کد خبر: 6306 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر انجام گرفت؛

دیدار دانشجویان شهرستان گرمی با خانواده شهیدعلی‌عطایی

جمعی از دانشجویان دانشگاه های گرمی با همراهی مسئولین سپاه و بسیج شهرستان با حضور در منزل خانواده دانشجوی شهید علی عطایی یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرشهر را گرامی داشتند.

دیدار دانشجویان شهرستان گرمی با خانواده شهیدعلی‌عطایی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر جمعه جمعی از دانشجویان دانشگاه های گرمی با همراهی مسئولین سپاه و بسیج شهرستان با حضور در منزل خانواده دانشجوی شهید علی عطایی که در خرمشهر به شهادت رسیده بود، یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرشهر را گرامی داشتند.

شهید علی عطایی در دومین روز از اردیبهشت ماه سال 1336 در روستای افسوران از توابع شهرستان گرمی در خانواده ای مذهبی و دیندار متولد شد . پدرش اله قلی كشاورز بود . ایشان با دسترنج كشاورزی پدر ، رشد و نمو یافت و در شش سالگی یعنی در سال 1342 در مدرسه ابتدایی روستای پرمهر ثبت نام کرد و پا به عرصه علم و دانش گذاشت . او تا كلاس پنجم ابتدایی را در آنجا تحصیل كرد در مدت تحصیل ایشان پدرش وضعیت درسیش را از معلمانش جویا می شد می گفتند علی از هر لحاظ نمونه است هم از حیث درسی و هم از لحاظ اخلاق . بعد از اتمام دوره ی ابتدائی در سال 1348 پدرش علی را برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی به روستای زهرا برد و در آنجا برای علی منزل گرفت ایشان به همراه سه تن از هم اتاقی هایش به نام های محمد جعفری ، ترحیم مجرد و فتح اله اصلان هم منزل بودند و تحصیل می كردند و دوستی عمیق بین آنها هر سه را به جبهه كشانید.

شهید علی عطایی در نوزده سالگی در كنكور سراسری شركت و در رشتة علوم طبیعی پذیرفته شد و وارد دانشگاه تهران شد. بعد از گذشت دو سال از تحصیل فوق دیپلم گرفت و در كارخانه ی شیشه و گاز تهران استخدام شد 

وی در سال 1361 به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و در تاریخ 61/2/17 در خرمشهر در اثر درگیری با نیروهای بعثی عراق شربت شیرین شهادت را نوشید و در قبرستان عمومی روستای افسوران به خاك سپرده شد.

انتهای پیام/