کد خبر: 6462 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خبرداد؛

نخستین جشنواره ورزش های پهلوانی دانشجویان کشور به میزبانی مرکز اردبیل برگزار می شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از برگزاری نخستین جشنواره ورزش‌های پهلوانی دانشجویان این دانشگاه در اردبیل خبرداد و گفت: این رخداد فرهنگی و ورزشی با حضور 200 ورزشکار از 23 استان کشور 24 تیرماه در اردبیل برگزار می شود.

نخستین جشنواره ورزش های پهلوانی دانشجویان کشور به میزبانی مرکز اردبیل برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در نشست خبری به تشریح جزئیات نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی، ورزش های پهلوانی و زورخانه ای دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور پرداخت و گفت: این رخداد فرهنگی و ورزشی 24 و 25 تیرماه با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در اردبیل برگزار می شود.

ورزش پهلوانی ریشه در تاریخ کشور دارد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان  با بیان اینکه این حرکت ارزشی صرفا ورزشی نیست بلکه  یک رویداد فرهنگی است،گفت: برگزاری برنامه هایی از این دست می تواند تقویت کننده قوام قومی و ملی شود.

دانشگاه جامع علمی کاربردی مروج فرهنگ ایرانی در دانشگاه است

وی از کشتی پهلوانی بعنوان جزئی از ویژگی های اصلی کشور نام برد و گفت: ما باید تلاش کنیم تا ورزش های بومی و سنتی خودمان را در جامعه دانشگاهی ترویج و گسترش دهیم.

لطیفی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ورزش های پهلوانی ریشه در تاریخ کشور دارد، گفت: در این رویداد تاریخی که برای نخستین بار در کشور برگزار می شود200 ورزشکار  از 23 استان کشور حضور خواهند داشت.

وی به زمان برگزاری مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: نخستین دوره مسابقات ورزش پهلوانی دانشجویان جامع علمی کاربردی کشور در دو بخش کشتی پهلوانی در شش وزن و ورزش های انفرادی در رشته های چرخ، کباده، میل و غیره 24 و 25 تیرماه در دو محل سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق و زورخانه علی بن ابی طالب(ع) برگزار خواهند شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در پایان سخنان خود به برنامه های فرهنگی این رخداد ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: آثار هنری و ادبی دانشجویان در رشته هایی چون شعر، متن ادبی، دلنوشته، نگارگری، حجم سازی، بازی های رایانه ای، نقاشی و خطاطی در مراسم اختتامیه در قالب نمایشگاه میدانی در مجتمع فرهنگی آموزشی فدک اردبیل در قالب نمایشگاه برگزار و از صاحبان آثار برتر نیز در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام/