کد خبر: 5464 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵

بیانیه تشکلهای دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در پاسخ به سخنان ترامپ

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل به همراه جمعی از تشکلهای دانشجویی این دانشگاه با صدور بیانیه ای سخنان اخیر ترامپ رئیس جمهور آمرا را محکوم کردند.

بیانیه تشکلهای دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در پاسخ به سخنان ترامپ

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل به همراه جمعی از تشکلهای  دانشجویی این دانشگاه با صدور بیانیه ای سخنان اخیر ترامپ رئیس جمهور آمرا را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر دولت مستکبر آمریکا که مؤسس و حامی اکثر گروه‌های تروریستی و جنایتکار است تجربه ای دیگر دراختیار ملت ایران قرار داد، این تجربه ظرفیت فکری ملت مارا بالاخواهد برد که به امریکا نمی توان اعتمادکرد.

این بیانیه می افزاید: استکبارستیزی و عدم پذیرش سلطه بیگانگان از اصول لاینفک اسلام ، تشیع ، انقلاب و قانون اساسی ایران است. در طی این مسیر چهل ساله ی رویارویی جبهه حق با استکبارجهانی، غاصبان و استعمارگران همواره درصدد تحمیل خواسته های خود بر این ملت بوده اند و تغییر ماهیت و هویت انقلاب اسلامی را در دستورکارخود قرارداده اند. لذا برای پیشبرد مقاصد خویش از همه ی حربه های ممکن استفاده کرده اند. از تهدیدات نظامی گرفته تا حمایت از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی، عملیات نظامی در طبس، کودتای نوژه، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، اعمال تحریم های همه جانبه، حمایت از عناصر فتنه گر و معاند با نظام، تعرض به حریم مرزهای آبی ـ خاکی، تقویت و حمایت داعش علیه جمهوری اسلامی و هزاران خباثت دیگر که گویای این دشمنی هاست.
این بد عهدی ها و پیمان شکنی ها یک بار دیگر هدایت های روشنگرانه، رهبری مقتدرانه و بینش عمیق در سایه بصیرت و دشمن شناسی رهبر انقلاب حضرت آیه الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) را به رخ جهانیان کشید.
این بدعهدی ها ویژگی همه دولت مردان امریکا است. تجدید تحریم ها و گسترش دایره ی آنها علیه ملت ایران همان دست چدنی، زیر دستکش مخملی است.
رئیس جمهور تازه به دوران رسیده ی امریکا بیش از هر زمان دیگری ماهیت پلید دولتمردان و سیاست های آنها را روشن کرد. سخنان ترامپ گرچه سخیف و زننده بود اما این سخنان نه از روی قدرت که از روی ضعف و انفعال بود.
تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقشی بی بدیل درسرکوب تروریسم در منطقه داشته و دارد، استفاده از واژه ی جعلی خلیج عربی و تروریست خواندن کشور متمدن و با فرهنگ ایران که همواره یار ستمدیده و مظلومان بوده  آیا جز گزافه گویی است؟!!!
گرچه ریئس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران بیانات قابل ستایش ، مقتدرانه و هوشمندانه ی ایراد کردند اما امریکایی ها نشان دادند که امضای وزیر خارجه یک کشور نمی تواند سند پایبندی به توافقاتشان باشد.
ما دانشگاهیان اعلام میداریم هر گونه مذاکره مجدد با هر موضوع دیگری خطای استراتژیک و غلطی فاحش است. ما به همه دنیا اعلام میداریم که دولت امریکا بسیار بی اعتبار، ناامن و غیر قابل اعتماد است.
ملت انقلابی ایران بار دیگر به ترامپ وحامیانش هشدار می دهد که تداوم این رفتارخصمانه موجب واکنش سخت این ملت سلحشور خواهد شد.

امضاء کنندگان بیانیه:
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور اردبیل

بسیج اساتید دانشگاه پیام نور اردبیل

بسیج کارکنان دانشگاه پیام نور اردبیل

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

کانون قرآن وعترت ، کانون جهاد علمی و فرهنگی دانشگاه پیام نور اردبیل

انجمن علمی دانشگاه پیام نور  اردبیل

انتهای پیام/