پربازدیدترین ها

کد خبر: 5671 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵

بیانیه12دفتر بسیج دانشجویی اردبیل؛

16آذر نماد عینیت‌ بخشی به آرمان‌های‌ انقلاب است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در بیانیه خود به مناسبت 16 آذر اعلام داشت: شعار مرگ بر آمریکا که نماد استقلال طلبی و مبارزه با قدرت های استکباری ملت ایران است، تا ابد بر زبان جوانان برومند و دانشجویان انقلابی جاری خواهد ماند.

16آذر نماد عینیت‌ بخشی به آرمان‌های‌ انقلاب است

به گزارش ابصارخبر، بسیج دانشجویی12 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی اردبیل به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو بیانه ای صادر کردند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در بیانیه خود با بیان اینکه 16 آذر1332 سرآغازی بر مبارزات ضد استبدادی و ضد استعماری دانشگاهیان در مکتب پاک قرآنی این  ملت غیور و آزاده بود، آورده است: 16 آذر تبلور اندیشه ی ناب عزت خواهی و استقلال طلبی و عینیت بخشی به آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.

این بیانیه می افزاید: شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا در زمره ی دانشجویانی بودند که در جریان اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در 16 آذر 1332، به پا خواسته و سینه ی خود را آماج گلوله های رژیم منحوس پهلوی قرار دادند تا سند دیگری از روح استکبار ستیزی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه  امروز و پس از گذشت بیش از نیم قرن از آن تاریخ، دانشجویان مومن و انقلابی باید با درایت و هوشیاری کامل و تحت فرامین مقام عظمای ولایت، راه را بر خودنمایی و جولان جریان های تندرو ببندند و با اتحاد و همدلی، ساحت پاک دانشگاه را از هرگونه جریان های مخرب و افراطی پاک کنند به رسالت های دانشجویی اشاره کرده  و می افزاید: بدون شک، رسالت دانشجو در برهه ی کنونی، رصد دقیق نقشه های شوم دشمن و در رأس آن، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی جنایتکاری است که مزورانه از کوچک ترین فرصت برای نفوذ و پیاده کردن برنامه های خود در سطح دانشگاه ها استفاده می کنند.

این بیانیه می افزاید: آمریکا بداند، شعار مرگ بر آمریکا که نماد استقلال طلبی و نفی سلطه  و مبارزه با قدرت های استکباری ملت ایران است، تا ابد و با مشت های گره کرده بر زبان جوانان برومند و دانشجویان انقلابی جاری خواهد شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل (شهید علم الهدی) در ادامه بیانیه خود ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به اهالی فرهیخته دانشگاهی و پیروزی جبهه‌ی مقاومت در نبرد با تروریست های تکفیری- صهیونیستی داعش از دانشجویان به عنوان قشر پویا و فعال در جامعه نام برده و می افزاید: امروز دانشجویان باید با ارتقای سطح بصیرت و آگاهی های سیاسی و روحیه جهادی و انقلابی خود در راستای لبیک بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کرده و از هرگونه پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه ای که دانشجو را از رسالت اصلی خویش بازمی دارد، اجتناب کنند.

این بیانیه می افزاید: مسوولین وزارت علوم باید توجه داشته باشند که دانشگاه محل تولید علم و ارتقای سطح دانش و معلومات دانشجویان و تحصیل علوم مختلف بوده و محل جولان گروه های سیاسی تندرو و جریان های مخرب نظام نیست.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در بیانیه خود نتیجه اعتماد به وعده های پوچ و پوشالی آمریکا که با خلف وعده و نقض مکرر تعهدات خود در برجام و افزایش روز افزون تهدیدات و تحریم های مختلف، مهر تأییدی بر خباثت و روحیه ی استکباری خود زده است یادآور شده و افزود: تداوم این اعتماد نتیجه ای جز تحقیر و اضمحلال ملت انقلابی ایران درپی نخواهد داشت.

در پایان این بیانیه با اشاره به نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در مدیریت مسائل کلان کشور و هدایت دلسوزانه و هوشمندانه در مواجهه با بحران ها و تهدیدات آمده است: مسئولان کشور در سال اقتصاد مقاومتی- تولید- اشتغال، باید با نهادینه کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی که یگانه راه علاج بسیاری از مشکلات کشور است به صورت جدی تلاش کنند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در پایان بیانیه خود از مسئولین کشور خواست تا حل مسائل و مشکلات جوانان به ویژه اشتغال و ازدواج آنان را در اولویت کارهای خود قرارداده و از شعارزدگی در این زمینه که موجب دلسردی جوانان می شود، پرهیز کنند.

امضاء کنندگان بیانیه:

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

*بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نمین

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رضی

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه (س) اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

*بسیج دانشجویی مرکز علمی -کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین