کد خبر: 5360 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰

در افتتاحیه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل عنوان شد؛

حسنی:حوزه علوم اسلامی فرصتی برای رشد و تعالی معارف دینی در دانشگاه است

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در مراسم افتتاحیه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در اردبیل با بیان اینکه حوزه علوم اسلامی فرصتی برای رشد و تعالی معارف دینی در دانشگاه است، گفت: کسب معارف دینی در وجود انسان نهایتا موجب تاثیرگذاری در جامعه می شود.

حسنی:حوزه علوم اسلامی فرصتی برای رشد و تعالی معارف دینی در دانشگاه است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مراسم افتتاحیه سالتحصیلی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز اردبیل با حضور حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و جمعی از معرفت جویان در سالن اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استاندر این مراسم با بیان اینکه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان فرصتی برای رشد و تعالی معارف دینی در دانشگاه است، گفت: اولین نتیجه کسب معارف دینی در وجود انسان حاصل می شود که در نهایت موجب تاثیرگذاری در جامعه می شود.

وی در ادامه سخنان خود به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: ما باید همانند شهید حججی با تشخیص به موقع  حملات دشمنان، بتوانیم در عرصه های مختلف ایستادگی کنیم.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان واقعه کربلا و لزوم عبرت گیری از آن را یادآور شد و گفت: جامعه اسلامی مدیون خون شهدای کربلا است و ما با درس گیری از آن باید سنت های الهی را در جامعه تقویت کنیم.

 حجت الاسلام بهروزی لک، عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم قم در ادامه برنامه به بیان درس اخلاق پرداخت و گفت: یکی از وظایف ما درست فهمیدن واقعه عاشورا و انتقال صحیح آن است.

 حجت الاسلام مسعود رجب نژاد، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز اردبیل نیز از برگزاری کلاس های مختلف دینی و معرفتی خبر داد و گفت:بزرگترین هدف ما اسلامی کردن دانشگاه است.

تلاوت قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا از بخش های  دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/