کد خبر: 5713 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳

در آستانه برگزاری کنگره شهدای دانشجو انجام گرفت؛

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی استان با خانواده دانشجوی شهید میر عباس سید کاظمی

مسئولین بسیج دانشجویی استان در راستای برگزاری کنگره شهدای دانشجو با حضور در منزل حانواده دانشجوی شهید میر عباس سید کاظمی یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی استان با خانواده دانشجوی شهید میر عباس سید کاظمی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل به همراه مسئولین بسیج دانشجویی در راستای برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجو و مدافعان حرم استان با حضور در منزل خانواده دانشجوی شهید میر عباس سید کاظمی اردبیلی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا از آنها جهت حضور در مراسم اختتامیه این کنگره که 27 آذرماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد، دعوت کردند.

دانشجوی شهید میر عباس سید کاظمی در سال 1346 در محله قاسمیه شهراردبیل به دنیا آمد. شهید کاظمی اردبیلی پس از طی دوران کودکی ضمن تحصیل در مقطع راهنمایی دوشادوش سایر مردم در تظاهرات بر علیه رژیم ستمشاهی شرکت می کرد.

وی در سال 1364 با عنوان شاگرد ممتاز در رشته ریاضی و فیزیک فارغ التحصیل شده و در کنکور سراسری در رشته الکترونیک قبول شد. اما به دلیل علاقه به رشته پزشکی از دانشگاه انصراف و به خدمت سربازی رفته و در سپاه تبریز مشغول خدمت شد. یکسال بعد شهید کاظمی در کنکور شرکت کرد و در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شد. اما عشق حضور در مناطق جنگی او را راهی مناطق عملیاتی نمود. سر انجام شهید میر عباس سید کاظمی اردبیلی در بیست و ششم آبان ماه سال 1366 در منطقه شلمچه و در اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/