کد خبر: 6459 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸

گزارش تصویری1؛

اردوی راهیان‌نوردانشجویی‌اردبیل درغرب‌کشور+تصاویر

150نفر از دانشجویان استان اردبیل با حضور در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در غرب کشور ضمن اشنایی با ایثار و فداکاری رزمندگان در استان کردستان درس ایثار و وطن دوستی آموختند.

اردوی راهیان‌نوردانشجویی‌اردبیل درغرب‌کشور+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل ازاعزام 150نفر از دانشجویان برادر استان به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس به استان کردستان خبرداد و گفت: اردوهای راهیان نور فرصت بسیار ارزشمندی است تا بخش بسیار کوچکی از رشادتهای فرزندان این آب و خاک در جریان هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل دشمن قسم خورده نمایش داده شود.

وی با بیان اینکه کاروان راهیان نور دانشجویی برادر استان ساعت 7صبح 16تیرماه پس از مراسم بدرقه که با حضور مسئولین دانشگاه های اردبیل و سخنرانی حبیبی رئیس دانشگاه محقق از مقابل مرکز آموزشی شهید پیرزاده به استان کردستان اعزام شدند،گفت: دانشجویان زائر شب هنگام پس از ورود به شهرستان بانه و استقرار در زائرسرای شهید نصراللهی از راویان مستقر در این منطقه استفاده کرده و جهت بهره مندی بیشتر از معنویات نهفته در منطقه پس از نماز مغرب و عشا به قرائت زیارت عاشورا و عزاداری پرداختند.

اسدی از روایتگری گودرز صادقی رئیس سابق دانشگاه محقق و از رزمندگان دوران دفاع مقدس در بین دانشجویان اردبیلی خبرداد و گفت: حضور یکی از مسئولین سابق دانشگاه های اردبیل در جمع دانشجویان خود باعث انگیزه مضاعف دانشجویان و شور و اشتیاق آنها برای ورود به مناطق عملیاتی این دیار شده بود.

مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: کاروان دانشجویی برادر استان صبح روز یکشنبه عازم منطقه عملیاتی بوالحسن شدند تا ضمن آشنایی با مناطق عملیاتی غرب کشور و عملیات های انجام گرفته در این منطقه از نزدیک مظلومیت شهدای کردستان را درک کنند.

وی با بیان اینکه منطقه سیران بند و زیارت شهدای غریب این دیار که 10 نفر از پیشمرگان کرد مسلمان مظلومانه در ماه مبارک رمضان با دستان بسته توسط ضد انقلاب به شهادت رسیدند مقصد بعدی کاروان راهیان نور دانشجویی استان بود،گفت: دانشجویان اردبیل پس از زیارت مزار شهدای این روستا به سمت شهرستان سنندج رهسپار شدند تا پس از بازدید از موزه باشگاه افسران این شهر و تپه استراتژیکی الله کبر در رزمایش رزمی فرهنگی مردان آسمانی شرکت کنند.

اسدی در پایان سخنان خود به تاریخچه راهیان نور دانشجویی استان اشاره کرد و گفت: کاروان‌های راهیان نور دانشجویی اردبیل برای نخستین بار بود که به غرب کشور به خصوص استان کردستان اعزام شدند در حالیکه پیش از این دانشجویان اردبیل در قالب کاروان های راهیان نور از اولین سال های شروع این حرکت فرهنگی همه ساله به مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور اعزام شده بودند.

وی گفت: دانشجویان خواهر استان اردبیل نیز به استعداد 200 نفر در تاریخ 21 تیرماه به استان کردستان اعزام خواهند شد.

عکاس:سعید آخربین

انتهای پیام/