کد خبر: 6290 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی اردبیل؛

دلبستگان به مذاکرات هسته ای، تسلیم شدگان در برابر استعمار مستکبرین هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان در نشست بصیرت افزایی "خرمشهرهای پیش رو" به تبیین دستاوردهای حماسه سوم خرداد پرداخت و گفت: دلبستگان به مذاکرات هسته ای، در واقع تسلیم شدگان در برابر استعمار مستکبرین هستند.

دلبستگان به مذاکرات هسته ای، تسلیم شدگان در برابر استعمار مستکبرین هستند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ظهر امروز نشست بصیرت افزایی "خرمشهرهای پیش رو" با حضور پرشور مسئولین دفاتر بسیج دانشجویی اردبیل با سخنرانی حجت الاسلام عزیز عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان و روایتگری مصطفی حسینی از رزمندگان دفاع مقدس اردبیل در حسینیه ناحیه بسیج دانشجویی استان برگزار شد.

حجت الاسلام عابدی در ابتدای این نشست به تبیین وقایع ابتدای انقلاب پرداخت و گفت: استکبارستیزی در واقع ایستادگی و مقاومت طرفداران  جبهه حق و حقیقت در برابر ظلمت و تاریکی و جبهه باطل است.

وی با بیان اینکه هرگز حق و باطل در کنار هم قرار نمی گیرند، گفت: با نگاهی به تاریخ نیز به خوبی این نکته مهم در ذهن ها متصور می شود که از ابتدای خلقت نیز حق و باطل در کنار یکدیگر قرار نگرفته اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود به مقایسه حق و ناحق پرداخت و گفت: حق مثل چشمه ای است که هستی را در بر می گیرد در حالیکه ناحق، هستی نمی شناسد.

وی جنایات صدام را مصداق بارز ناحق عنوان کرد و گفت: توجه به منابع حیات در جبهه باطل نه تنها تعریف نشده بلکه نادیده نیز گرفته شده است.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح معیارهای انسان اسلامی پرداخت و گفت: تمام معیارهای انسان کامل در بیانات مقام معظم رهبری که برگرفته از مفاهیم قرآن کریم و سخنان اهل بیت علیه السلام است کاملا مشهود است.

این مبلغ دینی در ادامه سخنان خود به تبیین کلیدواژه های جبهه حق و باطل پرداخت و گفت: در جمهوری اسلامی واژه هایی چون مبارزه با ظلم تعریف شده است.

وی استکبار را مولود جنود شیطان و جبهه ناحق دانست و گفت: استکبار با تعریف ظلمت و کاشتن بذر ناامیدی در جوامع، در واقع همه را برده تلقی کرده و به احد الناسی اجازه تفکر به دانش را هم نمی دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی از عاشورا بعنوان تنها مکتب راستین ظلم ستیزی در جهان نام برد و گفت: مکتب عاشورا که برگرفته از تعالیم اهل بیت علیهم السلام است، سلسله ای ظلم ستیز است که نه تنها جزء اصول نظام تلقی می شود، بلکه کلیات نظام را نیز در بر می گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان از امید بستگان به مذاکرات هسته ای بعنوان تسلیم شدگان در برابر استعمار مستکبرین نام برد و گفت: امروز بر همگان روشن شد که کسانی که فکر می کردند و در سایه مذاکرات و نشست و برخواست با آمریکائیها همه مشکلات حل خواهد شد، چیزی جز گرفتار شدن در بند استکبار نبوده  و از ابتدا فکری بیهوده بوده است.

وی تاریخ قبل از انقلاب را متذکر شد و گفت: اگر جوانان کشور امروز به دوران قبل از انقلاب برگردند و به مطالعه تاریخ بپردازند به عینه خواهند دید که در گذشته ای نه چندان دور همین آمریکای جنایتکار در کشور ما سلطه داشته و نه تنها تمام منابع ثروت کشور را به تارج برده بودند بلکه ابتکار و خلاقیت و نوآوری که سرمایه اجتماعی هرکشوری است را نیز در ایران زیر سوال برده  و اجازه عرض اندام نمی دادند .

عابدی عمل به دین و قرآن کریم را تنها عامل شکست مستکبری در دوران انقلاب و بعد از ان دانست و گفت: عمل به آیات استکبارستیزی و جهاد تنها عامل پیشرفت کشور و عجز و ناتوانی دشنان اسلام از انقلاب تا کنون بوده است.

وی واقعه طبس را یادآور شد و گفت: آمریکا در حادثه 11 سپتامبر که در واقع خود پدید اورنده آن بود، جهان را به کشور های خیر و شر تقسیم بندی کرد تا به خیال خود بتواند در کوتاه مدت کشور های مستقل و بااراده ای چون ایران را از پای دراورد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان سخنان خود به تبیین راه کارهای مقابله با جهل و تاریکی پرداخت و گفت: مردم ایران زمین تا زمانیکه پیرو مقام معظم رهبری باشند و منویان ایشان را با جان و دل اجرا کنند از بحران های پبش رو  همچون بحران ها و توطئه های قبل به راحتی عبور خواهیم کرد.

پخش مستند آزادسازی خرمشهر، روایتگری یکی از رزمنده اردبیل حاضر در عملیات بیت المقدس از جمله برنامه های این نشست بصیرت افزایی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در بسیج دانشجویی استان اردبیل بود.

انتهای پیام/