کد خبر: 5618 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷

مراسم یادبود درگذشتگان زلزله شمالغرب در دانشگاه محقق

همزمان با ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن و امام رضا (ع)؛ مجلس یادبودی بمناسبت درگذشتگان زلزله شمالغرب در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 مراسم یادبود درگذشتگان زلزله شمالغرب در دانشگاه محقق

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همزمان با ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن و امام رضا (ع)؛ مجلس یادبودی بمناسبت درگذشتگان زلزله شمالغرب در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در این مراسم ضمن تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، درگذشت جمعی از هموطنان در زلزله شمالغرب را تسلیت گفته و از کمک رسانی عموم هموطنان به ویژه تشکل‌های دانشجویی و کانون هلال احمر این دانشگاه قدردانی کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه الگو گرفتن از سیرۀ اهل بیت(ع) سبب رشد و تعالی انسان می شود، گفت: پیروی از مکتب اهل بیت موجب نجات بشریت می شود.

حسنی به روایتی از امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت:  دوستی و کمک به مردم  مهمترین خواسته این امام بزرگوار است، بطوریکه ایشان فرمودند؛ اخلاق، کردار و گفتار نیک باعث ورود انسان به بهشت ابدی می شود.

وی در ادامه سخنان خود دوستدار اهل بیت بودن را یکی از بارزترین توصیه های مهم امام رضا علیه السلام عنوان کرد و گفت: زمانی دوستدار و محبّ واقعی اهل بیت خواهیم بود که واجبات را انجام داده و از محرمات دوری کنیم.

 تلاوت قرآن کریم، مداحی و مرثیه سرایی از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام