کد خبر: 5715 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵

نایب رئیس مجلس در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛

نگرش ها با شعار دادن عوض نمی شوند/کار کارشناسی در کشور پذیرفته شده نیست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه نگرش ها با شعار دادن عوض نمی شوند،گفت: در کشور ما کار کارشناسی شده جایگاهی ندارد.

نگرش ها با شعار دادن عوض نمی شوند/کار کارشناسی در کشور پذیرفته شده نیست

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز همایش گرامیداشت مقام و منزلت دانشجو با حضور مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بزرگداشت مقام و منزلت دانشجو با بیان اینکه توانایی، علم و دانش مهم است از دانشجویان خواست تا خودشان را برای فردا آماده کنند.

وی با بیان اینکه دعوا کاری را حل نمی کند، گفت: راه حل مشکلات تنها در ایجاد اتحاد و تعامل با یکدیگر است و بهترین راه برای خدمت به مردم نیز داشتن مهارت لازم است.

پزشکیان با بیان اینکه کسی نمی تواند جلوی انسان توانمند و دانا را بگیرد خاطرنشان کرد: کار خوب همواره اثرگذار است.

وی مشکلات کشور را در گرو کارهای خود انسان ها دانست و گفت: وقتی کارها درست پیش نمی رود به جای گره گشایی فقط انتقاد می کنیم و می گوییم چرا اینجور شد.

نایب رئیس مجلس در ادامه سخنان خود به اهداف خود از حضور در مجلس پرداخت و گفت: هدف من از ورود به مجلس خدمت برای مردم است چونکه اگر دنبال پست، مقام و مال و ثروت بودم می توانستم از راه تخصصم به همه اینها برسم.

وی از علم، دانش و منطق به عنوان لازمه فعالیت در شرایط کنونی نام برد و گفت: هیچ کس نمی تواند جلوی انسان فعال و تأثیرگذار را بگیرد.

پزشکیان در ادامه سخنان خود به مباحث اخلاقی پرداخت و گفت: زیبنده کشور اسلامی نیست که کوچه ها و خیابان هایش از انواع کاغذ پر باشد چونکه علاوه بر زیرپا گذاشتن اخلاق، موجب عدم  رعایت بهداشت نیز می شود.

وی در پاسخ به سئوال نماینده بسیج دانشجویی در مورد نظام نئوکینزی و راه حل اصلاحات برای برون رفت کشور از مشکلات کنونی، مشکلات سیستم بانکداری کشور را یاداور شد و گفت: بانک های ما با سیستم ربوی اداره می شوند و این موضوع از دست من خارج است و این شما هستید که با مطالبه گری خود می توانید به حل این مسئله کمک کنید.

این مقام مسئول از طراحی سیستم داده بعنوان راه حل مشکلات اختلاس در کشور نام برد و گفت: اگر این سیستم پیاده شود، کسی نمی تواند حتی  10میلیون ریال هم اختلاس کند.

وی در ادامه سخنان خود به حاشیه سازی خبرنگاران در مورد FATF پرداخت و گفت: چند وقت پیش  خبرنگاری از من در مورد  FATF پرسید که من در جواب وی  گفتم نمی دانم  و این تبدیل به مسئله ای سیاسی شد و گفتند؛ این چه نایب رئیسی است که نمی داند در حالی که من می دانستم FATF به چه موضوعی مرتبط است ولی چون در تخصص من نبود، اظهار نظر نکردم.

پزشکیان تصریح کرد: اگر همه اینگونه عمل کنند و تنها در مسائل مورد تخصصشان وارد عمل شوند و در سایر مسائلی که به انها ربطی ندارد دخالت نکنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی مشکلات کنونی کشور را در عدم پذیرش کار کارشناسی شده دانست و گفت: اگر ما کار کارشناسی  را بپذیریم همه چیز حل خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص به بیان مثالی از مسائل پزشکی پرداخت و گفت: هیچ کس نمی خواهد بمیرد بلکه همه به دنبال حل مشکل هستند بطوریکه هیچ رئیسی حاضر نیست پزشکی را به خاطر مرگ بیمار از کار بیکار کند بلکه همه هم و غم خود را در حل مسئله رخ داده به کار می گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت زمین دنیوی اشاره کرد و گفت: زمین لغزنده است و اگر مواظب نباشیم حتی اگر رئیس جمهوری با رأی 20 میلیونی هم باشیم بعد از اتمام دوره زمین خواهیم خورد.

پزشکیان ضمن اذعان به وجود خلاف در کشور گفت: در کنار گرفتن خلاف کار بهتر است زمینه ایجاد خلاف در کشور  را نیز از بین ببرند.

وی در پاسخ به سوال نماینده کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه در خصوص حل مشکلات اجتماعی کشور نیز گفت: یک نگرش با شعار اصلاح نمی شود.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: امروز انقلابی ماندن مهم است نه انقلابی بودن.

وی در خصوص سئوال نماینده جامعه اسلامی دانشجویان نیز در خصوص فتنه 88 گفت: در آن قضیه جدای از حق و باطل بودن کار انجام گرفته ،مسئله اختلاف مطرح است که می توان آن را حل و به اتحاد تبدیل کرد.

پزشکیان نتیجه اختلاف را تفرقه دانست و گفت: در وصیت نامه امام علی(ع) نیز به اتحاد و دوری از تفرقه سفارش شده است.

این نماینده مجلس در خصوص پاسخ به سئوال این دانشجو در مورد نحوه تصویب برجام نیز گفت: معاهدات بین المللی نیاز بازبینی ندارند در حالیکه در خصوص برجام قضیه متفاوت بود و برای همین منظور یک تیم کارشناسی  سه  تا چهار ماه روی این موضوع مطالعه کرده و همه جوانب را سنجیدند.

وی در پایان سخنان خود در مورد سوال نماینده انجمن اسلامی دانشجویان نیز در خصوص عدم تعهد دولت به وعده های انتخاباتی نیز گفت: تقوا مال کسی است که حرف راست و درست می زند و در برابر دروغ سرخم نمی کند.

پزشکیان با بیان اینکه ظالم دروغگو  است،تصریح کرد: ریشه اختلاف در جهل و نادانی است.

انتهای پیام/