کد خبر: 5327 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبرداد؛

کوه سبلان و شهریری ثبت جهانی می شوند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز ثبت جهانی کوه سبلان و محوطه شهریری خبر داد.

کوه سبلان و شهریری ثبت جهانی می شوند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر به نقل از سفیرمشکین، میرعلی رحیمی زاد فرماندار شهرستان مشگین شهر در کارگروه گردشگری شهرستان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برگزار شده شده بود بر ساماندهی محوطه شهریری و کهنه قلعه تأکید کرد.

وی افزود: در اعتبارات سال جاری چهار میلیارد ریال برای ساماندهی مجموعه شهریری و سه میلیارد ریال برای احیای کهنه قلعه در نظرگرفته شده است.

رحیمی زاد با اشاره به ظرفیت های بی نظیر و بی بدیل تاریخی و طبیعی شهرستان گفت: شهرستان مشگین شهر از نظرداشتن آثار تاریخی و طبیعی وجود آب های گرم معدنی در سطح استان حائز رتبه برتر است.

وی با اشاره آمارهای رسمی دستگاه‌های ذیربط در زمینه ورود گردشگران خارجی و داخلی افرود: مشگین‌شهر در سال گذشته در این زمینه  از رشد 35 درصدی برخوردار بود که این آمارنشان دهنده تأمین و توجه جدی در حوزه زیرساخت‌های گردشگری است.

کریم حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با یادآوری جایگاه برترمشگین‌شهر در بخش گردشگری گفت: از 480 پروژه زیرساختی در سطح استان 200 پروژه با هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال سهم مشگین شهر است.

حاجی زاده با بیان اهمیت حضور گردشگران خارجی  و ارز آوری از این طریق گفت: در هزاره سوم تولید ثروت ملی، رونق اقتصادی، از طریق سرمایه گذاری در زیر ساخت های گردشگری و با رعایت استانداردها و الزامات جهانی اتفاق می افتد.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز ثبت جهانی کوه سبلان و محوطه شهریری خبر داد و افزود: اقدامات اولیه برای ثبت جهانی این دو مجموعه در حال انجام است.

وی شیخ حیدر را از جمله پروژه هایی دانست که قابلیت جذب گردشگران خارجی را داشته و باید مسئولان و سرمایه گذاران در این زمینه فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/