کد خبر: 5666 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳

به میزبانی دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد؛

کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج البلاغه در اردبیل +تصاویر

کنفرانس تخصصی سراسری نهج البلاغه با حضور آیت الله سید جمال الدین دین پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه و جمعی از دانش پژوهان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج البلاغه در اردبیل +تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز کنفرانس تخصصی سراسری نهج البلاغه با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله سید جمال الدین دین پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این همایش ضمن عرض خیر مقدم به تشریح تفکرات غالب در دانشگاه ها پرداخت و گفت:با وجود اینکه در دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی هستیم همچنان تفکر سکولاریسم در دانشگاه ها غالب است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی الگوی پیشرفت و تمدن را بر مبنای ارزش های دینی مطرح کرده است، ادامه داد: امروز دانشگاه ها با ضعف الکوسازی برای جوانان مواجه هستند.

رسولی در ادامه سخنان خود اهمت پرداخت به مفاهیم نهج البلاغه در محیط های دانشگاهی را متذکر شد و گفت: دانشگاه ها در بهره گیری از دریای بیکران قرآن و نهج البلاغه مسیر مطلوبی ترسیم نکرده اند.

وی الگوسازی برای اقشار مختلف جامعه با بهره گیری از آموزه های قرآن و نهج البلاغه را ضروری خواند و گفت: با وجود اینکه نهج البلاغه سرشار از استانداردهای اخلاقی و رفتاری است در دانشگاه ها کوتاهی زیادی را در این خصوص انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با تاکید به اینکه اقداماتی برای الگوسازی آموزه های دینی صورت گرفته اما کافی نیست، ادامه داد: همچنان دروس معارف ارتباط تنگاتنگ با سایر دروس دانشگاهی ندارد.

رسولی افزود: به رغم بازنگری در دروس معارف همچنان نیازمند بازنگری هستیم و حتی اساتید می بایست به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.

پذیرش نهایی 50 مقاله در اولین کنفرانس ملی نهج البلاغه

یونس اشرفی نماینده کمیته علمی اولین کنفرانس سراسری نهج البلاغه در ادامه همایش به تشریح جزئیان این کنفرانس ملی پرداخت و گفت:3 استاد تمام،1 دانشیار و 7 استادیار کیته را در امر داوری اثار رسیده یاری کردند.

وی با بیان اینکه بیش از 200 اثر علمی از سراسر کشور به دبیرخانه کنفرنس ارسال شده بود، گفت: پژوهشگران از دانشگاه های آزاد اسلاکی سراسرکشور، دانشگاه تهران، پیام نور، فردوسی‌مشهد، شهیدچمران، شهیدمدنی تبریز، دانشگاه یزد، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه قزوین، دانشگاه بیرجند، موسسه جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه افسری امام علی(ع) در این همایش علمی شرکت کرده بودند.

اشرفی در ادامه سخنان خود به تشریح رتبه علمی شرکت کنندگان در کنفرانس سراسری نهج البلاغه پرداخت و گفت:3 استاد تمام،10 دانشیار،30 استادیار، 50 دانشجوی دکتری، 40 دانشجوی کارشناسی ارشد و 5 حوزوی در این همایش آثار علمی خود در خصوص نهج البلاغه را ارائه کرده بودند.

نماینده کمیته علمی این همایش در پایان سخنان خود از پذیرش نهایی 50 مقاله خبرداد و گفت: از این تعداد42 مقاله  برگزیده شدند که در نهایت 16 عنوان بضصورت سخنرانی و 26 عنوان بصورت پوستر در این همایش اارائه می شوند.

سخنرانی ایت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و رئیس اولین کنفرانس ملی نهج البلاغه، آیت الله دین پرور رئیس بنیاد نهج البلاغه و شعر خوانی استاد شاهی از جمله برنامه های اولین کنفرانس ملی نهج البلاغه در اردبیل بود.

انتهای پیام/