کد خبر: 6062 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸

استاد دانشگاه های اردبیل؛

جریان تربیتی، یک جریان هدایتی و مستمر است

استاد دانشگاه های اردبیل به تبیین فرایند تعلیم و تربیت در کشور پرداخت و با بیان اینکه جریان تربیتی، یک جریان هدایتی و مستمر است گفت: اگر معلمین در شرایط بهتر تربیتی قرا بگیرند، اثرگذارتر خواهند شد.

جریان تربیتی، یک جریان هدایتی و مستمر است

 مهدی معینی کیا استاد رشته علوم تربیتی دانشگاه های اردبیل در حاشیه همایش ملی چشم‌انداز تعلیم و تربیت و مشاوره که ظهر امروز در دانشگاه محقق برگزار شد در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر به بیان مظلومیت های تعلیم و تربیت پرداخت و با بیان اینکه همه آسیب های اجتماعی به معلمان نسبت داده می شود کار درستی نیست و باید همه علل و عوامل را بررسی و راه کارهای سازنده ارائه کرد.

وی افزود: شایسته نیست سیستمی که خیلی تلاش کرده تا ما به این حد و مرحله برسیم  دچار این همه مظلویت شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جریان تربیتی، یک جریان هدایتی و مستمر است گفت: در این جریان از خانه تا مدرسه  همه مسئول تربیت هستند بطوریکه هدف از تربیت نیز رشد همه جانبه پرورش یافتگان است.

وی گفت: اگر بتوانیم شرایط خوبی فراهم کنیم، تربیت همه جانبه نیز صورت خواهد گرفت و فرد مورد تربیت نیز چاره ای جز تربیت شدن نخواهد داشت.

امروز کتب آموزشی مقطع ابتدایی به مراتب علمی تر از چند دهه قبل است

معینی کیا در ادامه سخنان خود به مقایسه محتوای کتب درسی به خصوص مقطع ابتدایی پرداخت و گفت: امروز کتب اموزشی مقطع ابتدایی به مراتب علمی تر از چند دهه قبل است.

وی با بیان اینکه محتوای کتب ما امروز علمی است، گفت: کتب با محتوای سیاسی در مدارس ما وجود ندارد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر معلمان ما امروز به مرحله خودباوری برسند می توانند اثرگذار بوده  و صلاحیت های علمی بیشماری را نیز کسب کنند.

معینی کیا در پایان سخنان خود از مسئولین امر آموزش خواست تا با فراهم کردن شرایط بهتر محیطی برای معلمان، آنها را اثر بخش تر کرده و با نقد سایر دستگاه های مرتبط در بهتر شدن شرایط تعلیم و تربیت کشور قدم های مثمر ثمری بردارند.

انتهای پیام/