کد خبر: 6428 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱

مسئول بسیج دانشجویی استان:

۳۵۰ دانشجو به مناطق‌عملیاتی‌غرب کشوراعزام می‌شوند

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل از اعزام 350 دانشجو به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در غرب کشور برای نخستین بار خبر داد و گفت: زائران دانشجوی استان اردبیل در دو کاروان مجزا 16 و 21 تیر ماه به استان کردستان اعزام خواهند شد.

۳۵۰ دانشجو به مناطق‌عملیاتی‌غرب کشوراعزام می‌شوند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جلسه هماهنگی راهیان نور دانشجویی غرب کشور با حضور دبیران کمیته های مختلف در سالن جلسات ناحیه بسیج دانشجویی استان برگزار شد.

معین الدین اسدی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان در ابتدای این جلسه به تبیین اهداف اعزام دانشجویان به راهیان نور غرب کشور پرداخت و گفت:طبق برنامه‌های ریزی‌های انجام شده در قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان امسال مصوب شد تا دانشجویان اردبیل از مناطق عملیات غرب کشور نیز بازدید کنند.

وی افزود: در همین راستا دو کاروان خواهر و برادر در قالب ۷ اتوبوس به استعداد بیش از ۳۵۰ دانشجو  از ۱۶ تیر ماه به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات این سفر معنوی پرداخت و گفت: در این سفر سه روزه دانشجویان از مناطق عملیاتی بانه، یادمان‌های بولحسن و سیرانبند در شهرستان سنندج و یادمان تپه الله اکبر بازدید خواهند کرد.

وی برنامه های جنبی این اردوی معرفتی را نیز یادآور شد و گفت: دانشجویان با شرکت در نمایشگاه رزمی فرهنگی مردان آسمانی ضمن آشنایی با مناطق عملیاتی غرب کشور از روایتگری ایثارگران این منطقه نیز بهره مند خواهند شد.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین وظایف و رسالت های بسیج دانشجویی در حراست از آرمان های انقلاب پرداخت و گفت: امروز دانشگاه‌ها تبدیل به جبهه‌های علمی و فرهنگی شده اند چراکه دانشجویان می توانند با تأسی از فرهنگ ۸ سال دفاع مقدس در سنگر‌های علمی، فرهنگی و بصیرتی تلاش کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تصریح کرد: سرزمین مناطق عملیات‌های کردستان سرزمین مجاهدت‌های فراموش نشدنی است که برای دفاع از ارزش‌ها خانه‌های بسیاری تقدیم انقلاب و اسلام شده است و امسال سال اولی است که از استان اردبیل به این مناطق دانشجویان نظام خواهند شد.

وی در پایان سخنان خود به مشارکت نهادها و برخی ارگان ها در خصوص برگزاری راهیان نور دانشجویی اشاره کرد و گفت: راهیان نور با مشارکت رؤسای دانشگاه‌های استان، سپاه حضرت عباس علیه السلام و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و عوامل اجرایی بسیج دانشجویی هر سال در دو نوبت تابستان و زمستان برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه دبیران کمیته های مختلف در خصوص مسائل بهداشتی و درمانی، پشتیبانی، اسکان، برنامه های فرهنگی، مستند سازی و پوشش خبری ضمن ارائه گزارش فعالیت به تبادل اندیشه پرداختند.

انتهای پیام/