کد خبر: 5622 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با اقشار مختلف بسیج؛

فرهنگ بسیج، کمر آمریکا را در منطقه شکست/ بسیج به حوزه دانش بنیان ورود کند

نماینده ولی فقیه در استان صدور فرهنگ بسیج به سایر کشور ها را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: کشورهای منطقه نیز با الهام‌گیری از نیروی بسیج در ایران اقدام به تشکیل گروه‌های مردمی می‌کنند بطوریکه حشدالشعبی در عراق کمر آمریکا را شکست.

فرهنگ بسیج، کمر آمریکا را در منطقه شکست/ بسیج به حوزه دانش بنیان ورود کند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ظهر امروز در اولین روز از هفته بسیج جمعی از فرمانهان و اقشار مختلف بسیج با حضور در دفتر آیت الله سید حسن عاملی نمانده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با آرمان های انقلاب  و شهدای دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری های بسیجیان در دوران دفاع مقدس گفت: استفاده از نیروهای مردمی برای هر کشور یک هنر است و در تاریخ یک کشور بسیجیان در زمان هشت سال دفاع مقدس با حضور خود در جبهه‌ها سرنوشت جنگ را تغییر دادند بطوریکه اگر حضور مردمی در جبهه‌ها نبود ارتش و سپاه به تنهایی کار سختی پیش‌رو داشتند.

وی افزود: کشورهای منطقه نیز با الهام‌گیری از نیروی بسیج در ایران اقدام به تشکیل گروه‌های مردمی می‌کنند که از جمله می‌توان به حشد الشعبی در عراق اشاره کرد که در راستای مبارزه با تروریست‌ها کمر آمریا را شکستند.

عاملی در ادامه سخنان خود  اهمیت توجه به عرصه اقتصادی در خودکفایی کشوررا خاطر نشان کرد و گفت: حوزه اقتصادی حائز اهمیت بسیار است و دشمنان در طول سالیان گذشته جنگ اقتصادی بسیاری برضد نظام جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی کرده‌اند در حالیکه خودشان با تبدیل علم به ثروت سبب پیشرفت کشورشان شدند.

وی سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد کشور را یادآور شد و گفت: باید تلاش کنیم در این حوزه و حوزه دانش‌بنیان و تولید محصولات داخلی اقدامات بسیجی‌وار انجام دهیم.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به رابطه اشتغالزایی و کاهش جرایم اجتماعی پرداخت و گفت: هر چقدر آمار اشتغال در کشور افزایش یابد آمار جرائم و آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد و امیدواریم که مسئولان بتوانند  با ساماندهی بسیجیان در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با استکبار جهانی قدم‌های خوبی بردارند.

وی افزود: صدور فرمان تشکیل بسیج توسط امام راحل یک میراث عظیم و ماندگار بود که برای دوام این شجره طیبه آموزش و پرورش وظیفه مهمی برعهده دارد و باید در همان سنین کودکی دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور را با فعالیت‌های بسیجی برای توسعه و رشد ایران اسلامی آشنا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین خصلت های بسیجی واقعی پرداخت و گفت:اخلاص، موظفی کار نکردن، مدیریت بحران و عدم سوء استفاده از موقعیت از جمله خصایص بسیج است.

اجرای موفق 9 هزار و 500 نشست سیاسی و بصیرت‌افزایی در استان

حجت‌الاسلام نجات فیاضی نیز پیش از این دیدار اهمیت نشست های بصیرتی و فرهنگی در بسیج را خاطر نشان کرد و گفت: بسیج یک نیروی مردمی بوده که در سرنوشت و موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی را ایفا کرده است.

وی افزود: نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی نشست‌های حضوری و غیرحضوری بسیاری برای آشنایی جوانان با ترفندهای جنگ نرم و دشمن‌شناسی برگزار می‌کند که به مناسبت گرامیداشت هفته مبارک بسیج نیز نشست‌های علمی و فرهنگی و سیاسی توسط سپاه برای اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: نشست‌های علمی و تحقیقاتی و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت هفته بسیج است که در کنار این موارد نیز ساماندهی هادیان سیاسی برای برگزاری کلاس‌ها و توسعه بصیرت‌افزایی جامعه میان نوجوانان و جوانان در دستور کار قرار دارد.

فیاضی خاطرنشان کرد: سالانه به طور متوسط 9 هزار و 500 نشست سیاسی و بصیرت‌افزایی در استان اردبیل برگزار می‌شود که امسال نیز در قالب هفته بسیج و فواصل مختلف سال برگزاری این نشست‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: هفته گرامیداشت بسیج فرصت مناسبی است که بتوانیم ظرفیت‌های این نیروی مردمی را برای مقابله با استکبار جهانی به کل دنیا اعلام کنیم و بسیج که در سال 58 به فرمان تاریخی امام راحل تشکیل شده امروز بعد از گذشت 38 سال به یکی از بازوهای قدرتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی حوزه‌ها تبدیل شده است.

طرح کرامت برای رسیدگی به محلات آسیب‌پذیر در حاشیه‌شهرها انجام می‌شود

سردار پاسدار جلیل بابازاده ظهر امروز در دیدار فرماندهان و اقشار مختلف بسیج با نماینده ولی‌فقیه در استان به ارائه گزارش از وضعیت بسیج در استان پرداخت و گفت: استان اردبیل دارای 22 قشر و ناحیه بسیج است و ساختارهای  متعددی برای فعالیت خواهران و برادران در این نهاد مردمی تعریف شده که حدود یک سوم جمعیت استان اردبیل عضو رسمی بسیج هستند و فعالیت‌های خود را در راستای استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند.

وی افزود: بسیج میراث گرانبهای انقلاب اسلامی ایران است و در سی و هشتمین سالگرد تاسیس بسیج برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت این هفته پیش‌بینی شده که در مجموع حدود 500 برنامه برای گرامیداشت این هفته برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: ساماندهی حلقه‌های شجره طبیه صالحین، کمک به محرومان و آمادگی رزمی نیروهای بسیج در قالب گردان‌های بیت‌المقدس، امام حسین(ع) و عاشورا و برای خواهران گردان‌های کوثر و  امام علی(ع) به انجام رسیده و بسیج با انعطاف‌پذیری خود در تمامی این حوزه‌ها فعالیت دارد.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی مختلفی از جمله اعزام اقشار مختلف بسیج به اردوهای راهیان نور در دستور کار سپاه استان قرار دارد و سال گذشته بیش از 20 هزار نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر اقشار مردم به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در ادامه سخنان خود تصریح کرد: فعالیت‌های بسیج سازندگی در مناطق محروم برای محرومیت‌زدایی و آبادانی منطقه افزایش یافته و طرح کرامت نیز برای رسیدگی به محلات آسیب‌پذیر در حاشیه‌شهرها توسط سپاه انجام می‌شود.

وی افزود: سپاه در حوزه ورزش و گرایش جوانان به ورزش نیز اقداماتی انجام داده و تا به امروز 80 سالن ورزشی در مناطق مختلف به ویژه مناطق مرزی استان توسط سپاه احداث و به بهر‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/