کد خبر: 6101 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵

مراسم روز درختکاری در دانشگاه محقق و سماء+تصاویر

مراسم روز درختکاری با حضور هیات رئیسI و جمعی از دانشجویان دانشگاه محقق و سماء در محوطه این دانشگاه ها برگزار شد.

مراسم روز درختکاری در دانشگاه محقق و سماء+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، جمعی از دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشکده سماء دانشگاه آزاد اردبیل عصر امروز با حضور در محوطه این دانشگاه ها با کاشت نهال روز درختکاری را گرامی داشتند.

حجت الاسلام حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در این مراسم با بیان اینکه درختکاری جزو بزرگترین سنت های حسنه الهی است، گفت: این عمل بزرگترین سنت جاریه بوده و برای انسان بزرگترین باقیات الصالحات است.
وی با بیان اینکه درختکاری علاوه بر اینکه برای خود انسان سود دارد، دیگران نیز از سود آن بهره مند می شوند، افزود: با این وجود، ثواب اصلی برای کسی است که درخت را کاشته است.


مهرداد محرم زاده معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه یکی از فعالیت های ارزشمند در اواخر دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداختن به موضوع دانشگاه سبز بود، گفت: دانشگاه سبز در دو بعد محوریت پیدا کرده است. اول اینکه توسعه فضای سبز و کاهش مواد زائد حاصل از بایر بودن زمین و همچنین تلطیف هوا، فضا و سیمای دانشگاه و دوم یکی از شاخص هایی که رنکینگ دانشگاه ها را افزایش می دهد، توجه به آیتم های دانشگاه سبز است.

باغ ارگانیک در محوطه سایت غربی دانشگاه راه اندازی خواهد شد
وی با بیان اینکه دانشگاه محقق در خصوص موضوع دانشگاه سبز حرکت خوبی داشته است، گفت: با تصویب هیات رئیسه دانشگاه، باغ ارگانیک در محوطه سایت غربی دانشگاه با مسئولیت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/