کد خبر: 5628 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰

با حضور رئیس انجمن حکمت و فلسفهٔ ایران برگزار شد؛

نشست "تجدید حیات حکمی و فلسفی ایران در دوران صفویه" در اردبیل

نشست"تجدید حیات حکمی و فلسفی ایران در دوران صفویه"با حضور غلامرضا اعوانی رئیس انجمن حکمت و فلسفهٔ ایران توسط انجمن علمی فلسفه دانشگاه محقق در این دانشگاه برگزار شد.

نشست "تجدید حیات حکمی و فلسفی ایران در دوران صفویه" در اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز نشست تخصصی تجدید حیات حکمی و فلسفی در دوران صفویه با حضور غلامرضا اعوانی فیلسوف برجسته ایرانی و از چهره های ماندگار کشور  توسط انجمن علمی فلسفه دانشگاه محقق در سالن بصرت این دانشگاه برگزار شد.

غلامرضا اعوانی رئیس انجمن حکمت و فلسفهٔ ایران در این همایش به تجدید حیات حکمی و فلسفی ایران در حیات صفویه اشاره کرد و گفت: ایران در زمان صفویه وحدت سیاسی و دینی پیدا کرد.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین علت تجدید حیات حکمی و فلسفی ایران در دوران صفویه پرداخت و گفت: دین مهمترین علت این وحدت بود.

این استاد فلسفه تاثیر ایران در سایر کشورها در زمان صفویه را خاطرنشان کرد و گفت: ایران همیشه از لحاظ فرهنگی یک کشور تاثیرگذار بوده است.
اعوانی ایران را پرچم دار علوم، فنون و حکمت معرفی کرد و گفت: حکمت در ایران رو به کمال بوده و حیاتی مستمر داشته است.
چهره ماندگار فلسفه ایران با بیان اینکه تمام انبیا و پیامبران معلمان حکمت بوده اند، گفت: اسلام یک دین جهانی است و حقیقت را در هر جایی که باشد می پذیرد.

غلامرضا اعوانی یک فیلسوف و حکیم خوشنام و خوش فکر است
عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه این همایش با بیان اینکه حضور دکتر اعوانی در دانشگاه محقق اردبیلی افتخار بزرگی برای دانشگاه و استان است، گفت: غلامرضا اعوانی یک فیلسوف و حکیم خوشنام و خوش فکر است.
وی با اشاره به تاسیس گروه فلسفه در دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: این گروه علیرغم نوپا بودن، برنامه های ارزشمندی را اجرا کرده است.

آشنایی با حکمت و فلسفه سرلوحه دانشمندان به نام ایران زمین بوده است
حجت الاسلام عبدالله حسنی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز با بیان اینکه دانشمندان، علما و فرهیختگانی که از لحاظ علمی به مراتب بالاتر رسیده اند، اول با حکمت و فلسفه آشنا شده اند، گفت: در طول تاریخ از صفویه تاکنون بزرگترین دانشمندان ما آشنایی با حکمت و فلسفه را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
وی افزود: اگر بخواهیم با حقایق عالم و هستی آشنا شویم، لازم است با فلسفه و حکمت آشنا شویم.

مراسم روز جهانی فلسفه سالانه در اردبیل برگزار می شود
 حبیب ابراهیم پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه این برنامه اولین برنامه ای است که در روز جهانی فلسفه در اردبیل برگزار می شود، گفت: امیدواریم این برنامه نقطه عطفی برای برگزاری سالانه مراسم روز جهانی فلسفه در استان اردبیل باشد.
 

انتهای پیام/