کد خبر: 6124 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل؛

آموزش عالی نقش مهمی در توسعه توانمندی بانوان دارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در اولین جشنواره تجلیل از بانوان پژوهشگر و فناور برگزیده استان به نقش آموزش عالی در ارتقاء بانوان پرداخت و گفت: آموزش عالی نقش مهمی در توسعه توانمندی بانوان داشته است.

آموزش عالی نقش مهمی در توسعه توانمندی بانوان دارد

به گزارش خبرنگار ابصار خبر، پیش از ظهر امروز اولین جشنواره تجلیل از بانوان پژوهشگر و فناور برگزیده استان در سالن بصیرت دانشگاه محقق برگزار شد.

آموزش عالی نقش مهمی در توسعه توانمندی بانوان داشته است

محمدلو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل  نیز در این مراسم با بیان اینکه ترغیب بانوان به انجام پژوهش از اهداف اصلی این جشنواره بود،گفت: حضور بانوان علاوه بر کسب دستاوردهای مهم در حوزه آموزش و پژوهش، زمینه ساز پیشرفت های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در سال های آتی خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با تاکید بر اینکه آموزش عالی نقش مهمی در توسعه توانمندی بانوان داشته است، گفت: پذیرش بانوان در مقطع کارشناسی در دانشگاه های استان طی سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است ولی در مقاطع بالاتر شاهد رشدی نبوده ایم.

وی اظهارامیدواری کرد: اجرای اینگونه جشنواره ها زمینه را برای حضور بیشتر بانوان در پست های مدیریتی، تصمیم گیری و تصمیم سازی فراهم آورد.

یکنواختی انسان را فرسوده می کند

محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق در اولین جشنواره تجلیل از بانوان پژوهشگر و فناور برگزیده استان  با بیان اینکه تحقیق انسان را برنامه ریز بار می آورد، گفت: عامل فرسودگی انسان بحث یکنواختی است، ولی پژوهش دارای لذت است؛ چرا که ما را از یکنواختی خارج می کند.
وی با بیان اینکه بانوان برگزیده در این جشنواره با پژوهش های خودشان حرف های نویی زدند، افزود: پژوهشگران در تمامی سطوح  می توانند به راحتی ارتقا و پیشرفت کنند.
وی افزود: دانشگاه ها باید با جامعه و دستگاه های اجرایی ارتباط تنگانگ داشته باشند تا در عرصه علم و عمل یافته های دستگاه های اجرایی قرار دهند و مدیران تصمیمات خود را مبتنی بر پژوهش های کاربردی دانشگاهی بگیرند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق در ادامه سخنان خود به روند اجرای این جشنواره اشاره کرد و گفت: بعد از تصویب به تمامی دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و موسسات پژوهشی استان فراخوان زده شد که نهایتا 52 پرونده در دبیرخانه جشنواره دریافت شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره در 5 گروه علمی برگزار شد، گفت: در هر بخش از سه نفر منتخب تجلیل می شود، به نتایح کیفی جشنواره اشاذه کرد و گفت:ادر برخی گروه ها، به دلیل فقدان شرکت کننده یا عدم کسب امتیازات لازم،  در نهایت از 11 نفر تجلیل خواهد شد.

بانوان با حفظ ارزش های اسلامی در عرصه آمختلف خوش درخشیده اند.

حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان نیز به ضرورت تکریم و تجلیل از بانوان در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: الگوسازی از بانوان زمینه ساز رشد خانواده در زمینه فرهنگی و اجتماعی در کشور خواهد بود.
 وی با بیان اینکه با توجه به نیاز بانوان استان الگوسازی از بانوان سرآمد در حوزه آموزش و پژوهش سال گذشته انجام شد، افزود: بنیاد نخبگان استان آمادگی دارد در حوزه های مختلف فرهنگی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و فنی و مهندسی تسهیلات مادی و معنوی ارائه کند.
وی تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بانوان با حفظ ارزش های اسلامی در عرصه آموزش، پژوهش و کارآفرینی خوش درخشیده اند.

بانوان، مایع آرامش هستند
حجت الاسلام بهنام علیپور معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به اوصاف الهی بانوان، گفت: بانوان دارای اوصافی هستند که مایه آرامش است.
وی با بیان اینکه خداوند به بانوان صفت شاخص کوثر را عطا نموده است، افزود: اگر ما برای زنان جامعه اسلامی ارزش واقعی قائل شویم و آنها را با زنان خارجی مقایسه نکنیم، قطعا به آسیب های اجتماعی در این حوزه دچار نخواهیم شد.
در پایان برنامه 11 نفر از منتخبین جشنوره تجلیل شدند.