کد خبر: 6054 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶

استاد دانشگاه های اردبیل؛

احیای‌رشته‌های‌مهندسی،مستلزم‌توجه‌به‌تولیددرکشوراست

استاد دانشگاه های اردبیل به مشکلات موجود بر سر راه رشته های مهندسی اشاره کرد و گفت: اولین قدم جهت احیای رشته های مهندسی در دانشگاه ها قطع دستان آلوده و برکناری افرادی است که نقش به سزایی در ایجاد رکود تولید در کشور دادند.

احیای‌رشته‌های‌مهندسی،مستلزم‌توجه‌به‌تولیددرکشوراست

محتشم محبی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر، به تبیین ویژگی های یک مهندس موفق پرداخت و گفت: متأسفانه بر اثر کم توجهی مسئولین به امر تولید و حرکت چرخ های صنعت کشور امروز شاهد تنزل موقعیت اجتماعی مهندسان در کشور هستیم.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت دانشکده فنی مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی پرداخت و گفت:این دانشکده در حال حاضر بزرگترین مجموعه آموزشی دانش فنی و مهندسی در سطح استان است بطوریکه امروز 6 رشته در سطح کارشناسی، 16 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته نیز در سطح دکتری در این دانشگاه فعالیت می کند.

 رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اوضاع و احوال رشته های مهندسی در جامعه کنونی را یادآور شد و گفت: سطح محبوبیت رشته های مهندسی امروز نسبت به سال های 72 و قبل از آن با  کاهش چشمگیری مواجه بوده بطوریکه علاقه دانشجویان جهت تحصیل در این رشته ها رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه روزی دانشجویان جهت قبولی در رشته های مهندسی همپای رشته های پزشکی به سختی رقابت می کردند گفت: امروز در اثر خوابیدن صنعت و تولید در کشور شاهد اُفت علاقه دانشجویان جهت تحصیل در این رشته های هستیم.

محبی توجه به تولید و صنعت را تنها راه افزایش علاقمندی دانشجویان جهت تحصیل در این رشته ها دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم تا رشته های مهندسی از رکود و کسالت درآمده و به سرعت به سمت بازیابی هویت گمشده خود قدم بردارد.

این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود به مشکلات موجود بر سر راه رشته های مهندسی و در کل تولید کشور اشاره کرد و گفت: اولین قدم جهت احیای رشته های مهندسی در دانشگاه ها قطع کردن دستان آلوده و افرادی است که نقش به سزایی در ایجاد رکود تولید در کشور دادند.

وی از دانشجویان خواست تا با ابتکار و خلاقیت و حرکت به سمت کارآفرینی زمینه های رشد بیشتر رشته های مهندسی در دانشگاه ها را فراهم کنند.

انتهای پیام/