کد خبر: 5643 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل:

مبارزه با آمریکا،ادامه مبارزه انبیاء و اولیاء با فراعنه است

دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز تاسیس بسیج مستضعفین اعلام داشتند: مبارزه با آمریکا ادامه خط مبارزه انبیاء و اولیاء با فراعنه و گروه های معارض حق و حقیقت است.

مبارزه با آمریکا،ادامه مبارزه انبیاء و اولیاء با فراعنه است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، دفاتر بسج دانشجویی دانشگاه های محقق اردبیلی، پیام نور اردبیل،آزاد اسلامی به مناسبت5 آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین بیانیه ای صادر کردند.

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل آمده است: 5 آذر ماه هر سال یاد آور تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره)، مردانی را برایمان تداعی می نماید که با تاریخ هشت سال دفاع مقدس عجین گشته و رشادت ها و پاکی های آنان هنوز صادر کننده حماسه حسینی در دنیاست.

این بیانیه می افزاید:هفته بسیج یادآور عزت و شرافت و مردانگی بندگان شایسته خداوند است که خالصانه و عاشقانه خون پاکشان را برای دوام و قوام اسلام و این نظام مقدس و تبعیت از ولایت خویش آگاهانه و مفتخرانه و عاشقانه هدیه نموده‌اند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه امروز اقتدار، عزت و عظمت بسیجیان زبان زد عام و خاص در دنیا است، می افزاید: از نمونه های بارز آن می توان به پیروزی جبهه مقاومت در مقابل تکفیری ها اشاره نمود.  نظام جمهوری اسلامی با نام بسیج تفسیر می گردد و آن گونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، بسیج ، مدرسه عشق و مکتب شهیدان گمنامی است که پیروانش همواره فریاد شهامت و شهادت سر داده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز به برکت خون های پاک بسیجیان امام راحل، ما آموخته ایم هر کس که در دل برای سرنوشت خود، ملت و آینده ایران اسلامی ارزش قائل بوده، آن کسی که از تسلط قدرت های بیگانه بیزار است، آنان که برایشان آینده این کشور و ملت و آینده دنیای اسلام یک هدف بزرگ محسوب می شود، مردمانی که از رنج های ملت فلسطین دلشان خون است، آن کسی که مایل است بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا قدرت عجیبی را تشکیل بدهند که بشریت را به سمت کمال هدایت کنند و خودشان در قله کمال قرار بگیرند، آن کسی که این احساسات و این درک ها را دارد و حاضر است در این راه قدمی بردارد او بسیجی است.

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور در این بیانیه تقارن پیروزی بزرگ، شکوهمند و تاریخی جبهه مقاومت اسلامی بر فتنه مهلک و خطرناک داعش و پایان خلافت خودخوانده و نمایشی این گروهک پلید و جنایتکار با طلوع جاودانه و تلألو نورانیت بسیج، فرصتی است که فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار و از خود گذشتگی زنده نگه داشته شود. چرا که در حقیقت بسیج میراث شهدا و شهدا رهروان واقعی ولایت و ولایت امتداد خط سرخ شهادت و نهضت خونین عاشوراست.

این بیانیه می افزاید: بسیجیان رهپویان و رهروان واقعی شهید و شهادتند که با لبیک‌ به ندای حسین زمان، مردانه به سوی جبهه‌ها شتافتند و عارفانه جان خویش را نثار کردند تا امروز کشور اسلامی ایران در امنیت کامل بدرخشد و هیچ بیگانه‌ای جرأت آن را نداشته باشد که نگاه خصمانه‌ای به این سرزمین افکند چون می‌داند که شیردلان بسیجی آموخته‌اند که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور اردبیل در پایان بیانیه خود با بیان اینکه شک دشمنی که اصل موجودیت انقلاب اسلامی و هویت ملی و دینی ایران عزیز را در طراحی نقشه های شیطانی هدف قرار داده می افزاید: شک مانند ماری زخم خورده ساکت و آسوده نخواهد نشست و فتنه انگیزی‌ها و جنگ افروزی‌ها را در عرصه‌ها و مناطق دیگر علیه ما دنبال خواهد کرد؛ هرچند تلاش آنان برابر جبهه حق ابتر و محکوم به فنا است، اما رهنمودهای نافذ مقام معظم رهبری در حفظ انگیزه، هوشیاری، وحدت، کار فرهنگی، بصیرت افزا و مهم‌تر از همه آمادگی‌های همه جانبه دفاعی بسیجیان را به دنبال خواهد داشت و انشاءالله مقدمه واجب و تضمین کننده شکست دشمن در آینده خواهد بود.

 بسیج دانشجویی پیام نور اردبیل ضمن دعوت مسئولین به نصب‌العین قرار دادن تذکرات رهبری درباره «نفوذ» و ممنوعیت مذاکره با آمریکای بدتر از شیطان اعلام می‌دارد منویات معظم له را آغاز فصل جدیدی از مبارزه با استکبار و حاوی ماموریت مهم و خطیر در این مرحله جدید یعنی «ایجاد سد در برابر نفوذ» می‌داند و تمامی همت خود را در این راستا با بصیرت افزایی و دشمن شناسی به کار خواهد برد.

