کد خبر: 6227 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰

بیانیه مشترک بسیج دانشجویی و طلاب استان؛

اعتماد به‌ کشورهای‌ اروپایی حاضر در برجام، اشتباه‌ استراتژیک‌ است

بسج دانشجویی و روحانیون استان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا اعلام داشت: اعتماد به سه کشور اروپایی حاضر در برجام،اشتباه استراتژیک است.

اعتماد به‌ کشورهای‌ اروپایی حاضر در برجام، اشتباه‌ استراتژیک‌ است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی به همراه بسیج اساتید،طلاب و روحانیون استان اردبیل با صدور بیانیه ای بی احترامی رئیس جمهور آمریکابه ملت ایران و تداوم بدعهدی های این دولت مستکبر علیه ایران اسلامی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:رئیس جمهور آمریکا در شامگاه 18 اردیبهشت، به طور رسمی خروج این کشور از معاهده ی برجام را اعلام کرد. دستگاه دیپلماسی کشور طی مذاکرات فشرده با گروه 1+5 در نهایت در تیرماه سال 94 معاهده ی برجام را به امضای طرف های غربی و آمریکا رساند و گروه 1+5 متعهد شد در قبال توقف برنامه های هسته ای ایران، ضمن برداشتن تحریم های هسته ای؛ شرایط را برای تسهیل مبادلات تجاری و بانکی، فروش نفت، بازگشت دارایی های بلوکه شده ی کشور و .... را فراهم نماید اما از همان روزهای نخست، دولت آمریکا با نقض مکرر تعهدات در برجام، به تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی و اعمال محدودیت های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و در عمل، هیچ گشایشی در خصوص وعده های داده شده حاصل نشد.

این بیانیه می افزاید: همان گونه که مقام معظم رهبری بارها و بارها بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تأکید کرده اند، مسأله ی هسته ای تنها یک بهانه ای بیش برای آن ها نبود و کوتاه شدن منافع آمریکایی ها از ایران و وجود رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه، دلیل اصلی تضاد ذاتی و دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران بوده است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه ایالات متحده ی آمریکا از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به انحاء مختلف نظیر: اعمال تحریم ها برای اشخاص حقیقی و حقوقی، حمایت همه جانبه از رژیم بعث عراق در جریان تجاوز و حمله به جمهوری اسلامی ایران، حمایت و تجهیز گروهک تروریستی منافقین، سرنگون ساختن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس، حمایت و پشتیبانی از نیروهای معاند و ضد انقلاب، اختصاص میلیاردها دلار برای تضعیف و براندازی نظام، همراهی با رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته ای کشور، اتهام زنی در رابطه با مسائل مربوط به حقوق بشر و موشکی علیه ایران، راه اندازی گروه تروریستی-تکفیری داعش به منظور نابودی محور مقاومت و تضعیف قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و دهها مورد دیگر، دشمنی دیرینه ی خود را با انقلاب اسلامی ایران به اثبات رسانده است، می افزاید:در برهه ی کنونی که آژانس بین المللی انرژی اتمی، به طور مکرر و باصراحت، پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام را تأیید نموده است؛ آمریکا که هیچ بهانه ای برای خارج شدن از برجام را نداشت؛ نمایش مضحک و خیمه شب بازی روزهای اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه ی هسته ای کشورمان را مستمسکی برای خارج شدن از این معاهده ی بین المللی قرار داد.

بسج طلاب و روحانیون، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان این بیانیه ضمن محکوم کردن این اقدام خارج از عرف و قوانین بین المللی آمریکا و تجدید بیعت با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) و دعوت از آحاد ملت شریف و همیشه در صحنه حاضر کشورمان برای شرکت در راه پیمایی سراسری 21 اردیبهشت که پس از اقامه ی نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

1- به رئیس جمهور سبک سر و جاهل آمریکا هشدار می دهیم که دست از لفاظی و تهدید ملت ایران بردارد و بداند ملت عاشورایی ایران با تأسی از مکتب اهل بیت و سالار شهیدان، شهادت در راه صیانت از ارزش های مقدس انقلاب اسلامی را افتخاری ارزشمند برای خود دانسته و هرگونه تهدید و تجاوز احتمالی را به صورت قاطع و کوبنده پاسخ خواهد داد.

2- از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود با اتخاذ تدابیر خردمندانه و به منظور استیفای حقوق هسته ای و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و نصب العین قراردادن فرامین حکیمانه ی مقام معظم رهبری در خصوص غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و غرب، اقدامات متقابل را درخصوص خروج آمریکا از برجام انجام دهد.

3- مجلس شورای اسلامی در راستای عمل به وظایف ذاتی خود و به منظور حفظ استقلال، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، باید در قبال این اقدام خصمانه واکنش نشان داده و در صورت لزوم با تصویب برخی طرح ها، زمینه ی بازگشت ایران به فناوری های هسته ای در دوران قبل از برجام را فراهم نماید.

4- خوشبین بودن و اعتماد به سه کشور اروپایی حاضر در برجام که دشمنی آن ها با انقلاب اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست، یک خطای فاحش و یک اشتباه استراتژیک به حساب می آید.

5- در سال حمایت از کالای ایرانی، باید با سرلوحه قراردادن سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات ملی که یگانه راه علاج مشکلات کنونی است، کشور را در برابر انواع تهدیدها و تحریم ها بیمه نمود.

6- مسئولین کشور که در آستانه ی یک«آزمون بزرگ» قرار دارند؛ باید با حفظ وحدت و همدلی و اتخاذ تدابیر هوشمندانه و عاری از احساسات؛ در راستای تأمین نیازهای اساسی مردم و به ویژه جوانان، استفاده از ظرفیت های بی شمار داخلی، مدیریت صحیح و بهینه ی امکانات و حفظ و تقویت دستاوردهای بی بدیل هسته ای، تهدیدها را به فرصت تبدیل نمایند.

انتهای پیام/

امضا کنندگان بیانیه:

بسیج طلاب و روحانیون

 بسیج اساتید

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل