کد خبر: 6328 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹

همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی برگزار شد؛

محفل تدبر در قرآن کریم در دانشگاه محقق اردبیلی

محفل تدبر در قرآن کریم بمناسبت ایام ماه مبارک رمضان توسط دفتر نهاد رهبری دانشگاه محقق و انجمن علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه در سالن بصیرت برگزار شد.

محفل تدبر در قرآن کریم در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ظهر امروز محفل تدبر در قرآن کریم بمناسبت ایام ماه مبارک رمضان توسط دفتر نهاد رهبری دانشگاه محقق و انجمن علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه در سالن بصیرت برگزار شد.

 

محمد حسن زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق در ابتدای این مراسم ضمن خوشامد گویی به مومنین روزه دار گفت: ماه مبارک رمضان، ماه انس با قرآن کریم است چراکه راه حل بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی به میزان بهره گیری از آموزه های قرآنی دارد.

 امین فتحی عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی و دبیر دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه محقق نیز در این همایش معنوی به تبیین و تفسیر آیاتی از قرآن کریم پرداخت و گفت: تقویت تقوا، خویشتن داری و خودکنترلی از مهمترین خواسته های ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه قرآن، کتاب فطرت انسانیت است، گفت: قرآن کتاب زندگی و آئین بندگی است و فقط برای کسب حالات معنوی از کتاب شریف نیست.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود نحوۀ نزول قرآن کریم را به نزول باران تشبیه کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم از انسان انتظار دارد تا با  تعقل و تدبر در قرآن کریم به سعادت دنیا و آخرت برسیم.

حجت الاسلام محمد جواد اکبری استاد حوزه از شهر مقدس قم نیز با حضور در این مراسم به تبیین مفهوم تدبر در قرآن کریم پرداخت و گفت: متاسفانه در بین امت اسلامی قرآن مهجور است و نیازمند بهره مندی بیشتر از قرآن هستیم.

وی با بیان اینکه تدبر، کار قلب انسان است، گفت: برای اینکار لازم است قلب انسان سالم و باصفا باشد.

انتهای پیام/