این بیانیه می افزاید: بسیج دانشجویی به نمایندگی از تمامی دانشجویان بالاخص دانشجویان بسیجی ایران اسلامی، اعلام می کند که مبارزه با آمریکا را ادامه خط مبارزه انبیاء و اولیاء با فراعنه و گروه های معارض حق و حقیقت می داند و با قوت در راه رفع ترس و ظلم استکبار از سر عالم و مسلمانان جهان ایستاده است.

بسیج الگویی برای مبارزه با استکبار

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی آمده است:بسیج که اکنون نهال آن بعد از ۳۸ سال تنومند گشته، سال هاست ثمر بخش عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، جهادی، سازندگی در کشور بوده است، امروز نیز علی رغم تلاش های بدخواهان داخلی و خارجی با تمام توان به فعالیت روز افزون خود ادامه داده و در جهت نیاز های فعلی کشور آنرا گسترش می دهد.

این بیانیه می افزاید: بسیج دانشجویی دانشگاه محقق به نمایندگی از تمام دانشجویان دانشگاه، ضمن گرامی داشت هفته بسیج و پیروی از اوامر رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)  در تداوم راه شهدا که الگوی شایسته ای برای تمام مردم هستند برای تحقق جامعه ای اسلامی با تمام توان بکوشیم و تا تحقق آرمان های معصومین (ع) ،امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و شهیدان راه حق که همان برقرای عدالت،رفع مظلومیت ها، دفع افزون طلبی ها، خود کفائی و رفاه اقتصادی، گسترش حقیقت اسلام ناب محمدی(ص) و جامع اهداف، یعنی تحقق «تمدن نوین اسلامی و حاکمیت اسلام بر جهان» دست از مجاهدت بر نداشته و در مقابل یاوه گویان و بد خواهان خواهیم ایستاد
بسیج دانشجویی دنشگاه محقق  در بیانیه خود از تمام مسلمانان و مستضعفان و مردم جهان نیز خواست تا در اوضاع کنونی فتنه ها، جنگ ها و بی عدالتی ها و زیاده خواهی ها «خیزش مردمی و اراده محکمِ برخاسته از ایمان»را حفظ کنند، در این کار «بسیج »بهترین الگو است. همانگونه که در عراق با نام «حشد الشعبی» برخاست و با مقاومت و ایستادن در برابر گروهک وحشی داعش ، پوز آن گرگ صفتان و حامیان آنان را بر زمین زد و دهان لاف زنان وهابی- سلفی را بست.
 
طریقت بسیجی، تكیه بر تقوا و دانش، عین دین خواهی و ارج نهادن به اصول انقلاب است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بیانیه مشابهی اعلام داشت:بسیج مظهر نیروی کارآمد درونی کشور و برگ برنده و سرنوشت ساز ملت ایران برای مقابله با دشمنان و چالش ها و تهدیدات فراروی انقلاب و میهن اسلامی است. و با پرورش نیروهای مخلص و با ایمان و نخبه در جهت رشد و تعالی ایران اسلامی قدم بر می دارد.

در این بیانیه آمده است: کارکردها و پیامدهای وجودی بسیج در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی، این نهاد مردمی را پیشتاز جریان ‌سازی‌های دفاع از انقلاب قرار داده است که با بصیرت در زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و موقعیت‌شناسی و حضور به هنگام و به اندازه در صحنه‌های نیاز کشور توانسته، فلسفه و نقش خود را در زمره ضروریات انقلاب تحکیم بخشد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در بیانیه خود با بیان اینکه نوای دل نشین تفکر بسیجی که هم اینک در جغرافیای منطقه طنین‌انداز شده و راهبرد دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) را با شکست‌های زنجیره‌ای رو برو کرده، شاداب‌تر و با صلابت‌تر از گذشته، روح و جان ملت‌های انقلابی و حق‌طلب را نوازش داده و آنان را در میدان‌های ستیز با استکبار وقدرت‌های سلطه‌گر مصمم‌تر و عازم‌تر ساخته است.

این بیانیه می افزاید: بسیج همزاد انقلاب اسلامی ماست و برخاسته از متن ملّت و نماد "امت" است. بسیجیِ هوشمند امروز می داند كه صحنه نبرد از میدان نظامی به قلمرو فرهنگی، علمی و اقتصادی یعنی جنگ نرم انتقال یافته است؛ بنابراین، رسالت زمانه او كسب آگاهی و دستیابی به درك عمیق از موقعیت خطیر فرهنگی است. انقلاب همچنان نیازمند تفكر بسیجی است. در تفكر بسیجى، فعالیت فرهنگى، همپایه رشد فرهنگی است و این هر دو به معنای شناخت بهتر اسلام و پاسداری از ارزش های گرانسنگ دینی است. در طریقت بسیجی، تكیه بر تقوا و دانش، عین دین خواهی و ارج نهادن به اصول انقلاب است. جوهره بسیجى، جان سپاری و آمادگی برای ادای تكلیف در همه امور مربوط به جامعه اسلامی است. كوشش بسیجی، مرز نمی شناسد؛ دیروز پشت خاكریزهای خون و خطر، و امروز  در سنگر اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و دانش، و حقّا كه بسیج، پیروزمند این آزمون است. پیشرفت های ایران اسلامی در دانش و فنآوری و توسعه عمرانی و فرهنگی، وامدار اندیشه حماسه آفرین بسیج است.