کد خبر: 5606 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴

در نشست اتحادیه دانشگاههای آسیای میانه مطرح شد؛

دانشگاه‌ بهترین مکان برای برقراری روابط بین الملل است

معاون سیاسی استاندار اردبیل در نشست اتحادیه دانشگاههای آسیای میانه که در دانشگاه محقق برگزار شد از دانشگاه ها بعنوان بهترین مکان برای برقراری روابط بین الملل نام برد و گفت: دلیل این ادعا، ترویج ارزش های انسانی در دانشگاه ها است.

دانشگاه‌ بهترین مکان برای برقراری روابط بین الملل است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز نشست اتحادیه دانشگاه‌های آسیای میانه با حضور روسا و هیات‌های دانشگاهی از دانشگاههای آسیای‌ میانه در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

ناصر نصیری معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در مراسم افتتاحیه این نشست بین المللی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و مدعوین، یاد و خطره درگذشتگان واقعه زلزله اخیر در شمالغرب کشور را گرامی داشت و گفت: رنجش یک انسان در هر نقطه از جهان آزار دهنده است.

وی ارزش های انسانی را یادآور شد و گفت: اگر انسان ها در کنار هم جمع شوند و با  هم به گفتگو بنشینند تعاملات سازنده نیز بین کشورها برقرار خواهد شد.

نصیری تعاملات اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه را ستودنی عنوان کرد و گفت: اگر این تعاملات در جهت کمک به همدیگر تداوم پیدا کند، آنگاه جوامع به تعالی و سعادت نیز خواهند رسید.

وی دانشگاهها را بهترین مراکز برای برقراری تعاملت سازنده عنوان کرد و گفت:دانشگاه ها بهترین مکان برای برقراری روابط  و تعامل در سطح بین الملل هستند.

معاون سیاسی استاندار اردبیل به تبیین اهمیت علم در جوامع امروزی پرداخت و گفت: علم از هر نوع آن اگر در جهت ارزش های بشری قرار گیرد ارزشمند خواهد بود.

نصیری گفت: اگر ارزش های انسانی در مکان های تولید علم حاکم نباشد ریاضیات و فیزیک به سلاح های کشنده تبدیل شده که نهایتا در نابودی انسان ها به کار گرفته خواهند شد.

وی تصریح کرد: علمی که دارای ارزش  است برای انسان نور، آرامش و رفاه به ارمغان خواهد آورد .

این مقام مسئول ارتباطات و تعاملات صحیح را سرمنشأ تفاهمات سازنده عنوان کرد و گفت: هرجا ارزش های انسانی نمود پیدا کرد، علم نیز در خدمت بشر قرار خواهد گرفت.

نصیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروزه بزرگترین تهدید جوامع ترویج خشونت در جهان است، گفت: دانشگاه ها می توانند نقش به سزایی در حل مشکلات و برقراری تعاملات بین سیاستمداران و زمامداران کشور های درگیر برقرار کنند.

وی تربیت نسل پاک را از دیگر خروجی دانشگاه های دارای ارزش های انسانی عنوان کرد و گفت: ترویج  ارزش های اخلاقی در جوامع، موجب سعادت ملت می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود ارتباط موجود در اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه را خوب و سازنده دانست و گفت: امیدوارم تعاملات بوجود آمده بین دانشگاه های اتحادیه منجر به تبادل علوم و تولیدات دانشگاهی شود که این امر  نیز به نوبه خود سعادت کشورهای عضو را دربر خواهد داشت.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیرمقدم به تشریح اهداف این نشست پرداخت و گفت: هدف از این نشست رایزنی برای بین ‌المللی ‌سازی و روش‌ های تعامل مشترک در دانشگاه‌ های آسیای میانه است.

وی افزود: در کنار این نشست، جلسه مشترک جداگانه با هیات گرجستانی و قرقیزستانی نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/