کد خبر: 5567 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع)؛

عنصر مقاومت، امروز بزرگترین کابوس غرب است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) در نشست تحلیلی بررسی اعتماد به اروپا که در دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد، به سابقه بدعهدی های غرب اشاره کرد و گفت: عنصر مقاومت، امروز به بزرگترین کابوس غرب تبدیل شده است.

عنصر مقاومت، امروز بزرگترین کابوس غرب است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز نشست تحلیلی سیاسی  تحت عنوان" اعتماد به اروپا بعد از عهد شکنی آمریکا در برجام" با سخنرانی حجت الاسلام نجات فیاضی مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه حضرت عباس(ع) توسط بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام فیاضی در این نشست  با بیان اینکه  استکبار جهانی به دنبال ایجاد یک دهکده جهانی است تا با خوی استعماری خود جهان تحت سلطه خود درآورد گفت: امروز اروپا بیش از گذشته ابزار دست آمریکا در تحقق این اندیشه صهیونیستی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع)  با بیان اینکه اولین برنامه استکبار جهت تحقق این اندیشه خود تسلط برجهان در ربع اول قرن 21 است، گفت: شرط اصلی این رویا نیز تسلط بر خاورمیانه است که به برکت انقلاب اسلامی ایران تا کنون این رویا محقق نشده است.

وی آشوب های به انداخته شده در منطقه را در راستای تسلط استکبار بر منطقه عنوان کرد و گفت: منابع زیرزمینی غنی و انرژی های گسترده در منطقه باعث هجوم دشمنان و منفعت طلبان غرب به خاورمیانه شده است.

فیاضی ایدوئولوژی غرب در دهه 1970 را یادآور شد و گفت: غرب با عملیات روانی خود در افکار مردم به دنبال از بین بردن دین در نزد مردم بود که انقلاب اسلامی با تحقق در ایران، این رویای استکبار را در سال 1979 با شکست مواجهه کرد.

وی ادعای تئوریسین های جهان در خصوص گذرا بودن انقلاب ایران را متذکر شد و گفت: همه نظریه پردازان غرب عقیده داشتند که این انقلاب نیز همچون سایر انقلاب ها مقطعی است و بزودی خاموش خواهد شد اما غافل از اینکه آرمان های انقلاب ایران ریشه در عقاید مردم دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع)  تفکرات مارک پالمر، کارکشته ترین سیاستمدار آمریکایی که تا کنون مشاوره شش وزیر امورخارجه آمریکا را برعهده داشته در خصوص انقلاب را خاطر نشان کرد و گفت: وی خود اعتراف می کند که تا زمانیکه آمریکا برخاورمیانه تسلط پیدا نکند رویای دهکده جهانی هرگز محقق نخواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به فصل چهارم کتاب ایران و خاورمیانه اشاره کرد و گفت: در این کتاب که تولید اندیشمندان غرب است، به صراحت از گروه تروریستی داعش سخن به میان آمده و گفته شده است که اگر داعش را مدیریت نکیم ، شیعه یک امپراطوری جدید را در جهان مدیریت خواهد کرد.

فیاضی در ادامه سخنان خود به نتیجه  تعییر در  سیاست های خاورمیانه اشاره کرد و گفت: این تغییر باعث دگرگونی سیاست های جهان می شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه موفقیت سیاست های کلان جهانی در سایه موفقیت در سیاستگذاری خاورمیانه است، گفت: تمام شکست های استکبار در جهان، نشأت گرفته از شکست هایش در خاورمیانه است.

وی در ادامه به سخنان قاسم سلیمانی سردار بزرگ ایران در خصوص علت حضور آمریکا در منطقه  اشاره کرد و گفت: بدلیل اینکه آمریکا از خاورمیانه سیلی خورده، می خواهد با به آتش کشیدن خاورمیانه هویت خود را در هرصه های جهانی بازیابی کند.

فیاضی اختصاص بودجه های کلان امریکا جهت مقابله با ایران در جهان را یاداور شد و گفت: آمریکا تا کنون بیش از شش تریلیون دلار بودجه صرف مقابله با ایران در منطقه هزینه کرده  تا بلکه بتواند با تسلط بر خاورمیانه  رویای دهکده شیشه ای خود را محقق کند.

وی در ادامه سخنان خود به موسسات تحقیقاتی موجود در آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا با ایجاد کمیته خطر هر شش سال یکبار در واقع اتاق فکر خود در منازعات جهانی را ساماندهی می کند تا با تزریق ایده های جدید علاوه بر پر کردن شکاف های موجود با چهره ای جدید در منازعات جهانی ظاهر شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع)  از فعالیت بیش از 260 موسسه  دکترینال در آمریکا خبرداد و گفت: موسساتی چون  رند و بروکینز کار رصد و کنترل کشورهایی چون ایران، عراق، سوریه، لبنان را برعهده دارد تا با ارائه مشاوره های تأثیر گذار به اشخاصی چون ترامپ آنها را در اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز کمک کنند.

وی به یکی از تحقیقات منتشر شده اینگونه مؤسسات اشار کرد و گفت: تکرار سی و شش مرتبه نام رهبر ایران در گزارش شش صفحه ای یکی از این مؤسسات خود گویای اهمیت این گزارشات برای تصمیم گیری های بزرگ است.

