کد خبر: 5459 ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶

توسط موسسه پیشگامان تمدن نوین؛

کارگاه بررسی رساله ذهبیه امام رضا(ع) در اردبیل برگزار شد

کارگاه بررسی رساله ذهبیه امام رضا(ع) به همت موسسه پیشگامان تمدن نوین و اداره کل ورزش و جوانان استان در اردبیل برگزار شد.

کارگاه بررسی رساله ذهبیه امام رضا(ع) در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، کارگاه بررسی رساله ذهبیه امام رضا(ع) به همت موسسه پیشگامان تمدن نوین و اداره کل ورزش و جوانان استان در  اردبیل برگزار شد.

در این نشت که با حضور دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی و علوم پزشکی اردبیل و اعضای موسسه پیشگامان تمدن نوین در محل خانه جوانان استان اردبیل برگزار شد، ابعاد مختلف رساله توسط کارشناس جلسه شرح داده شد.
سیامک احدزاده، پژوهشگر طب سنتی، با بیان اینکه رساله ذهبیه امام رضا(ع) تنها یادگار به جا مانده از معصومین (ع) در حوزه سلامت و پزشکی است که به دست مبارک معصوم نگاشته شده است، افزود : متاسفانه رساله مذکور در جامعه ما آنگونه که باید، بین مردم معرفی نشده است و وظیفه دانشگاه و حوزه است که در معرفی این منبع بسیار غنی به جامعه تلاش جدی داشته باشند.
بنا بر نظر این کارشناس حوزه سلامت، یکی از ویژگی های منحصر به فرد رساله ذهبیه که در هیچ کتاب طبی وجود ندارد، این است که حضرت توصیه های طبی برای هر ماه را بیان می کنند که این مطلب را در هیچ کتاب طبی،  نه سنتی و نه جدید  نداریم. حضرت در این رساله ، بحث فصول، ماه ها، طبایع، تدابیر مربوط به سفر، آب ها، تدابیر جماع، حمام و بسیاری از مطالب را در این رساله بیان می کنند.
وی خاطر نشان کرد: هرچند اصول کلی درمان خیلی از بیماری ها در رساله ذهبیه گفته شده است اما عمده بحث در این رساله ، پیشگیری با تاکید بر اصلاح تغذیه است و حضرت در این رساله  به دنبال تغییر سبک زندگی ما هستند.

انتهای پیام/