کد خبر: 5691 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷

امام جمعه اردبیل:

ترامپ می خواهد جنگ مذهبی در دنیا راه بیاندازد

امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به اینکه قدس نه مال فلسطین بلکه مال تمام مسلمان هاست از این رو ترامپ با اعلام اینکه قدس پایتخت اسرائیل است، با تمام مسلمان ها اعلام جنگ کرده است؛او عمدا می خواهد جنگ مذهبی در دنیا راه بیاندازد

ترامپ می خواهد جنگ مذهبی در دنیا راه بیاندازد

به گزارش ابصارخبر،به نقل از سبلان‌ما آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته با اشاره به اهانت یکی از نمایندگان مجلس به یکی از مراجع عظیم الشأن گفت: از اینکه یک نماینده مجلس به راحتی به یک مرجع عظیم الشأن اهانت می کند به تمام نمایندگان تسلیت عرض می کنیم و از اینکه رئیس مجلس می توانست با یک کلمه، تبری تمام نمایندگان را اعلام کند ولی نمی کند به ایشان هم تسلیت عرض می کنیم و از اینکه هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان می گوید تا خود مرجع شکایت نکند رسیدگی نمی کنیم، به آنها از همه بیشتر تسلیت عرض می کنیم.
حضرت آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: از اینکه یک روزنامه غیردولتی کثیرالنتشار ایران، یعنی شرق، با وزیر خارجه حکومت جعلی، خودخوانده و غاصب قره باغ مصاحبه کرده و ادعاهای باطل او را در دنیا مطرح کرده و در همین حد به آنها رسمیت داده، شدیدا معترضیم و آن را محکوم می کنیم و از اینکه وزارت خارجه اینگونه به تخریب رابطه دو کشور ایران و آذربایجان بی توجه است اعتراض داریم. حکومت خودخوانده قره باغ را غیر از ارمنستان هیچ دولتی به رسمیت نشناخته و عضو کشورهای سازمان ملل نیست. چنین حکومتی نباید مجال تبلیغ پیدا کند.
وی افزود: این شخص که خود را وزیر خارجه قره باغ می نامد، یک مجرم واقعی است و برای یک روزنامه بی اعتباری بالاتر از این نمی شود که با یک مجرم مصاحبه کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص اقدام اخیر ترامپ گفت: ترامپ مجری مصوبه کنگره آمریکاست. کنگره آمربکا در سال 1995 تصویب کرده که بیت المقدس باید به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود و سفارت آمریکا از "تلّ ابیب" به آنجا منتقل شود. از آن زمان به بعد هیچ رئیس جمهوری از آمریکا جرأت اجرای آن را نداشت چون نه به نفع آمریکا بود و نه به نفع اسرائیل ولی ترامپ در آستانه استیضاح جهت جلب توجه آیپک که همه کاره آمریکاست، آن را اجرایی کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قدس نه مال فلسطین بلکه مال تمام مسلمان هاست از این رو ترامپ با این اقدام با تمام مسلمان ها اعلام جنگ کرده و لذا انتفاضه این بار قطعا فقط در فلسطین نخواهد بود و او عمدا می خواهد جنگ مذهبی در دنیا راه بیاندازد.
وی افزود: عامل اصلی این ذلت حکومت های نالایق در کشورهای اسلامی مخصوصا در کشورهای عربی است. کانال ده اسرائیل می گوید "تصمیم ترامپ با مشورت و چراغ سبز مصر و عربستان و هماهنگی آنها صورت پذیرفته است" از همین جا به خوبی می توان فهمید که چرا سه هفته قبل مفتی عربستان طی فتوایی اعلام کرد "جنگ علیه صهیونیست ها و کشتن آنها حرام است و حماس یک گروه تروریستی است و به فلسطین و مسجد اقصی آسیب می رساند"
امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: ترامپ با این کار بزرگترین اشتباه دوران خود را مرتکب شده است. چون اولا جبهه مقاومت را متحد تر، قوی تر و مصمم تر می کند ثانیا بیداری عظیم اسلامی و عربی را کلید می زند ثالثا با این اقدام مسأله فلسطین را دوباره در کانون توجه دنیا قرار داد و لذا تمام اروپایی ها و حتی شورای روابط خارجی کنگره آمریکا با وی در این خصوص مخالف هستند.
وی ادامه داد: این کار ترامپ به شدت هم پیمانان عربی او را به زحمت انداخته و آنها را از چشم ملت خود ساقط کرده است. از این اقدام معلوم شد که ترامپ شرکائی می خواهد سر به زیر، برده هایی می خواهد حلقه به گوش و هم پیمانانی می خواهد نوکر و لشگری بی اراده.
حضرت آیت اله عاملی اظهار داشت: بدترین خاسر در این ماجراجویی، دولت های مزدور خلیج فارس هستند. ترامپ 550 میلیارد دلار از عربستان و 460 میلیارد دلار از قطر، امارات و بحرین گرفت و همه این وجوه حق امنیت بودند که در قالب صدور سلاح انجام پذیرفت و حالا در ازای دوشیدن آنها مزد خوبی به آنها داد. او به جای اینکه رشوه بدهد قدس را بگیرد، هم رشوه را گرفت و هم قدس را!
ی ادامه داد: از این کار ترامپ، خیانت کشورهای عربی معلوم شد. آنها باید اعتراف به خیانت و از آن توبه کنند. آنها باید اعتراف کنند که با انتخاب گزینه مذاکره با اسرائیل راه را اشتباه رفتند. آنها باید از پیمان اسلو و کمپ دیوید سریعا خارج شوند. اینکه نهایت کمپ دیوید به تصرف بیت المفدس رسیده نشان می دهد که آن پیمان، پیمانی بس خیانت بار بوده است.
خطیب جمعه اردبیل گفت: از اینکه بن سلمان به جای اعتراف به خیانت، به آمریکا پیشنهاد داده که منطقه کوچک ابودیس در شرق قدس پایتخت کشور فلسطین باشد و بیت المقدس به اسرائیل واگذار شود، خیانت بزرگ به امت اسلام و دخالتی آشکار در کشور فلسطین و بازی کردن با سرنوشت آنهاست. با این حال ایران را متهم می کنند که در امور کشورهای منطقه دخالت می کند.
وی اظهار داشت: اقدام ترامپ وزن سیاسی و وضعیت ایران در منطقه را به طور خاص بالا برد؛ چون ایران سالهاست که می گوید مذاکره و صلح راه حل مشکل فلسطین نیست و حالا مذاکره کنندگان مجبورند به تنها راه باقی مانده یعنی راه مقاومت بازگردند. با اقدام ترامپ صلح بین اسرائیل و فلسطین برای همیشه از بین رفت.
حضرت آیت الله عاملی در خاتمه و در بیان راهکار افزود: سازمان ملل و شورای امنیت نمی تواند کاری انجام دهد چون ابزار دست آمریکا برای تامین منافع آمریکا و کوبیدن دولت های مشروع مخالف آمریکا هستند. یک راه حل اعتراضات و تظاهرات جهانی است که امروز در 56 کشور اسلامی به غیر از عربستان، امارات، قطر، بحرین و آذربایجان بعد از نمازجمعه تظاهرات اعتراضی برگزار می شود. یک راه دیگر تحریم کالاهای آمریکائی و اسرائیلی است مخصوصا که ترامپ به سیاست، نگاه تجاری دارد. راه مهم تر این است که کشورهای عربی خلیج فارس مخصوصا عربستان ذخیره ارزی خود را که رقم فوق العاده است از آمریکا خارج کند.
 

انتهای پیام/