کد خبر: 5471 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹

مسئول کرسی های آزاد اندیشی بسیج در اردبیل:

کرسی های آزاداندیشی به دنبال حل ریشه ای مشکلات جامعه است

مسئول کرسی های آزاد اندیشی بسیج دانشجویی کشور در جمع دانشجویان بسیجی اردبیل با بیان اینکه عملیات آزاد اندیشی بسیار مهم است، گفت: روش آزاداندیشی بهترین روشی است که می تواند علاوه بر حل مشکلات جامعه باعث ایجاد یکدلی و وحدت بین مردم و مسئولان شود.

کرسی های آزاداندیشی به دنبال حل ریشه ای مشکلات جامعه است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محمدرضا موسوی مسئول کرسی های آزاد اندیشی بسیج دانشجویی کشور در جمع دانشجویان بسیجی اردبیل با بیان اینکه عملیات ازاد اندیشی بسیار مهم است، گفت: مطالبه گری  و شیوه های آن در زمان فعلی مهم است چونکه روش آزاداندیشی بهترین روشی است که می تواند علاوه بر حل مشکلات جامعه باعث ایجاد یکدلی و وحدت بین مردم و مسئولان شود.

وی در ادامه سخنان خود از راه اندازی اندیشگاه های انقلاب اسلامی در دفاتر بسیج دانشجویی خبرداد و گفت: با توجه به مسائل مختلف و تحولات روز افزون منطقه ای و جهانی اندیشگاه های انقللاب اسلامی در دفاتر بسیج دانشجویی راه اندازی شده است تا دانشجویان بسیجی با اجتناب از ورود سطحی و کم فایده به مسائل و مشکلات  کشور، منطقه و بین الملل با تحلیل های درست، عالمانه و منطقی  بصورت عمقی  به طرح مسائل پرداخته  و ضمن روشنگری های دقیق بتوانند توطئه های دشمنان را ریشه ای حل و فصل کنند.

موسوی در ادامه سخنان خود به تبلیغات منفی دشمنان اسلام در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کرسی های آزاد اندیشی بهترین شیوه برای خنثی سازی توطئه های دشمنان جهت نفوذ و اعمال اندیشه در بین دانشجوبان است.

وی افزود: باید کرسی های ازاد اندیشی کشور را به سمت گفتمانی کردن بحث آزاد اندیشی نزدیک کرد تا دانشجویان ها با درک ماهیت واقعی آزاد اندیشی بتوانند پاسخ مناسبی برای دغدغه های خود پیدا کنند.

مسئول کرسی های آزاد اندیشی بسیج دانشجویی در ادامه سخنان خود به بیان مهمترین ویژگی های  فرد آزاد اندیش پرداخت و گفت: دانشجویان انقلابی باید به تاسی از شهید علم الهدی و دیالمه دنبال مطالعه منطقی بروند و با ریل گذاری فکری و فرهنگی بتوانند در مسیر حل چالش های انقلاب افکارشان را پیش ببرند.

وی به ساختار فکری دانشجویان بسیجی اشاره کرد و گفت: ساختار فکری انقلاب  در واقع برای مقابله با افکار ظاله و منحطی که با نظام زاویه داشت و اغلب نیز نخبگان جامعه را هدف قرار داده بود، تشکیل شد.

موسوی با بیان اینک بسیج دانشجویی به عنوان صاحب خانه انقلاب باید چالش های پیش روی نظام  را حل کند ، تصریح کرد: در این میان نقد پذیری و تحمل حرف مخالف  نیز حائز اهمیت است.

وی به مسائل حوزه جوانان پرداخت و گفت:در حوزه جوانان  باید به مسائلی چون بی حجابی، ازدواج و مشکل در وطن پرستی بصورت ریشه ای  پرداخت شود تا مشکل بی تفاوتی در جوانان نیز از بین برود.

مسئول کرسی های آزاد اندیشی بسیج دانشجویی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث عملیاتی کرسی های ازاد اندیشی پرداخت و گفت: برای برگزاری موفق یک کرسی تاثیرگذار اول باید کرسی درون گفتمانی برگزار شود تا پس از بر طرف کردن مسائل موجود بتوان کرسی عمومی را با موفقیت بیشتری برگزار کرد.

موسوی با بیان اینکه باید در انتخاب موضوع وسواس بیشتری به خرج داد، گفت: کرسی  های ازاد اندیشی با موضوعات کلیشه ای چون رابطه دختر و پسر امروزه کاربرد کمتری دارد و دانشجویان باید به دنبال مسائل ریشه ای که بی سر و صدا به دنبال رخنه در بین جوانان هستند بپردازند تا با روشنگری های عمیق بتوانند توطئه های دشنان را خنثی کنند.

در پایان این نشست مسئولین کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های استان به تباد نظر و انتقال تجربه در این زمینه پرداختند.

انتهای پیام/