کد خبر: 5616 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷

معاون آموزشی دانشگاه محقق خبرداد؛

ایجاد رشته مهندسی اپتیک و لیزر در دانشگاه محقق

معاون آموزشی دانشگاه محقق از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته مهندسی اپتیک و لیزر در دانشگاه محقق خبرداد و گفت: این رشته تحصیلی در دانشکده فناوری های نوین نمین ایجاد خواهد شد.

ایجاد رشته مهندسی اپتیک و لیزر در دانشگاه محقق

به گزارش ابصارخبر ترحم مصری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ایجاد رشته مهندسی اپتیک و لیزر برای اولین بار در دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد و گفت: پس از موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد این رشته تحصیلی در دانشگاه محقق اردبیلی،  علاقمندان به این رشته تحصیلی می توانند از سال آینده در دانشکده فناوری های نوین این دانشگاه واقع در شهرستان نمین در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

اپتیک شاخه ای از علم فیزیک است که به مطالعه رفتار و خواص نور مرئی، مادون قرمز و فرابنفش می پردازد و دربسیاری از علوم (ستاره شناسی، مهندسی، پزشکی، عکاسی و...)کاربرد دارد. لیزر نیز به دلیل خواص متمایزش نقش بسيار مهمي در افزايش توليدات صنعتي، گسترش ارتباطات و پيشرفت صنعت چاپ و پزشکی دارد.

در رشته مهندسی اپتیک و لیزر دانشجویان با انواع لیزر و اپتیک و کاربردهای آنها، اسپکتروسکوپی لیزری(اندازه گیری طول موج و فرکانس)، فن آوری ساخت قطعات اپتیکی و...آشنا می شوند و قادر به طراحی و ساخت تجهیزات اپتیکی و لیزری مورد نیاز در زمینه های مختلف هستند.

دوره کارشناسی مهندسی اپتیک و لیزر به منظور آموزش مبانی علمی اپتیک و کاربرد آن در تجهیزات اپتیکی، اپتوالکترونیکی و لیزری تدوین شده و در فن آوری پیشرفته و بویژه در صنایع دفاعی، تولید، انتشار و بکارگیری نور، آشکارسازی آن در نواحی مختلف بینایی و برهم کنش نور باماده مسائل مهم به شمار می‌ رود.

انتهای پیام/