کد خبر: 5319 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳

در نشست احیای امر به معروف و نهی از منکر مطرح شد؛

حجت الاسلام لک: محرم و صفر، بزرگ ترین فرهنگ ما برای مقابله با غرب است

عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم در نشست احیای امر به معروف و نهی از منکر که در دانشگاه محقق برگزار شد با بیان اینکه ماه محرم و صفر بزرگ ترین فرهنگی است که به ما رسیده است،گفت: غرب برای مقابله با فرهنگی غنی اسلام به دنبال ترویج چهره ای خشن از اسلام در دنیا است.

حجت الاسلام لک: محرم و صفر، بزرگ ترین فرهنگ ما برای مقابله با غرب است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نشست تخصصی بررسی راهکارهای احیای امر به معروف و نهی از منکر با حضور حجت الاسلام بهروزی لک عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم از قم در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا بهروزی لک در این نشست به نقاط قوت و ضعف فرهنگ موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط قوت ما فرهنگ اسلامی است.

عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم با بیان اینکه ما وارث فرهنگی هستیم که از بزرگان دین به ما ارث رسیده است، گفت:غرب برای مقابله با فرهنگ غنس اسلام  به دنبال این است که چهره ای خشن از اسلام را در دنیا نشان دهد.
بهروزی لک با بیان اینکه ماه های محرم و صفر چراغ راه ما هستند،گفت: این ماه  میراث دینی ما هستند که از هر دو ماه می توان درس های زیادی گرفت.
وی انقلاب اسلامی ایران را دومین نقطه قوت ما در عصر کنونی دانست و گفت: در هیچ برهه ای از تاریخ به اندازه 40 سال اخیر فرصت وجود نداشته است که حکومت علوی را پیاده کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم قم در ادامه سخنان خود به نقاط ضعف فرهنگ حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: نحوه برخورد با مشکلات همواره یکی از مشکلات جامعه ما بوده بطوریکه هرزمان در برابر مشکلی احساس ناتوانی میکنیم به مخدوش کردن  نام و نشان حکومت می پردازیم و این کار درستی نیست چونکه منجر به تضعیف اسلام و کشور می شود.

 اندیشکده علم و دین دانشگاه در راستای امر به معروف و نهی از منکر انجام گرفت

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ابتدای این نشست با تشریح برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه پرداخت و گفت: هر ساله برنامه های متعدد دینی در دانشگاه برگزار می شود .
وی در ادامه سخنان خود به تاسیس اندیشکده علم و دین در دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این اندیشکده مباحث دینی به صورت کاملا علمی مورد مباحثه اعضای هیات علمی و دانشجویان قرار می گیرد.
صادقی با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارند، تصریح کرد: این ارتباط سبب شده است که دانشگاه محقق اردبیلی در ابعاد مختلف به خصوص در مسائل فرهنگی و دینی شاهد رشد و نمو باشد.


انتهای پیام/