کد خبر: 5860 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛

طرح تحول نظام سلامت متوقف نمی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تداوم طرح تحول نظام سلامت در استان خبرداد و گفت: این طرح به دنبال سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری با رویکرد خدمت رسانی بی منت به آحاد جامعه برنامه ریزی شده است.

طرح تحول نظام سلامت متوقف نمی شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تداوم طرح تحول نظام سلامت در استان خبرداد و گفت: این برنامه بزرگ و ارزشمند جزو کارنامه های موفق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید با پشتوانه قانونی در مجلس شورای اسلامی قابلیت اجرائی به خود گرفت و بدون تردید این حرکت جهادی با اصلاحات و رفع موانع موجود متوقف نخواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخچه طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح اردیبهشت ماه سال۹۳ آغاز شد که تا کنون نیز ثمرات بی بدیلی را به همراه داشته است بطوریکه ما اکنون شاهد رضایت مندی 91 درصدی مردم در مراکز درمانی استان بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود به بسته دوم طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: ترویج زایمان طبیعی بوده و تابحال تعداد 39742 زایمان بصورت طبیعی انجام شده و ما شاهد کاهش 11.5 درصدی سزارین در استان هستیم.

وی به جذب نیروهای مورد نیاز از ابتدای طرح تحول تا کنون نیز اشاره کرد و گفت: تعداد 1070 نفر نیروی انسانی مورد نیاز بهداشتی درمانی و سایر بخشهای دانشگاه با اخذ مجوز استخدام که بخش عمده ی از این نیروها جذب و مابقی در حال بکارگیری است.

 

اخوان اکبری در پایان سخنان خود به تشریح اقدامات مهم و ارزشمند طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: از برکات طرح تحول نظام سلامت در جهت ایجاد امکانات و خدمت رسانی به مردم با کمترین هزینه، راه اندازی و ایجاد 18 فقره کلینیک تخصصی و فوق تخصصی عصر در اقصی نقاط استان اردبیل است که با حضور 194 پزشک متخصص و فوق تخصص و با دریافت مبلغ 5000 تومان، بیماران را ویزیت می کنند. و در 9 ماهه سال 96 تعداد بالغ بر 630 هزار بیمار در این کلینیک ها ویزیت شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود گفت: با توجه به اینکه رویکرد حوزه بهداشت و سیاستگزاریهای وزارت بهداشت بر پیشگیری از بیماریها می باشد هدف گذاری طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت بسیار مهم و حائز اهمیت بوده بطوریکه علاوه بر افزایش و احداث چندین مرکز جامع خدمات سلامت، پایگاه و خانه بهداشت در طول اجرای طرح تحول، قرار داد 96 واحد بهداشتی در مناطق شهری و روستائی طی توافق 3 جانبه با وزارت بهداشت، استانداری و دانشگاه منعقد شده است و در حال حاضر 69 واحد بطور میانگین بالغ بر 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل هستند.

انتهای پیام/