کد خبر: 6479 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵

جشنواره ورزش زورخانه‌ای دانشجویان علمی کاربردی کشور در اردبیل + تصاویر

نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با حضور 188 ورزشکار از سراسر کشور در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق برگزار شد.

جشنواره ورزش زورخانه‌ای دانشجویان علمی کاربردی کشور در اردبیل + تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با حضور بیش از 200 ورزشکار از سراسر کشور در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در حاشیه برگزاری این مسابقات در جمع خبرنگاران گفت: در این مسابقات 188 دانشجوی ورزشکار از 22 استان کشور حضور دارند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش ادبی-هنری و ورزشی برگزار می شود، افزود: شعر-متن ادبی-دلنوشته، مجسمه‌سازی-تندیس، عروسک‌سازی-نگاگری-حجم‌سازی، نوشت‌افزار-نرم‌افزار-انیمشین و بازی‌های کامپیوتری، فیلم-عکس-نقاشی و خوشنویسی-نقاشی خط محورهای بخش ادبی-هنری و کشتی پهلوانی، مهارت‌های فردی داخل گود، سنگ، کباده، چرخ تیز و میل‌بازی محورهای بخش ورزشی این جشنواره هستند.
 
لطیفی با بیان اینکه در بخش ادبی-هنری 220 اثر برای حضور در جشنواره انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: این جشنواره با هدف تبیین ورزش پهلوانی در محیط دانشگاهی و همگانی کردن این ورزش در جامعه دانشگاهی برگزار می‌شود.
 
شهبازعلیزاده رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان اردبیل نیز گفت: این جشنواره در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان اردبیل و هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان اردبیل برگزار می‌‎شود.
 
وی افزود: در بخش ورزشی، کشتی پهلوانی در سالن ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی و مهارت‌های فردی داخل گود، سنگ، کباده، چرخ تیز و میل‌بازی در زورخانه حضرت علی بن ابیطالب(ع) اردبیل برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/