کد خبر: 5579 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹

به میزبانی دانشگاه محقق برگزار شد؛

دوره آموزشی فناوری،ایمنی و مقررات هوایی پهپادهای غیرنظامی در اردبیل+فیلم

دوره فناوری، ایمنی و مقررات هوایی پهپادهای غیرنظامی توسط کارگروه صنایع هوایی و فضایی ایران در دانشگاه محقق برگزار شد.

دوره آموزشی فناوری،ایمنی و مقررات هوایی پهپادهای غیرنظامی در اردبیل+فیلم

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز دومین دوره آموزش عملی فناوری،اصول ایمنی و مقررات هوایی پهپادهای غیرنظامی(هلی کم و هواپیماهای مدل) توسط  کارگروه صنایع هوایی و فضایی ایران و با همکاری  استانداری، شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان، بسیج دانشجویی و پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حامد سعیدی دبیر کارگروه پهپاد صنایع هوایی و فضایی کشور در حاشیه این دوره آموزشی به بیان اهمیت ترویج علوم فضایی در جامعه دانشگاهی پرداخت و گفت: یکی از راه هایی که باعث رشد یک علم می شود،عمومی سازی آن علم است. بدین معنا که اگر سطح سواد عموم جامعه نسبت به آن علم بالا رود این فرصت ایجاد می شود که افراد بیشتر و با استعداد تری به این رشته علاقه مند گردند و افراد نخبه بتوانند استعداد های خود را کشف کنند.

 

کارشناسي ارشد مديريت تکنولوژي در ادامه سخنان خود به توانایی ایران در عرصه هوافضا اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا بر گفته بسیاری از کارشناسان و فرماندهان نظامی، یکی از معدود کشورهای پیشرفته در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین است که به اختصار به آنها پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) گفته می‌شود.

وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه پهپادهای نظامی و طراحی و تولید تعداد زیادی از این محصولات در حوزه های مختلف موجب شده است تا بخش غیرنظامی نیز از سرریز این فناوری استفاده کرده و کم کم توجهات بیشتری به پرنده‌های کنترل از راه دور در بخش هایی نظیر عکسبرداری، نقشه برداری، فیلمسازی، برنامه های تفریحی جلب شود.

دبیراتحادیه صنایع هوایی و فضایی کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در میان ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه پهپاد قرار دارد،گفت:به طور حتم با ادامه این مسیر جایگاه بهتری به کشور خواهد داد.

وی افزود: خوشبختانه امروز پهپادهای غیر نظامی در عملیات های هوایی به رسمیت شناخته شده و شاهد فعالیت های گسترده در حوزه های مختلف هستیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه هوایی و فضایی ایران به نحوه استفاده از پهپادهای غیر نظامی نیز اشاره کرد و گفت:  متناسب با شرایط منطقه اجازه استفاده از پهپاد داده می شود،بطوریکه باید تمامی فعالیت ها یک روال استاندارد را طی کند و الزامات امنیتی مناطق مختلف نیز مدنظر قرار داده شود.

میلاد چشمه نور نماینده کارگروه پهپاد و دبیر اجرایی این کارگاه آموزشی ایجاد بستر مناسب توسعه صنایع هوایی و فناوری های نوین در استان،افزایش سطح مهارت نیروهای بومی و کارآفرینی مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه را از اهداف این دوره آموزشی عنوان کرد.
وی در ادامه سخنان خود از همکاری شورای تامین استان با فعالان دارای مجوز در این عرصه خبرداد و گفت: مدیرکل شورای تامین استان در جلسه هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم جهت برگزاری این کارگاه آموزشی همکاری‌های لازم با همه کسانی که دارای مجوزهای فعالیت جهت گسترش این علم در استان هستند اعلام داشت و گفت: شورای تامین حمایت همه جانبه ی خود را از فعالان دارای مجوز و مهارت لازم در این عرصه اعلام می کند.
 
چشمه نور در پایان سخنان خود، تصریح کرد: شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی پهپاد که بتوانند آزمون های تئوری و عملی را موفقیت به پایان برسانند گواهینامه معتبر ازطرف کارگره دریافت خواهند کرد.
 
انتهای پیام/