کد خبر: 5778 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹

کارشناس مرکز مطالعات راهبردی ژرفا در اردبیل:

فتنه 88 با وقایع 11سپتامبر مرتبط است

کارشناس مرکز مطالعات راهبردی ژرفا در دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه فتنه 88 با وقایع 11 سپتامبر مرتبط است،گفت: تحرکات اخیر بخصوص پخش زنده تجمعات در کشورهای غربی نشان دهنده هماهنگی کامل آشوب گران با استکبار است.

فتنه 88 با وقایع 11سپتامبر مرتبط است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز جشن پیروزی جبهه مقامت همزمان با نکوداشت 9دی روز تجلی بصیرت ملت با حضور محمد امیرخانی کارشناس مرکز مطالعات راهبردی و آینده پژوهی ژرفا در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

کارشناس مرکز مطالعات راهبردی و آینده پژوهی ژرفا در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) به تبیین نحوه شهادت و خاکسپاری امام رضا(ع) در مشهد مقدس پرداخت و گفت در خفقان آن دوران زنان نوقانی با عمل به هنگام و بصیرت خود وارد میدان شده  و با راه اندازی دستجات عزاداری فتنه ها را خنثی کردند.

وی در ادامه سخنان خود به تجمعات اخیر در بعضی از شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: این تجمعات که اغلب جنبه مطالبه گری و اعتراض به وضعیت فعلی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است عده ای می خواهند همانند سال 88 با راه اندازی فتنه و آشوب به اهداف شوم برسند ولی از این نکته غافل هستند که مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی در سخت ترین شرایط با پیروی از منویات مقام معظم رهبری توطئه ها را شناسایی و در نطفه خفه خواهند کرد.

امیرخانی ارسال پیام مجمع نمایندگان آمریکا در حمایت از آشوب گران اخیر را نتیجه هماهنگی آنها با استکبار خواند و گفت: از تحرکات اخیر کاملا معلوم است که این بار نیز استکبار با راه اندازی فتنه ای جدید می خواهد از دل مطالبات مردمی به اهداف خود برسد غافل از اینکه مردم بصیر ایران این بار نیز اجازه دست اندازی به دشمنان اسلام و انقلاب را نخواهند داد.

وی پخش تظاهرات مسالمت آمیز مردم شهرهای مختلف کشور توسط شبکه های منافقین در فرانسه را دلیل سازماندهی و هماهنگی فتنه اخیر  توسط استکبار عنوان کرد و گفت: مارک پالمر استراتزیست بزرگ آمریکایی با طرح ریزی پروژه مهار ایران آن هم بیست سال پیش خود گویای خصومت آمریکا و هم پیمانانش با اسلام و انقلاب ایران است.

کارشناس مرکز مطالعات راهبردی و آینده پژوهی ژرفا در بخش دیگری از سخنان خود به طرح 6 راهبردی پالمر اشاره کرد و گفت: اعمال فشار اقتصادی بر ایران در سایه انواع تحریم ها،ایجاد ائتلاف ضد ایرانی در عرصه های بین المللی و ایجاد شرایط برجام، دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی و ترویج افکار داعشی در منطقه، بزرگنمایی مسائل پیش پا افتاده قومی، ایجاد نا امنی های مدنی در قالب طرحی موسوم به ریگا که از نمونه پیشرفته آن می توان به وقایع کوی دانشگاه در سال78 اشاره کرد و استراتژی لبه پرتکاه  از جمله راهبرهای پالمر سیاستمدار آمریکایی در مهار ایران است.

وی نتایج طرح تحقیقاتی پالمر در حادثه 11 سپتامبر را یاداور شد و گفت: القای خطر تروریستی به سردمداران آمریکا و اینکه تروریست از بنیاد گرایی نشأت می گیرد و کانون بنیاد گرایی همان اسلام است  که در ایران قرار دارد منجر به اتخاذ تدبیر استراتژی دفاعی آمریکا در سال 2004شد که این امر نیز با کمی مطالعه به چشم انداز 100 ساله استکبار باز می گردد.

امیرخانی از توطئه 11 سپتامبر توسط خود امریکایی در خاک کشورشان پرده برداشت و گفت: با کمی تأمل می توان به رابطه حادثه 11 سپتامبر با فتنه 88 پی برد.

وی ویژگی های سران فتنه در سال 88 را یادآور شد و گفت: جهالت و لجاجت سران فتنه از عواملی بود که فتنه 88 و  حوادث تلخ آن را رقم زد.

کارشناس مرکز مطالعات راهبردی و آینده پژوهی ژرفا در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه اوضاع و شرایط فتنه ها در زمان پیامبر اسلام و زمان فعلی پرداخت و گفت: با اینکه در هر دو دوره  افراد و مواضع مشخص هستند اما از فضای غبار آلود و پشت صحنه گردانان وضعیت فعلی در زمان صدر اسلام خبری نبود.

وی مهمترین دستاورد 9دی را در هم پیچیده شدن نسخه فضای غبارالود فتنه توسط مردم عنوان کرد و گفت:ایجاد فضای غبارآلود توسط سران فته استراتژیکی ترین خطای آنها بود.

امیرخانی وقایع 6 دی سال 88 را متذکر شد و با بیان اینکه در آن سال تکرار تاریخ و به آتش کشیدن خیمه های اباعبداله الحسین (ع) در روز عاشورا بیش از پیش ماهیت پلید فتنه گران را برای مردم روشن کرد، از برخی مدیران و مسئولان انتقاد کرد و گفت: با وجود این همه ادله در محکومیت اعمال فتنه گران هنوز هم برخی ها جهت شرکت در مراسم نکوداشت حماسه عظیم 9 دی مردد هستند و کوتاهی می کنند که این کار آنها هم بخشودنی نیست.

دانشگاهیان در جهت اقتدار آفرینی کشور تلاش کنند

اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به تبیین وقایع سال 88 پرداخت و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری داهیانه  مقام معظم رهبری و حضور فهیمانه مردم تا کنون تمام بحران ها را پشت سر گذاشته و الگویی متعالی در این زمینه برای جهانیان به شمار می رود

وی از جامعه علمی دانشگاهیان خواست تا با تدوام جهاد علمی ضمن افتخار آفرینی برای کشور نقش خود را در جهت ایجاد اقتدار روز افزون ایران اسلامی ایفا کنند.

 

انتهای پیام/