کد خبر: 5823 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹

با حضور معاون دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها؛

سرپرست‌نهادرهبری دانشگاه‌فرهنگیان‌اردبیل‌معرفی‌شد

طی مراسم تکریم و معافه که با حضور معاون دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور و مسئولین نهاد رهبری استان در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، حجت الاسلام زمانی بعنوان سرپرست جدید نهاد رهبری در این دانشگاه معرفی شد.

سرپرست‌نهادرهبری دانشگاه‌فرهنگیان‌اردبیل‌معرفی‌شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز طی مراسم تکریم و معارفه که با حضور حجت الاسلام علی تقوی معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور و جمعی از مدیران و مسئولین دانشگاه های اردبیل, مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، بسیج دانشجویی و نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش در سالن اجلاس دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد ضمن قدردانی از  زحمات حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول سابق نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان اردبیل، حجت الاسلام احمد زمانی بعنوان سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه معرفی شد.

نهاد رهبری، بازوی پرتوان دانشگاه در زمینه تعلیم و تربیت آینده سازان کشور است

رضاعبدی رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان به مأموریت سنگی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه مأموریت گران بهایی جهت تعلیم  و تربیت دانشجویان بر عهده دارد چونکه دانشجویان این دانشگاه وظیفه پرورش نسل آتی کشور را بر عهده دارند.

وی اهمیت درک مأموریت های کاری را متذکر شد و گفت: تعلیم و تربیت نسل های کشور بر عهده معلمانی است که خود زمانی دانشجو بوده اند، پس اگر در محیط های علمی به درستی پررش یافته باشند می توانند با درک نقش خود در آینده کشور  نقش به سزایی داشته باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل اهمیت الفبای تعلیم و تربیت را یادآور شد و گفت:  برای رسیدن به نقطه هدف باید برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی افزود اگر در شناسایی هدف نهایی دچار اشتباه شویم گام های ما نیز  ایده آل نبوده و در مسیر تعالی نیز با مشکلات عمده ای مواجهه خواهیم شد.

عبدی وضعیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را یاداور شد و گفت: با توجه به سلایق مختلف دانشجویان این دانشگاه، مسئولین تعلیم و تربیت نقش سنگینی بر عهده دارند چونکه علی رغم شناسایی درست رفتار دانشجویان باید در شکوفایی استعدادهای انها نیز نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی اهمیت شناسایی موقعیت زمانی و مکانی را یادآور شد و گفت: اگر بتوانیم بفهمیم که در چه موقعیتی به سر می بریم می توانیم با درک وضعیت موجود و برنامه ریزی منسجم به هدف مطلوب دست پیدا کنیم.

وی در پایان سخنان خود از نهاد رهبری در دانشگاه ها بعنوان بازوی پرتوان تعلیم و تربیت نام برد و گفت: مسئولین نهاد رهبری می توانند با ایفای نقش خود مجموعه دانشگاه را در تربیت انسان های شایسته و کارامد یاری کنند.

مراسم تکریم در واقع مراسم قدردانی از تلاش های همکاران یک مجموعه است

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز در ادامه این برنامه، مراسم تکریم و معارفه را مراسم تقدیر و قدردانی از همکارانی دانست که در طول تصدی مسئولیت، وی را در انجام رسالت خویش کمک کردند.

وی دانشگاه فرهنگیان را متمایز از سایر دانشگاه ها دانست و گفت: دانشجویان این دانشگاه هم بدیلیل اینکه از ابتدای تحصیل گزینش می شوند و هم اینکه تربیت نسل آینده کشور را بر عهده دارند از سایر دانشجویان متمایز هستند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان از اعتبارات کم فرهنگی دانشگاه فرهنگیان انتقاد کرد و گفت: علی رغم همه کمبود ها سعی کردیم برنامه های خوب و تعالی بخش را با مشارکت سایر ارگان ها بخصوص سپاه و بسیج دانشجویی در دانشگاه اجرا کنیم بطوریکه  حتی در  برخی موارد نیز سرآمد برنامه های فرهنگی دانشگاه های استان نیز محسوب می شوند.