فیاضی افزود: متفکرات برتر امریکایی معتقدند تا زمانیکه تفکر ولایت فقیه در ایران اسلامی وجود دارد، تسلط بر خاورمیانه عملا غیر ممکن است، بنابراین آنها امروز با ولایت فقیه در ایران مشکل دارند و تمام توان خود را در راه حذف آن به کارگرفته اند.

وی سیاست های آمریکا در مورد ایران از سال 60 تا 93 را یادآور شد و گفت: اتاق فکر آمریکا طی این مدت 11 نوع استراتژی برای مقابله با ایران اسلامی طرح ریزی کرده که همگی آنها با شکست مواجه شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه دشمنان اسلام امروز لحظه به لحظه در حال رصد فعالیت های ما هستند گفت: استکبار به هرکاری دست می زند تا خاورمیانه روی آرامش به خود را نبیند، چونکه الگوبرداری از ایران قدرتمند، باعث نابودی استکبار در جهان خواهد شد.

فیاضی راه اندازی گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره، مناقشه اقلیم کردستان و قضیه استعفای حریری را در راستای جریان توطئه استکبار در به آشوب کشاندن منطقه نام برد و گفت: دشمنان اسلام بخصوص رژیم صهیونیستی با از بین رفتن داعش با همه هیمنه اش، غائله اقیم کردستان را عَلَم کردن تا به زعم خود حداقل 25 سال منطقه را به بحران های خانمان سوز دچار کنند که امداد های الهی شامل حال منطقه شد و  حیله دشمن این یار نیز با شکست مواجهه شد.

وی در ادامه سخنان خود به اندیشه های کیسینجر تحلیلگر آمریکایی اشاره کرد و گفت: وی معتقد است اگر خاورمیانه روی آرامش را به خود ببیند، آمریکا همه چیزش را خواهد باخت، به همین جهت عنصر مقا.مت امروز به عنوان کابوس استکبار در منطقه تبدیل شده است.

فیاضی در بخش دیگری از سخنان خود به حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: هیچ کشوری حق ندارد قرارداد بین المللی که طرف ان چندین کشور است بطور یکجانبه فسخ و پاره کند چونکه این عمل باعث نادیده گرفته شدن  حقوق سایر ملت ها شده و علاوه بر آن معادلات جهانی نیز به هم خواهد خورد.

وی از ایران به عنوان اولین مانع استکبار در تحقق رویای دهکده جهانی نام برد و گفت: شعارهای استکبار ستیزی  چون مرگ بر امریکا برگرفته از شعارهای انقلابی است که ان نیز خود مبنایی قرآنی دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) تصریح کرد: هرجا استکبار باشد منشور ما مبارزه با آن است.

فیاضی بیداری اسلامی در جهان را خاطر نشان کرد و گفت: این بیداری نیز برگرفته از انقلا اسلامی ایران است چونکه تحقق انقلاب اسلامی ایران و به دنبال آن صدور انقلاب ایران به جهان باعث بیداری ملت های مظلوم در برابر ظلم مستکبران عالم شده است.

وی  در بخش پایانی سخنان خود از تقابل دوجبهه مقاومت و استکبار به عنوان جبهه کنونی جان نام برد و گفت: در این جبهه نیز دو تفکر حسینی و یزیدی با هم در تقابل هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی جنایات رخ داده در جهان را حاصل تفکرات یزیدی دانست و گفت: مرک یک بچه در هر پنج دقیقه در عراق و سوریه و ابتلا به بیماری وبا در هر پانزده دقیقه در افغانستان در کنار آوارگی بیش از سیزده میلیون سوریه ای و ابتلا به سرطان شش میلیون عراقی را تنها به خاطر زیاده خواهی های استکبار در جهان دانست.

وی خاطرات تلخ مذاکرات هسته ای را متذکر شد و گفت: تاریخ بارها گواهی داده، هر گاه در برابر زیاده خواهی دشمنان عقب نشینی کنیم آنها جریح تر شده و گام پیش می گذارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) عرصه کنونی را عرصه علم و دانش عنوان کرد و گفت: دانشجویان بعنوان فعال ترین عضو  نظام باید در کنار تحصیل با تلاش جهادی و روحیه انقلابی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در آینده درخشان کشور نقش آفرینی کنند.

وی از دکترین آنفولانزای نیویورکی بعنوان زشت ترین و کثیف ترین سیاست یک کشور نام برد و گفت: آمریکا با اعمال این سیاست می خواهد با تریج احساس تنفر در خانواده های ایرانی و کاشتن بذر نفاق به اهداف خود برسد که لازم است در این خصوص نیز دانشجویان با صعه صدر و شناسایی به موقع آسیب های اجتماعی نسبت به خنثی کردن این توطئه دشمن نیز اقدام کنند.

فیاضی اندیشه مقاومت را تأثیرگذارترین سلاح در دست ملت مقاوم ایران اسلامی دانست و گفت: تا روحیه مقاومت در مردم ما وجود دارد دشمن از هر راهی که وارد شود با شکست سنگین مواجهه خواهد شد.

انتهای پیام/