کد خبر: 558 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹

معاون دانشجویی دانشگاه محقق:

سیستم هوشمند کنترل ورود و خروج دانشجویان راه اندازی می شود

ولی رسولی معاون دانشجویی دانشگاه محقق از راه اندازی سامانه ثبت ورود و خروج دانشجویان در خوابگاهها در سال اتی خبر داد و گفت:خوابگاههای دانشجویی به امکانات رفاهی بیشتری مجهز می شوند.

 سیستم هوشمند کنترل ورود و خروج دانشجویان راه اندازی می شود

ولی رسولی معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی به مناسبت هفته خوابگاههای دانشجویی در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز، به ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته در سال 93 پرداخت و گفت: تدوین طرح جامع ساماندهی خدمات دانشجویی از جمله طرح‌ها یی است که اگر به تصویب  هیات رئیسه دانشگاه برسد قطعا پاسخ‌گوی نیاز بسیاری از دانشجویان خواهد شد.

خدمات رفاهی دانشجویی بخصوص تجهیز خوابگاه های دولتی در سال 93 از رشد 34 درصدی برخوردار بوده است.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق به وضعیت کار دانشجویی در قسمت فرهنگی و آموزشی نیز اشاره کرد و افزود:‌ متوسط حق‌الزحمه کار دانشجویی در مقاطع مختلف تحصیلی در سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شد و با اخذ کمک هزسنه از دانشگاه این رقم تا 4 برابر افزایش یافت.

دانشگاه محقق از خیرین خوابگاه ساز استقبال می کند

  رسولی  با بیان اینکه دانشگاه به شدت از کمبود خوابگاه دانشجویی رنج  می برد گفت: دانشگاه محقق 11 هزار و 250 نفر دانشجو دارد که از این میان حدود 40 درصد متقاضی خوابگاه هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی ضرورت همت و بسیج همگانی همچون مدرسه‌سازی در حوزه خوابگاه‌سازی را یادآور شد و گفت: ما در دیداری که اخیراً با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل داشتیم خواستار توسعه و ترویج فرهنگ خیرخواهانه در امر خوابگاه‌سازی شدیم تا دانشگاه محقق اردبیلی بتواند از کمبودی که در این زمینه رنج می‌برد، رهایی پیدا کند.

در ادامه رسولی به طرح‌های در دست اقدام این دانشگاه اشاره کرد و  از احداث 2 خوابگاه جدید از محل فروش ملکی داخل شهر با ظرفیت حداقل 500 نفر در داخل دانشگاه خبر داد و افزود: برنامه دانشگاه رفع نیاز به خوابگاه دانشجویی تا 5 سال آینده است.

سیستم هوشمند کنترل ورود و خروج دانشجویان راه اندازی می شود

رسولی با بیان خریداری سیستم سامانه ای گلستان گفت: با الکترونیکی کردن واگذاری خوابگاه، وام و کار دانشجویی ضمن جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی دانشجویان روند کارها نیز از سرعت بیشتری برخوردار خواهد شد.

 معاون دانشجویی دانشگاه محقق از راه اندازی سیستم کنترل هوشمند ورود و خروج در خوابگاه‌های دولتی خواهران خبر داد و گفت: از این پس خانواده های دانشجویان نیز با دریافت پیامک از زمان ورود و خروج فرزندانشان به محیط خوابگاه و دانشگاه با خبر خواهند شد تا ضمن فراهم شدن بستر آرامش در خانواده ها بحث نظارتی نیز بصورت دقیق تر انجام خواهد گرفت.

به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی خوابگاه تعلق می گیرد

رسولی از واگذاری خوابگاه دولتی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی  مقطع دکتری در سال جاری خبر داد و افزود: با فراهم شدن امکانات در سال آتی نیز سعی داریم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز از این امکانات برخوردار شوند..

وی هدف از این کار را ارتقای تولید علم و پژوهش در دانشگاه عنوان کرد و افزود: باید زمینه جذب دانشجویان با رتبه های علمی  بالاتر را در سطح دانشگاه محقق فراهم کنیم تا ضمن افزایش رضایتمندی دانشجویان از محیط تحصیل رتبه علمی دانشگاه نیز افزایش یابد.

خوابگاههای دانشجویی مجهز شدند

رسولی از تعمیرات اساسی خوابگاه‌های داخل و سایت اداری مدیریت دانشجویی در سال اتی خبر داد و افزود: به منظور ایجاد رفاه برای دانشجویان در بهمن ماه سال گذشته 370 اتاق دانشجویی خوابگاه‌های دانشگاه محقق اردبیلی به 370 دستگاه یخچال مجهز شدند و امسال نیز هفته گذشته به مناسبت عید مبعث به هر اتاق یک عدد روفرشی تقدیم شد.

وی از طرحهای تشویقی برای دانشجویان رتبه های برتر خبرداد و افزود: اهدای کمک هزینه خوابگاه از جمله این طرح هاست.

رسولی به صندوق تعاون دانشگاه اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه دوم سال 93 به 150 نفر از دانشجویان نیازمند کمک مالی در قالب صندوق قرض‌الحسنه تعلق گرفت.

رستوران بخش خصوصی در دانشگاه راه اندازی می شود

وی برگزاری کارگاه‌های مشاوره، بهداشت و  دو منویی کردن غذا در سلف سروبس دانشگاه برای دانشجویان را نیز از جمله اقدامات خوب انجام شده در سال گذشته عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در دانشگاههای شمالغرب کشور وعده غذایی ماهی به لیست منو افزوده شد و امسال نیز پیگیری احداث رستوران بخش خصوصی در محیط دانشگاه نیز هستیم تا دانشجویان ، اساتید  و کارمندان دانشگاه ازرفاه بیشتری برخوردار شوند.

دانشجویان از بیمه مسئولیت مدنی برخوردار می شوند

رسولی تصریح کرد: علاوه براین که تمامی دانشجویان تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار دارند، با اقدامات صورت گرفته بیمه مسئولیت مدنی نیز شامل دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی شده است که یک کار مفید و جدید در حوزه دانشجویی است.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص خودکشی یکی از دانشجویان این دانشگاه نیز گفت:‌ سجاد شفقتی از طریق مصرف 4 عدد قرص برنج اقدام به خودکشی کرده که بعد از انتقال به بیمارستان و اقدامات پزشکی برای زنده نگه داشتن وی ، متاسفانه  این اقدامات به نتیجه نرسید و این دانشجو با زندگی وداع زودهنگام کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در پایان این نشست از اختصاص اعتباری به میزان 1 میلیارد تومان برای زیباسازی، تعمیرات‌اساسی و بهسازی خوابگاه‌های دانشگاه خبر داد.

انتهای پیام/ ج