کد خبر: 6043 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛

ایام‌فاطمیه،فرصت‌تبیین‌درس‌ولایتمداری‌برای‌جوانان‌است

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جمع عزاداران فاطمی این دانشگاه به بصیرت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت:ایام فاطمیه بهترین فرصت برای مومنین است تا با تأسی از آن حضرت در دفاع از ولایت،موجب سربلندی اسلام شوند.

ایام‌فاطمیه،فرصت‌تبیین‌درس‌ولایتمداری‌برای‌جوانان‌است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سومین شب مراسم عزاداری ایام سوگواری فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام واحدی زاده رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  و دانشجویان عزادار در مسجد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ابتدای این مراسم به بیان نحوه برقراری ارتباط  رضایتمندانه با خداوند متعال پرداخت و گفت: ارتباط رضایت و غضب خداوند با رضایت و غضب حضرت فاطمه زهرا (س) نشان از جایگاه رفیع ایشان و مقام عرفانی و کمال مطلق دختر گرامی حضرت رسول اکرم (ص) دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به احادیث  و روایات برجای مانده از ائمه معصومین(ع) به بیان فضایل حضرت فاطمه معصومه پرداخت و گفت:  انسان کامل مظهر صفات کمال و جلال خدایی و بر اساس آموزه های دینی و آیات قرآن کریم است .

واحدی زاده به راه های کسب کمال انسانی نیز اشاره کرد و گفت: یگانه راه وصول به این درجه از کمال انسانی عبادت خالصانه  و ایمان کاملی است که با اعمال انسان تصدیق شود و سرتاسر زندگی کوتاه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مظهرایمان کامل و عبادت خالصانه و کسب رضای خداوند متعال بود او که در دامان بهترین معلم که برای تزکیه تمام انسانها آمده و مادری که برترین زنان عالم است، او در سایه عمل به مقامی می رسد که محبوبترین افراد نزد پیامبر (ص) می شود.

وی به فرازهایی از زندگی حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: به سند کتاب مستدرک الصحیحین جلد 3 صفحه 154 یکی از همسران پیامبر (ص)  حضرت فاطمه را محبوبترین افراد نزد پیامبر (ص) دانسته و گفتند: من هیچکس را از فاطمه شبیه تر به رسول خدا ندیدم زمانی که فاطمه وارد منزل مان می شد پیامبر (ص9 او را تکریم فراوان می کرد در مقابل ایشان بلند می شد دستشان را می گرفت، ایشان را می بوسید و در جای خودشان می نشاند، البته باید تأکید کنم که این همه تکریم به خاطر علاقه دختری نبوده و مقام شایسته فاطمه زهرا آنرا اقتضا می کرد چرا که فاطمه در مقام بندگی خدا و اطاعت از رسول به کمال رسیده بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درباره ارتباط حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با فرشتگان گفت: در اثر همین جایگاه ایشان نزد خداوند متعال بود که بعد ازرحلت پدر بزرگوارشان غم و اندوه آنچنان بر حضرت فاطمه مستولی شد  و ایشان بی تابی فراوان می کردن که خداوند فرشتگان را برای تسلی و تسکین به کمک حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)  فرستادند و مصحف فاطمه محصول همین دیدارهاست، حضرت علی (علیه السلام) وقتی از این دیدارها با خبر می شوند از حضرت فاطمه (سلام الله علیها) می خواهند که مطالب و اخبار گفته شده را بگویند و ایشان بنویسند بطوریکه مصحف فاطمه(س) نوشته شد.

وی در ادامه سخنان خود به آیه 30 سوره صافات استناد کرد و گفت: رسیدن به این مقامات عالیه برای مومن حقیقی و بنده خالص خدا ممکن و وعده الهی است چونکه خداوند متعال در آیه 30 سوره صافات فرمودند؛ کسانی که به پروردگار ایمان دارند و ایمان خود را با اعمالشان تصدیق کرده و در مسیر مستقیم حق، عبادت و کسب رضای خداوند ایستادگی می کنند، خداوند ملائکه را بر آنها نازل می کند، نتیجه نزول و برکت ملائکه این می شود که از حوادث آینده نترسید و از گذشته اندوهگین نباشید و بشارت باد بر شما بهشتی که به شما وعده داده شده است و ما( ملائک) اولیای شما هستیم و شما را در دنیا و در آخرت تنها نخواهیم گذاشت.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود به بصیرت و دفاع از ولایت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرده و گفت: ذکر مصائب و برگزاری مراسمات یقینا باید برای درس گرفتن و الگو قرار دادن آن بزرگوار باشد چونکه معرفت الهی، عبادات خالصانه و بصیرت سیاسی، جهت گیریها و رفتار های فردی و اجتماهی آن حضرت، و از همه بارزتر جریان ناگوار بعد از رحلت پیامبر (ص) و مسئله امامت و ولایت و دفاع همه جانبه ایشان از مقام ولایت برای ما و مومنین همه اعصار درسی است که عمل به آن موجب سربلندی و بقاء و تداوم اسلام راستین محمدی(ص) خواهد شد.

وی افزود: ایمان و حرکت در مسیر بندگی خداوند و دفاع از امامت و در عصر غیبت دفاع از ولایت فقیه، ضامن بقاء و اجرای اسلام واقعی خواهد شد.

قرائت زیارت نامه حضرت زهرا(س)، مداحی و سفره احسان از دیگر برنامه های سومین شب مراسم سوگواری فاطمیه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود.

انتهای پیام/