد و با اقدامات اشتباه خود سبب خود‌تحریمی کشور شده است،بنابراین با وجود این تیم اقتصادی ناهمگون و ناکارآمد، کشور نیازی به دشمن ندارد. 

این بیانیه می افزاید: مقام معظم رهبری، حمایت از دولت محترم را برای فائق آمدن بر چالش‌های اقتصادی کشور لازم و ضروری دانسته، ضمن اظهار تشکر و امتنان از بابت بیانات ضدّ‌صهیونیستی، ضدّ آمریکایی اخیر حضرتعالی که به حق زیبنده رییس جمهور ایران اسلامی است، راه کارها و پیشنهادات زیر را برای برون رفت از وضعیت موجود خدمتتان ارائه می دهیم:

1-تغییر فوری وزیران و مدیران ناکارامد و ضعیف اقتصادی به نحوی که به‌جای مدیران برکنار شده باتوجه به روزهای پرکار پیش روی، مراقبت شود تا مدیرانی جوان،لایق، توانمند، باانگیزه، پاکدست، شجاع، متخصص، ملّی و انقلابی بر مصادر ملّت گمارده شوند. لازم است همانگونه که در هشت سال جنگ تحمیلی ثمره اعتماد به نسل جوان و ایرانی را مشاهده کردیم یکبار دیگر از توان و ظرفیت نسل جوان بیشتر استفاده کنیم. به نظر ماعملکرد نامناسب مدیران ارشد اقتصادی کشور در طی سال‌های اخیر موجب بی‌اعتمادی روزافزون مردم نسبت به تصمیمات و سیاست‌های ابلاغی و اجرایی در بخش اقتصادی کشور گردیده است و این امر بازنگری در مجموعه تیم اقتصادی دولت را ضرورتی دو چندان و اجتناب‌ناپذیر می‌نماید

2- حفظ و تقویت وحدت ملی و مقاومت در برابر دشمنان چرا که در هر حادثه‌ای که ملت ایران وحدت کلمه و همدلی خود را حفظ کرده به‌خوبی موفق شده که از مشکلات و توطئه‌های دشمنان سربلند خارج شود و در هر مسئله‌ای که ایران مقاومت کرده پیروز شده و هر‌جا که سازش کرده دشمن خواسته‌های نامشروع بیشتری را تحمیل داشته است.

3- عمل به الگوی اقتصاد مقاومتی به عنوان  یک نقشه راه و فعال کردن ظرفیت‌های داخلی کشور و دلخوش نبودن به اقدامات و وعده های سراب گون و فریبکارانه آمریکا و اروپا.

معتقدیم بخش قابل توجهی از مشکلات فرا روی کشور نتیجه اهمال و کوتاهی در رعایت و پیروی از اصول اقتصاد مقاومتی است که حمایت از کالای ایرانی نیز بخشی از این نقشه راه است فلذا تاکید می‌کنیم تمامی مدیران و دستگاه های دولتی ملزم به تطبیق برنامه ها و راهبرد ها با اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی هستند

4-پیگرد قانونی و برخورد سریع، قاطع و بدون اغماض با مجرمان اقتصادی و کسانی که به هر نحو از امکانات و فرصت های دولتی سو استفاده کرده‌اند و اعلام آن از طریق رسانه ها تا درس عبرتی برای سایر مفسدان و اخلالگران اقتصادی باشد البته وظیفه اصلی در این خصوص با قوه قضاییه است بلکه دولت می تواند نقش سرعت دهنده به آن باشد.

5-شفاف سازی به ویژه در حوزه تخصیص ارز دولتی (ارز ۴۲۰۰ تومانی)

متاسفانه آن‌طور که لازمه این دوره حساس کشور، انقلاب و وضعیت سخت معیشتی ملت شریف و نجیب است بانک مرکزی شفافیت به خرج نداده و دراین فضای مسموم هنوزهستند بسیاری از افراد فرصت طلب که احساس امنیت کرده و به خیانت خود ادامه می‌دهند.

لازم است از تلاش وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات که «با شهامت اقدام به انتشار اسامی افراد و شرکت‌هایی که برای واردات تلفن همراه ارز دریافت کرده بودند و بخش قابل توجهی از آنها خیانت در امانت ملی کردن، رسوا نمودند» تقدیر کنیم.

در خاتمه اعلام می کنیم که نقش و وظیفه سایر قوا و ارکان و دستگاه ها نیز در جای خود برای اعتلای نظام اسلامی و کمک به حل معضلات اقتصادی کشور در جای خود محفوظ است.

امضاء کنندگان:

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل

130دانش آموخته طرح ولایت استان اردبیل

انتهای پیام/