کد خبر: 6248 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳

طی مراسم تکریم و معارفه

مسئول بسیج‌دانشجویی‌دانشگاه پیام‌نوراردبیل‌معرفی‌شد

طی مراسم تکریم و معارفه که با حضور مسئولین دانشگاه پیام نور اردبیل و بسیج دانشجویی استان در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، بنیامین علیمحمدی بعنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل معرفی شد.

مسئول بسیج‌دانشجویی‌دانشگاه پیام‌نوراردبیل‌معرفی‌شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل با حضور مسئولین دانشگاه و بسیج دانشجویی استان در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد،

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بخصوص شهدای دانشجو گفت: سیره عملی شهدا باید مورد توجه و چراغ راه دانشجویان بسیجی قرار گیرد.

وی در ادامه به ماموریت های بسیج  دانشجویی اشاره کرد و گفت: پیگیری مطالبات رهبری و جامعه عمل پوشاندن به اهداف تعیین شده نظام توسط ایشان، تربیت نیروهای همطراز انقلاب بطوریکه افراد موفق در بسیج بتوانند در اداره امور کشور نقش بسزایی داشته باشند، نقش آفرینی در چالش های اساسی نظام و سازماندهی و شبکه سازی نیروها با توجه به ساختار سازمانی از جمله این مأموریت ها است.

اسدی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در دانشگاهها بر خلاف سایر تشکلها دارای نظم و انسجام بسیار بالایی است گفت: بسیج دانشجویی برنامه های مدونی دارد که پس از ابلاغ توسط سازمان بسیج مستضعفین و بسیج دانشجویی کشور به سرپنجه ها در دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه ها برای اجرایی شدن انتقال می یابد.

وی اصلی ترین ماموریت بسیج را جذب حداکثری دانشجویان توام با سلایق مختلف یاد کرد و افزود: در این مورد حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور با عملکرد فوق تصور توانست با جذب بیش از دو برابر سهمیه اختصاصی یکی از جلوه های تلاش گروهی و روحیه  ایثار و مقاومت را به نمایش بگذارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل از دانشجویان به تعبیر مقام معظم رهبری بعنوان افسران جنگ نرم یاد کرد و گفت: دانشجویان بسیجی با بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتروار می توانند از تنگه احد این جنگ به بهترین نحو محافظت کند.

وی با بیان اینکه ماموریت ها در بسیج دانشجویی بر خلاف سایر حوزه های بسیج از تنوع بیشتر و در عین حال فرصت کمتری برخوردار است گفت: مسئولین ما باید بتوانند در مدت اندک بیشترین بهره وری را از خود به یادگار بگذارند.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های بسیج دانشجویی در سال 97 اشاره کرد و افزود: برنامه های بسیج در قالب دوره های خط امام در 10 عنوان متفاوت انجام خواهد شد.

وی دوره های طرح ولایت کشوری و استانی، شهید چمران(آموزش سرحلقه های صالحین)، اردوهای جهادی، جشنواره ممتازین و مبتکرین بسیج، جذب حداکثری و نهایتا اردوهای علمی و راهیان نور را از جمله مهمترین این برنامه ها عنوان کرد.

وی  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تأکید کرد: اعضای بسیج دانشجویی باید درس خوان ترین و کوشاترین دانشجویان هر دانشگاه باشند تا به الگویی در علم توأم با عمل همراه با شادی و نشاط و معرفت در بین سایر دانشجویان تبدیل شوند.

حجت الاسلام حمید علی نسب مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان نیز در این مراسم نقش ایمان و تقوای الهی در انجام بهتروظایف و مأموریت ها را یادآور شد و گفت: افرادی که از لحاظ روحی به مرجله کمال رسیده باشند شکست ناپذیر خواهند شد.

حجت الاسلام عزیز اله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان نیز به تبیین نقش بسیج در جامعه پرداخت و گفت:  بسیج  دانجویی می تواند با برقراری ارتباط  قوی و مستحکم و تعامل و همکاری با دانشگاه در تمامی برنامه ها نقش تأثیرگذار و مهمی را در جامعه ایفا کند

هادی ملکی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل  نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارش عملکرد خود طی 2 سال تصدی مسئولیت به ابعاد بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت:  بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور در طول تصدی مسئولیت وی با اجرای برنامه های خلاق و متنوع توانست در برهه های مختلف در سطح دانشگاه  و جامعه اثرگذاری مثبتی داشته باشد.

بنیامین علیمحمدی مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه نیز در پایان این مراسم یه ارائه برنامه ها و دیدگاه های در خصوص تعالی بسیج دانشجویی در دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام/