پربازدیدترین ها

کد خبر: 6393 ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰

«میز خدمت» در دانشگاه‌های اردبیل راه اندازی شد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه محقق اردبیلی از راه اندازی«میز خدمت» در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: این میز در هر دو فضای حقیقی و مجازی راه اندازی خواهد.

 «میز خدمت» در دانشگاه‌های اردبیل راه اندازی شد

به گزارش ابصارخبر، مهرداد محرم زاده معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه محقق اردبیلی از راه اندازی«میز خدمت» در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: اطلاع رسانی شفاف در مورد هر یک از خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیکی و میز خدمت حضوری شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، هزینه های مورد نیاز برای دریافت خدمت، رویه ارائه شکایت و پیگیری و مسئول اصلی ارائه خدمت، امکان اخذ درخواست خدمت از ارباب رجوع در قالب فرم های الکترونیکی و بارگذاری و ارسال  الکترونیکی مدارک و مستندات مورد نیاز برای دریافت خدمت توسط ارباب رجوع، انجام کلیه استعلامات و انجام فرآیندهای بین دستگاهی مورد نیاز برای ارائه خدمت، ارائه و تحویل خدمت به ارباب رجوع به صورت الکترونیکی، ارائه کد رهگیری منحصربه فرد به درخواست خدمت به منظور ردگیری مراحل اجرای فرآیند، پردازش درخواست خدمت و بازیابی و رجوع به سوابق اطلاعات خدمت ارائه شده، امکان ارسال پیامک به منظور اطلاع رسانی مراحل پردازش درخواست خدمت به ارباب رجوع و نظر سنجی الکترونیکی از ارباب رجوع در ارتباط با کیفیت خدمات ارائه شده در میز خدمت از جمله این قابلیت ها هستند.
محرم زاده در ادامه سخنان خود به کارکردهای میز خدمت حضوری نیز اشاره کرد و گفت: میزخدمت حضوری برای آن دسته از خدمات که به موجب قوانین و مقررات یا شرایط خاص خدمت، امکان ارائه در میز خدمت الکترونیکی را ندارند و بایستی به صورت حضوری ارائه شوند یا هنوز به صورت الکترونیکی پیاده سازی نشده اند و همچنین فرآیند ارائه خدمت به صورت کامل در محدوده اختیارات دستگاه انجام می شود، به صورت متداول ادامه خواهد یافت.
وی افزود: در این میز خدمت فضایی مناسب برای مراجعه ارباب رجوع با رعایت موارد مندرج در مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری اختصاص می باید تا ارباب رجوع بتواند بدون نیاز به مراجعه و پیگیری از واحدهای مختلف دستگاه اجرایی و تنها از طریق میز مذکور، خدمت یا پاسخ مورد نیاز خود را دریافت نماید.
محرم زاده با بیان اینکه ارائه خدمات در همه روزهای کاری و در طول ساعات اداری به طور پیوسته انجام خواهد شد، افزود: به همین منظور تعدادی از کارکنان شایسته، ماهر، پاسخگو و آموزش دیده و مطلع نسبت به فرایندهای اداری مرتبط با ارائه خدمات با توجه به تعداد ارباب رجوع و حجم خدمات مورد نیاز آنها ساماندهی می شود.
وی تصریح کرد: ارایه اطلاعات و راهنمایی لازم به ارباب رجوع در ارتباط با فرایند دریافت خدمت در صورت عدم امکان ارائه الکترونیکی مدارک در میز خدمت الکترونیکی، دریافت درخواست های حضوری ارباب رجوع و مدارک و مستندات مربوطه برای ارائه خدمت به گونه ای که ارباب رجوع حتی المقدور تنها طی یک مرحله کلیه مدارک مورد نیاز درخواست را ارائه کند، پاسخ به درخواست ارباب رجوع بر اساس اطلاع رسانی دانشگاه و اعلام زمان ارائه خدمت و اعلام نتیجه در زمان دریافت درخواست از ارباب رجوع، آغاز اجرای جریان و گردش کار در واحدهای داخلی دانشگاه و دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و هدایت و راهنمایی ارباب رجوع به واحدهای مرتبط در موارد ضروری پس از هماهنگی با واحدهای ذیربط از وظایف همکاران مستقر در میز خدمت حضور خواهد بود.

گفتنی است میز حدمت در دانشگاه های پیام نور و علوم پزشکی اردبیل نیز راه اندازی شده است.

انتهای پیام/