کد خبر: 5461 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵

در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد عنوان شد؛

مدبر: آینده کشور در دستان دانشجویان است

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد در همایش استقبال از دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه گفت: جامعه امروزی چشمش را به دانشجویان دوخته است زیرا که آینده در دست طالبان علم است و دانشجویان در تعیین سرنوشت مملکت نقش مهمی برعهده دارند.

مدبر: آینده کشور در دستان دانشجویان است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

حجت السلام سیف اله مدبر در این همایش گفت: دانشجویان باید نگاه شناسی داشته باشند که این نگاه ها به خود دانشجو ، دانشگاه و اساتید مورد توجه قرار گیرد و هرکسی بتواند این نگاه را بسازد و استفاده کافی این موارد ببرد به قطعا به مقصد می رسد و اگر این نگاه ها مبهم بماند رشد و تعالی دانشجو به سرانجام نمی رسد.

وي با بیان اینکه برای هر قدم دانش طلبان در راه علم به اندازه یک سال عبادت ثبت می شود، گفت: این اهمیت ویژه علم را در دین اسلام نمایان می کند.

مدبر افزود: جامعه امروزی چشمش را به دانشجویان دوخته است زیرا که آینده کشور در دست طالبان علم است و دانشجویان سرنوشت مملکت را تعیین خواهند کرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان پیشرفت های کشور را حاصل تلاش جوانان دانست و گفت: همه چشم امید را به جوانان دوخته اند.

وي تصریح کرد: «هر کشوری که  سه محور تحقیر علمی، تحقیر فرهنگی و تحقیر نظامی را بپذیرد، جامعه اش از هم می پاشد و در کشور ما نیز دانشجویان باید برای خروج از تحقیر علمی قدم بردارند.

عليرضا عبدالرحیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت:11 کانون فرهنگی هنری توسط خود دانشجویان تشکیل و اداره می شود و دارای برنامه های مختلف در غالب هیات های مذهبی، تشکل های سیاسی، اقامه نماز، کانون های مهدویت، قرآنی، حجاب و عفاف، سلامت و کانون موسیقی هستند که در این زمینه نیز از دانشجویان دعوت به حضور و همکاری می شود.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های این دانشگاه، افزود: برگزاری مراسم در مناسبت ها، وفات ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، جشنواره های استانی و ملی، گارکاه های آموزشی، اردو های علمی، سیاحتی، زیارتی و... از دیگر برنامه هایمان است.

عبدالرحیمی در ارتباط با امور مدیریت دانشجویی نیز گفت: ۲ خوابگاه با عنوان خوابگاه وهاب زاده با ظرفیت ۱۰۰ نفر در محوطه سایت بسیج و خوابگاه حافظ با ظرفیت ۵۰۰ نفر با تمام امکانات از جمله سالن مطالعه، سالن ورزشی و... در اختیار خواهران دانشجو است.»

 

رضا توحیدی مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز گفت: مسولیت حراست و صیانت از سرمایه های ملی در دانشگاه ها و سازمانها بر عهده حراست بوده و هر کشوری سرمایه ها ی متعدد و مختلفی همانند نفت و گاز  و.. دارد اما بالاترین سرمایه ای برای هر کشور سرمایه نیروی انسانی آن است.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما نیز حفظ و صیانت از این نیروی انسانی و سرمایه های ملی است وظیفه ما تامین آسایش و آرامش و امنیت در دانشگاه برای دانشجویان است.

توحیدی در پایان سخنان خود گفت: دانشجویان در هر حوزه ای که به مشکلی برخورد کردند ابتدا باید به ریس حوزه مورد نظر اطلاع دهند در صورت عدم پاسخگویی مسایل را برای پیگیری با حراست دانشگاه در میان بگذارند.»