وی در ادامه سخنان خود از زحمات مسئول بسیج دانشجویی استان به خاطر همراهی و همدلی در کلیه برنامه های نهاد رهبری در دانشگاه های استان  قدردانی کرد و گفت: نهاد رهبری در کنار بسیج دانشجویی برنامه های مفید و اثر بخشی را در سطح دانشگاه ها به اجرا دراورده است .

حسنی در پایان سخنان خود از حجت الاسلام اصغری عضو هیأت علمی دانشگاه و امام جمعه شهرستان سرعین و حجت الاسلام تعدیلی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز به خاطر مشاوره های گران بها در کلیه امور قدردانی کرد و گفت: طبق روایات ائمه معصومین(ع) هرکس یک انسان را هدایت کند مثل این است که امتی را هدایت و نجات داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بهترین مکان برای خدمت است گفت: تعلیم و تربیت یک انسان در دانشگاه فرهنگیان که فردا خود فرد بعنوان یک معلم وظیفه پرورش سایر انسان ها بر عهده  خواهد گرفت مهم  و قابل توجه است.

آینده از آن کسانی است که بتوانند بر اراده های جهانی مسلط شوند

حجت الاسلام احمد زمانی سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان نیز در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام حسنی مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان به معرفی خود و برنامه هایش پرداخت و گفت: خداوند متعال این توفیق را دوباره به من عطا کرد تا دوباره در سنگر دانشگاه به انجام خدمت بپردازم.

وی در ادامه سخنان خود به خصوصیات روحی خود اشاره کرد و گفت: در هر صورت من خود را سرباز ولایت می دانم و سعی می کنم در کنار انجام وظایف سربازی برای نظام، بعنوان  یک سپر از ولایت در برابر دشمنان و غرض ورزان دفاع کنم.

زمانی در بخش دیگری از سخنان خود  وقایع خیر را یاد آور شد و گفت: در برهه ای که القائات نادرست  بیشتر شده و هر روز منافقین نیز بر شدت شایعات می افزایند و ولایت فقیه را مورد هدف خود قرار داده اند، این وظیفه ما است که در برابر مدعیانی  که امروز نادرست عمل می کنند ایستاده و از ولایت فقیه این نعمت الهی که خداوند متعال آن را به ما ارزانی داشته دفاع کنیم

وی در ادامه سخنان خود  به تشریح مبنای حرکتی و فکری خود پرداخت و گفت: تا زمانی که مسئولیتی بردوش دارم تلاش خواهم کرد  تا منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را در دانشگاه را اجرا کنم.

سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان استان از امام خمینی(ره)  و مقام معظم رهبری بعنوان بزرگان دنیای اسلام در عصر حاضر نام برد و گفت: اجرای منویات بزرگان دین در عصر حاضر می تواند موجبات سعادت دنیا و اخرت ما را فراهم کند.

وی به تبیین تمدن بزرگ اسلامی پرداخت و گفت: دست یابی به این تمدن تنها در سایه دست یابی به اصالت انسان حاصل خواهد شد.

زمانی به شرایط تحقق جامعه آرمانی پرداخت و گفت: هم افزایی و همفکری در اجرای برنامه ها  می تواند ما را در رسیدن به  جامعه النبی و جامعه موعود  کمک کند.

وی در ادامه به بیان خصوصیات عصر حاضر و جوانان پرداخت و گفت: برخلاف مدعیان شرق و غرب آینده از آن کسانی است که بتوانند بر اراده های جهانی مسلط شوند.

در پایان این برنامه حجت الاسلام اصغری امام جمعه سرعین و عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به نمایندگی از اساتید به تبیین آرمان های انقلاب اسلامی در محیط دانشگاه پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بزرگ ترین نعمت هایی هستند که خداوند متعال به ما ارزانی داشته است بنابراین شایسته است همه ما در حفظ و نگهداری آن از جان و دل تلاش کنیم/

سخنرانی حجت الاسلام علی تقوی معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، پخش نماهنگ، قرائت حکم سرپرستی حجت الاسلام زمانی و اهدای هدایای یادبود به حجت الاسلام حسنی مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان از جمله برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/