کد خبر: 5356 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹

مخترع اردبیلی؛

درس های عاشورا مسیر زندگی ام را تغییر داد

هرکس که بتواند عمق عاشورا را درک کند و به درس هایش عمل کند، قطعا مسیر زندگی اش نیز عوض خواهد شد و مراتب کمال و سعادت را به سرعت طی خواهد کرد.

 درس های عاشورا مسیر زندگی ام را تغییر داد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اولین بار اختراعش که پوتین با قابلیت شارژ و ردیاب بود را سال گذشته در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در معرض دید همگان قرار داد و امسال نیز با نمونه آزمایشگاهی موشک سبحان در نمایشگاه ظاهر شد.

فرامرز حسن زاده نیار دانشجوی اردبیلی و یک جوان مخترع است که از رویش های انقلاب محسوب می شود و هر سال با فکر و ایده ای جدید وارد میدان ابتکار و اختراع می شود.

اولین بار اختراعش که پوتین با قابلیت شارژ و ردیاب بود را سال گذشته در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در معرض دید همگان قرار داد و امسال نیز با نمونه آزمایشگاهی موشک سبحان در نمایشگاه ظاهر شد تا نشان دهد اگر چه شهدایی چون حججی سرشان را در راه دفاع از حرم تقدیم کردند اما جوانانی در جای جای کشور هستند که راه او را دهند تا نگذارند دشمن به سرمنزل مقصود برسد.

فرامرز حسن زاده نیار متولد سال 1377 است که بگفته خودش  بعد از تولدش نام عموی شهیدش را روی وی گذاشتند تا ادامه دهنده راهش باشد

وی بعد از گذراندن دوران ابتدایی و راهنمایی، تحصیلاتش را در دبیرستان شیخ بهایی اردبیل به پایان رساند و علی رغم اینکه از چندین دانشگاه اروپایی دعوت به تحصیل داشت به خاطر احترام به خون شهدا که در سخت ترین شرایط با دستان خالی از مرزهای کشور پاسداری کردند ترجیح دادم در خاک کشورش به تحصیل ادامه دهد و بتواند داشته هایش را در راه خدمت به وطن به کار بگیرد.

این دانشجوی اردبیلی در خصوص تازه ترین اختراعش که نمونه آزمایشگاهی موشک دریایی است می گوید؛ موشک سبحان، موشکی فوق مدرن است که در مقیاس آزمایشگاهی ساخته شده است و کابرد دریایی دارد.

حسن زاده در مورد اختراعش اینگونه توضیح می دهد که این سبحان به وسیله کشتی کوچکی حمل شده و به دریا انداخته می شود دو پمپTRL  روی بدنه موشک نصب شده که می توان آن را20مترزیرآب فروبرده، بعد با استفاده ازکنترل بی سیم می توان جهت موشک را تعیین کرد این عمل کرد به صورت Gpsاست.

وی می افزاید؛ باتری های موشک با استفاده از انرژی امواج شارژ می شود سبحان با عمل کرد فوق بیشرفته ای ضد رادار و سوخت ساخته شده توسط خود مخترع باعث جذابیت این اختراع شده است باوصل شدن دوربین دید در شب حرارتی هریک دهم ثانیه تصاویر مخابره شده به صورت قفل شده به مرکز کنترل فرستاده می شود  و با پمپ NSTکه قوی ترین گرداننده های سوخت جامد است این پمپ در اثر فشار زیاد به مخزن FIIatباعث جمع شدن سوخت در یک جا ودر اثر انرزی هایی ut*ps سوخت دچار تبخیر شده و سوخت به مایع تبدیل شده داخل موتور قرار می گیرد.

وی می گوید:این موشک مخصوص از بین بردن ناوهای جنگی است.

حسن زاده با تاکید بر اینکه مردم و خانواده شهدا سایه جنگ را از سر مردم برداشتند, ابراز کرد: امروز گوشه ای از قدرت نیروهای مسلح به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: به لطف خدا امروزه امنیت پایدار نصیب مردم کشور شده و امنیت فعلی کم نظیر است.

این دانشجوی جوان در پایان سخنان خود به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم اشاره کرد و گفت: مردم این کشور در دفاع مقدس از محرم و عاشورا درس گرفتند.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در روزگاری که ارزش های اصیل اسلامی نظیر شهادت طلبی، در نتیجه حاکمیّت یزیدیان به فراموشی سپرده می شد،می افزاید: امام آنها را از نو در جامعه زنده کرد و عشق به شهادت را مانند فرهنگی حیات بخش در نهاد انسان های مؤمن و آزاد جانشین ترس از مرگ ساخت.

این دانشحوی جوان به درس های عاشورا اشاره کرده و می گوید: امام حسین(ع) در سخت ترين شرايط به خانواده اش روحيه مي دهد و مي فرمايد: «مبادا شيطان صبر و شکيبايي تو را از بين ببرد»،اينها همه درس هايي است که ما از واقعه عاشورا مي گيريم و مي توانيم در زندگي، از آنها استفاده کنيم.

وی معتقد است هرکس که بتواند عمق عاشورا را درک کند و به درس هایش عمل کند، قطعا مسیر زندگی اش نیز عوض خواهد شد و مراتب کمال و سعادت را به سرعت طی خواهد کرد.

انتهای پیام/