کد خبر: 6102 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶

اعزام دومین کاروان راهیان نور دانشجویی استان به مناطق عملیاتی جنوب+ تصاویر

دومین کاروان راهیان نور دانشجویی استان متشکل از دانشجویان خواهر دانشگاه های اردبیل از مقابل مسجد دانشگاه محقق اردبیلی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

اعزام دومین کاروان راهیان نور دانشجویی استان به مناطق عملیاتی جنوب+ تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صبح امروز دومین کاروان راهیان‌نور دانشجویی استان اردبیل به استعداد 5 دستگاه اتوبوس با بدرقه مسئولین دانشگاه‌های اردبیل و با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه استان از مقابل مسجد دانشگاه محقق اردبیلی به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

راهیان نور اثرات مطلوبی در تکامل عقاید و پیشرفت تربیتی و آموزشی دانشجویان دارد

محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق در ابتدای مراسم بدرقه دومین کاروان راهیان نور دانشجویی استان به تبیین اهمیت راهیان نور در کشور پرداخت و گفت: اردوهای راهیان نور عامل مهمی در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.
وی هدف این اردوها را پاسداشت ارزش های دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا، اخلاص، روحیه جهادی و انتقال این ارزش ها به نسل جدید عنوان کرد و افزود: اعزام کاروان راهیان نور و اهمیت آن به‌ ویژه برای جوانان جزو الزامات فرهنگی می باشد؛ چرا که دانشجویان را با فرهنگ دفاع مقدس و شهدا بیشتر آشنا می‌ کند.
وی ضمن بیان اهمیت آگاه سازی دانشجویان و جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت،گفت: اگر دانشجویان از الان با فرهنگ جهاد و ایثار در راه آب و خاک و انقلاب آشنا شوند، این موضوع موجب اثرات مطلوب در تکامل عقاید و پیشرفت تربیتی و آموزشی در آنان خواهد شد.

دانشجویان سفیران فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند

سرهنگ شکر عبدی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز با بیان اینکه سفر راهیان نور به منظور آشنایی دانشجویان با مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا انجام می شود، گفت: یکی از توطئه هایی که استکبار برای مهار انقلاب انجام داد، تحمیل هشت سال جنگ نابرابر برای انقلاب اسلامی بود.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بسیاری از جوانان در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و از آرمان ها و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند، افزود: طبق تعبیر مقام معظم رهبری کاروان های راهیان نور فناوری استخراج معادن طلا هستند.
عبدی با تاکید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: باید تلاش کنیم این فرهنگ از بین نرود و نسل های بعدی انقلاب نیز با ایثارگری ها و جانفشانی های شهدای گرانقدر آشنا شوند و عهد و پیمانی با شهدا ببندند.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهارامیدواری کرد: دانشجویان به عنوان سفیران لایق و شایسته، فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه انتقال دهند.

آینده کشور از آن دانشجویان است
حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشجویان حاضر در این جمع در یک فرصت طلایی به نام راهیان نور قرار گرفته اند، گفت: هدف و منش شهدای دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ شهدای کربلا بود، پس زیارت شهدای دفاع مقدس کمتر از زیارت شهدای کربلا نیست.
وی با بیان اینکه شهدا برای حمایت و دفاع از اسلام ناب محمدی در جبهه های جنگ حضور یافتند، افزود: این حضور رزمندگان به منظور حفظ شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و پیشرفت و تکامل نظام بود.
حسنی رسیدن به پیشرفت و آرمان های دینی را از اهداف شهدا عنوان و تصریح کرد: آینده کشور از آن دانشجویان و جوانان است و حاضران در این جمع ادامه دهنده راه شهدا هستند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی به داشتن تقوای دینی، سیاسی و بصیرت تاکید کرد و گفت: دانشجویان به عنوان سفیران انقلاب و راهیان نور در این سفر هستند.

قرائت فرازی از زیارت عاشورا و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/