کد خبر: 5858 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶

کارگاه استانی بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن برگزار شد.

کارگاه استانی بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن با حضور مسئولین بیماریها و کارشناسان ایمن سازی شهرستانهای تابعه 24دیماه در سالن جلسه معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

کارگاه استانی بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن برگزار شد.

امدادی رییس گروه بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفتگو با ابصارخبر از برگزاری  کارگاه استانی بیماریهای قابل پیشگیری در اردبیل خبرداد و گفت: هدف از برگزاری این کارگاه، تقویت و تشدید برنامه های اجرایی، ارتقاء پوشش و خدمات ایمن سازی در گروههای هدف و آمادگی سیستم شبکه جهت مراقبت و کنترل بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن بویژه انفلوانزا در استان بوده است.

وی افزود: با توجه به فصل شیوع بیماریهای تنفسی بویژه انفلوانزا و ضرورت کنترل بیماری از طریق اقدامات کنترلی جهت جلوگیری از گسترش بیماری، تقویت همکاریهای درون بخشی و برون بخشی و اتخاذ راهکار های مناسب در این خصوص تاکید گردید.

رییس گروه بیماریهای واگیر ادامه داد: از مهمترین اقدامات صورت گرفته جهت کنترل بیماری آنفلوانزا، واکسیناسیون گروههای هدف، تهیه نمونه از موارد علامتدار بستری در بیمارستانها و درمان آنها، آموزش و اطلاع رسانی در زمینه علائم، راههای انتقال و راههای پیشگیری بیماری است.

 

انتهای پیام/