پربازدیدترین ها

کد خبر: 6055 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه؛

رشادت رزمندگان در عملیات خیبر و بدر بی نظیر بود

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: مجاهدت رزمندگان در عملیات خیبر و بدر به لحاظ وسعت منطقه‌ای و شرایط خاص آن بی نظیر بود.

رشادت رزمندگان در عملیات خیبر و بدر بی نظیر بود

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما سردار پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه کشورمان در یادوراه شهدای عملیات خیبر و بدر که در محل حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد با بیان اینکه بهمن و اسفند، ماه خاطرات رزمندگان است گفت: تاریخ کشور باید به رزمندگان و به این دوران افتخار کند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم مطالعه تاریخ دویست، سیصد سال کشورمان اظهار کرد: مطالعه تاریخ بازگوی بسیاری از واقعیت هااست.

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه در طول این سالها کشورمان چه از لحاظ فرهنگی چه سیاسی و اجتماعی و نظامی فراز و نشیب‌های زیادی داشته است گفت: 210 سال پیش و در زمان فتحعلی شاه، جنگی بین ایران و روسیه درگرفت که نتیجه آن از دست دادن بسیاری از مناطق کشورمان براساس عهدنامه ننگین گلستان بود.

وی با اشاره به جنگ‌های مختلف بعد از آن نیز گفت: در مجموع در زمان حکومت قاجار 870 هزار هکتار از مساحت کشورمان، یعنی نصف مساحت کل کشور در شرایط کنونی را از دست دادیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه به دوران پهلوی نیز اشاره کرد و گفت:در زمان رضاخان ایران میدان تاخت و تاز اروپایی‌ها بود.

وی اظهار کرد: حکمرانان این دوران به نام تجدد و تحول، بی‌حجابی را وارد کشور کردند و تلاش می‌کردند پرچم عزاداری امام حسین(ع) را پایین بکشند.

سردار پورجمشیدیان اظهار کرد:همه این تحولات در حالی است که در دوران هشت ساله دفاع مقدس، ذره‌ای از خاک کشورمان را از دست ندادیم.

وی با انتقاد از برخی افراد ناآگاه که دم از افتخارات دوران رضاشاهی می‌زنند گفت: اگر تاریخ نوشته شده توسط افراد وابسته به این رژیم را هم مطالعه کنیم، با جنایت‌های این حکام آشنا خواهیم شد.

سردار پورجمشیدیان با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اظهار کرد: مجاهدت رزمندگان در عملیات خیبر و بدر به لحاظ وسعت منطقه‌ای و شرایط خاص آن بی نظیر بود.

وی اظهار کرد: فرماندهانی چون آقا مهدی و حمید باکری، برزگر و...، از جمله کسانی بودند که برای عزت و اقتدار کشور ازمواهب دنیای مادی دست کشیدند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه کشورمان با بیان اینکه قطعا در کشور مشکلات و نواقصاتی نیز در نتیجه بی کفایتی برخی از مسئولان وجود دارد گفت: باید بدانیم قرار نیست این مشکلات سبب عدول از خطوط قرمز انقلاب شود.

وی اظهار کرد: مردم ما تحمل و صبرشان زیاد است و قطعا این مشکلات را تا زمان حل آنها تحمل خواهند کرد.

انتهای پیام/