پربازدیدترین ها

کد خبر: 6319 ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶

مراسم سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) در دانشگاه های اردبیل+تصاویر

مراسم گرامیداشت سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) توسط دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های اردبیل برگزار شد.

مراسم سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) در دانشگاه های اردبیل+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،مراسم گرامیداشت سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) توسط دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام محمد تجلایی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مراسمی که در مسجد این دانشگاه برگزار شد به زندگی حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: نگاه به زندگانی حضرت خدیجه (س) نشان می دهد آن حضرت از ابتدا مشمول پاکدامنی بوده و با پاک دامنی بزرگ شده است.

وی افزود: با مراجعه به تاریخ دین مبین اسلام می توان دریافت که حضرت خدیجه (س) از ابتدا در مسیر توحیدی بوده و به هیج وجه بت پرستی نکرده است.

 تجلایی در خصوص بالا بودن سن آن حضرت از پیامبر اسلام تصریح کرد: در اسلام محدودیت سنی برای ازدواج وجود ندارد حتی به نحوی که دختر نیز می تواند درخواست ازدواج از پسر را داشته باشد که در این خصوص وقتی حضرت خدیجه صلابت و شخصیت پیامبر را می بیند از او خوشش می آید و عموی خود را جهت خواستگاری از پیامبر واسطه می کند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) جزو ثروتمندترین افراد عربستان بود و تمام ثروت خود را در راه خدا تقدیم پیامبر کرد گفت: آن حضرت از پیامبر مهریه ای دریافت نکرد که این موضوع می تواند درس بزرگی برای جوانان ما باشد.