کد خبر: 5584 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱

افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب اردبیل

یازدهمین نمایشگاه کتاب اردبیل با حضور مقامات استانی و حضور 300 ناشر از سراسر کشور در محل نمایشگاه های دائمی اردبیل افتتاح شد.

افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل صبح امروز در آیین افتتاحییه یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب در اردبیل با عذرخواهی از 300 ناشری که به دلیل کمبود فضا نتوانسته بودند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند گفت: فضاسازی محیطی نمایشگاه برای سال‌های آتی باید جزو اولویت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است گفت: کتابخوانی تاثیر بسزایی در زندگی زندگی مردم دارد.

بهنام‌جو اظهار کرد: اگر کتابخوانی و مطالعه در جامعه، فرهنگ سازی شود قطعا با اینهمه معضلات اجتماعی مواجه نمی‌شویم و در حوزه مدیریتی نیز شاهد دوباره کاری‌ها نخواهیم بود.

،سیدناصر اسحاقی صبح امروز در آیین افتتاحییه یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب در اردبیل با اشاره به اینکه 3هزار میلیارد تومان گردش مالی کتاب در سال است گفت: از این رقم 2 هزارو 200 میلیارد تومان مربوط به کتب درسی است.

وی  با بیان اینکه در حوزه زیرساخت، تالیف و نشر کتاب هیچ مشکلی نداریم و دولت حمایت‌های خوبی در این زمینه داشته است گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات بحث ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی است.

 اسحاقی اظهار کرد: سرانه مطالعه کتاب در کشور ما کمتر از 10 دقیقه است که در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا، تاسف بار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان گفت: به ازای هر سه کتابفروشی یک ناشر داریم؛ این در حالی‌است که باید کتابفروشی‌ها بیشر از این تعداد باشد.

اسحاقی با بیان اینکه امروزه نه تنها در استان اردبیل بلکه در کل کشور شاهد تعطیلی بسیاری از کتاب‌فروشی ها هستیم گفت: فرهنگ مطالعه کتاب باید ترویج شود چرا که کشوری که مطالعه نداشته باشد خورشید سعادت در آن طلوع نخواهد کرد.

مدیرکل ارشاد استان در خصوص برگزاری نمایشگاه نیز اظهار کرد: : 600 ناشر برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده بودند که به دلیل کمبود فضا، تنها 300 ناشر در 150 غرفه حضور خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه معتبرترین ناشران از جمله سروش،چشمه،نگاه، فرهنگ اسلامی و... حضور دارند.

انتهای پیام/