کد خبر: 5326 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴

سوگواره داستان نویسی و شعر عاشورایی در مشکین شهر برگزار می شود

دبیر سوگواره استانی "حدیث عشق" گفت: سوگواره داستان نویسی و شعر عاشورایی "حدیث عشق" به میزبانی شهرستان مشگین‌شهر آغاز شده و تا پایان مهر ماه آثار هنرمندان در این جشنواره شرکت داده می شود.

سوگواره داستان نویسی و شعر عاشورایی  در مشکین شهر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر راضیه قربانزاده دبیر پنجمین سوگواره استانی داستان نویسی و شعر عاشورایی "حدیث عشق"  ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و یاران با وفایش گفت: شعر و داستان نویسی از دیرباز جولانگاه اندیشه‌ها و افکار قلم بدستان و وسیله‌ای برای نقل و انتقال آن بوده است لذا سوگواره داستان و شعر "حدیث عشق" در راستای ارج نهادن به فرهنگ عاشورایی و بیان تکه ای از مظلومیت و آزادگی امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های ویژه شهرستان مشگین‌شهر و حضور پر بار نویسندگان و شعرا در این شهرستان پنجمین دوره نیز به میزبانی شهرستان مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

دبیر سوگواره حدیث عشق گفت: در این دوره برخلاف دوره‌های گذشته بخش‌های ویژه‌ای نیز به سوگواره اضافه شده که مهمترین هدف از افزودن این بخش‌ها این است که در این دنیا هر لحظه بوی جنگ و خشونت خیز برمی‌دارد و کودک و زن از جمله اقشاری هستند که بیشترین ضربه را می‌بینند لذا پرداختن به به موضع کودک و زن بیش از پیش در این سوگواره احساس می‌شد که به عنوان بخش ویژه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مسئله کودک کشی و مظلومیت کودکان از حضرت علی اصغر(ع) و گهواره خونینش تا امروز بوده و هست لذا بر ماست تا با قلم خویش این فاجعه را به جهانیان گوشزد کنیم.

قربانزاده هدف از برگزاری این سوگواره را نهادینه کردن فرهنگ عظیم و عمیق مکتب سرخ حسینی در جامعه با مشارکت هنرمندان و نویسندگان اهل ذوق و قلم بدستان عنوان کرد و گفت: تربیت هنرمندان و نویسندگان متعهد و تلاش برای تولید آثار فاخر هنری و ادبی و دینی، هویت بخشیدن به حوادث و رویدادهای محرم و عزاداری‌های در استان و منطقه، ایجاد انگیزه و استعدادیابی در حوزه نویسندگی و داستان نویسی در سطح استان و بیان واقعی حماسه عاشورای حسینی و انتقال پیام قیام امام حسین (ع) از طریف هنر شعر و داستان از دیگر اهداف سوگواره "حدیث عشق" است.

وی با اشاره به محورهای موضوعی سوگواره گفت: این سوگواری در محورهایی همچون محرم و آیین عزاداری در منطقه، عاشورا و مدافعان حرم، محرم و بیداری اسلامی، جلوه‌های تاثیرگذار فرهنگ عاشورایی در زندگی روزمره مردم، رسالت زن مسلمان در معرفی قیام حسینی و نقش عاشورا و دفاع مقدس برگزار می‌شود که در سال جاری بخش‌های ویژه‌ای همچون عاشورا-زنان-مدافعان حرم، کودک و چهره جنگ، شهیدان زنده امروز به این سوگواره افزوده شده است.

دبیر پنجمین سوگواره استانی داستان نویسی و شعر عاشورایی "حدیث عشق" در پایان شرایط و مقررات این سوگواره را چنین برشمرد: سوگواری در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می‌شود و به نفرات برتر هر دو گروه سنی جوایز و لوح تقدیر از طرف دبیرخانه اعطاء خواهد شد.

آثار داستانی و شعر به دو زبان ترکی و فارسی مورد قبول دبیرخانه بوده و هر شاعر و نویسنده می‌تواند حداکثر دو اثر در محورهای تعیین شده به دبیرخانه سوگواره ارسال نماید.

آثار ارائه شده نباید در جشنواره و سوگواره‌های دیگر شرکت داده شده باشد.

دبیرخانه سوگواره حق چاپ آثار  رسیده را برای خود محفوظ می‌دارد.

برای تعیین سنین شرکت کننده رعایت عدالت در امر داوری، ارسال مشخصات الزامی است.

علاقمندان به شرکت در سوگواره می‌توانند آثار خود را به سامانه hadis.eshg96@gmail.com ارسال و یا در قالب سی دی به سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل واقع در اداره کا فرهنگ و ارشاد و دفاتر کانون بسیج هنرمندان شهرستان‌های استان ارائه دهند.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا30 مهرماه و  زمان داوری نیز تا 15 آیان ماه است؛ اختتامیه سوگواره نیز در قالب کارگاه آموزشی برگزار و در دهه دوم آبان ماه طی مراسمی از برگزیدگان سوگواره تجلیل خواهد شد.

 

 انتهای پیام/