کد خبر: 6356 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷

بیانیه بسیج دانشجویی اردبیل به مناسبت روز قدس؛

مبارزه با تروریسم، باید بصورت عملی سرلوحه سازمان های بین المللی قرار گیرد

مبارزه با تروریسم در جهان باید سرلوحه ی برنامه های سازمان های بین المللی قرار گیرد و کشورهای مدعی در این زمینه نیز باید در عمل ثابت کنند که به دنبال مبارزه با جریان‌های خشونت طلب هستند.

مبارزه با تروریسم، باید بصورت عملی سرلوحه سازمان های بین المللی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبین مواضع بسیچ دانشجوییاردبیل در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس با صدور بیانیه ای ضمن افشا کردن ماهیت پلید رژیم کودک کش صهیونیست، از آحاد مردم جهت حضور پر شور در راهپیمایی شکوهمند و دشمن شکن روز جهانی قدس دعوت کرد.

در این بیانیه ضمن یادآوری ابعاد مهم روز جهانی قدس آمده است:روز قدس روز فریاد مظلومیت و جهان اسلام فرا رسید. امام خمینی(ره) با بینش الهی و دوراندیشی شگرف، روز قدس را به عنوان کانون وحدت مسلمانان و آزادی خواهان جهان به میراث گذاشتند و امام خامنه ای(مدظله العالی) نیز به حق، راه روشن آن امام فرزانه را ادامه دادند. بدون شک نام گذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) را باید  به عنوان نقطه ی عطفی در دوران رهبری آن پیر فرزانه در جهان اسلام و ودیعه ای ارزشمند از سوی خداوند متعال به انقلاب اسلامی و مردم مسلمان و ستمدیده ی جهان قلمداد نمود.

این بیانیه می افزاید:روز قدس روز ایستادگی مستضعفان عام در برابر مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود، پرده از چهره ی کریه صهیونیست جنایتکار، آمریکا و متحدان آن ها خواهد برداشت و ادعاهای واهی در خصوص دموکراسی و حقوق بشر را پوچ و بی معنا جلوه خواهد داد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل در ادامه بیانیه خود از تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس بعنوان دمیدن روح اتحاد و بیداری جهان اسلام در برابر خوی استکباری دشمنان اسلام نام برده و می افزاید:به درستی که بیداری اسلامی حیات دیگری در کالبد خسته ی قدس دمید و کابوسی شد که خواب راحت را از چشم صهیونیست ها و اربابان آن ها می رباید. در شرایطی که آمریکا و متحدان غربی و عربی آن در راستای تأمین امنیت و منافع رژیم غاصب صهیونیستی، با حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی، خون هزاران تن از مردم بی گناه در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و ... را می ریزند و باعث گسترش روز افزون حرکت های افراطی  و جریان های تروریستی- تکفیری در منطقه ی غرب آسیا می شوند، سکوت مجامع و سازمان های مدعی حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل، جای بسی تأسف دارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل (شهید علم الهدی) در پایان بیانیه خود ضمن گرامی داشت روز جهانی قدس و دعوت از آحاد ملت شریف ایران برای حضور گسترده و دشمن شکن در راهپیمایی آن روز، موارد زیر را خاطرنشان کرد:

حمایت از آرمان های والای مردم مظلوم فلسطین تا رهایی کامل قدس شریف از چنگال صهیونیست ها، هدف غایی ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان است.

باتوجه به رجزخوانی های اخیر مقامات آمریکایی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران و انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا به بیت المقدس وتلاش برای در حاشیه قراردادن مسأله ی فلسطین به عنوان مسأله ی اول جهان اسلام، شایسته است ملت های مسلمان در اقصی نقاط جهان، با حفظ اتحاد و همدلی در راه پیمایی روز جهانی قدس حضور پرشور داشته باشند.

مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی در جهان باید سرلوحه ی برنامه های سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت قرار گیرد و کشورهای مدعی مقابله با تروریسم باید در عمل ثابت کنند که به دنبال مبارزه ی کامل با تروریسم و جریان های خشونت طلب هستند و صرف شعار دادن و عمل منافقانه، کمکی به مبارزه با این پدیده ی شوم نخواهد کرد.

هرگونه سازش و تعامل با آمریکای جنایتکار که از کوچک ترین فرصت برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ملت انقلابی ایران استفاده می کند و اعتماد به کشورهای اروپایی که تنها به منافع خود می اندیشند، نتیجه ای جزء خواری و ذلت و تضعیف استقلال ملی در پی نخواهد داشت.

در سال حمایت از کالای ایرانی؛ دولت محترم  باید با تدابیر صحیح و برنامه ریزی های منسجم و نصب العین قراردادن فرامین حکیمانه ی مقام معظم رهبری، در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور به ویژه اشتغال جوانان تحصیلکرده، افزایش تولیدات داخلی و کاهش وابستگی اقتصاد به نفت، اقدامات اساسی انجام دهد.

 

انتهای پیام

امضا کنندگان بیانیه:

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

*بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نمین

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رضی

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه (س) اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

*بسیج دانشجویی مرکز علمی -کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین