کد خبر: 5309 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱

در بیانیه بسیج دانشجویی استان مطرح شد؛

اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا، نشانه سفاهت وی و عدم درک واقعیات جهان است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات استکبار در خصوص نسل کشی مسلمانان در میانمار، اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا را محکوم و اعلام داشت: این سخنان نشانه سفاهت ترامپ و عدم درک وی از واقعیات جهان است.

اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا، نشانه سفاهت وی و عدم درک واقعیات جهان است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و شروع سالتحصیلی جدید مدارس و مراکز آموزش عالی با صدور بیانیه ای اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا در خصوص اهانت به ملت ایران را محکوم کرد.

جایی که ایمان، بصیرت و استقامت باشد، نصرت الهی جاری خواهد بود

در این بیانیه آمده است: هشت سال دفاع مقدس تجربه و ذخیره تاریخی و معنوی پایان ناپذیری یک مقطع مهم و برجسته و نقطه عطف در تاریخ معاصر ایران محسوب می‌شود که بایستی ضمن حفظ این سرمایه عظیم  با انتقال تجربیات حاصل از آن به جوانان امروز به عنوان طلایه داران و افسران جنگ نرم و آشنا نمودن هنرمندانه آنها با فرهنگ دفاع مقدس است، بطوریکه نشان داد؛جایی که ایمان، بصیرت و استقامت باشد، نصرت الهی جاری خواهد بود.

 این بیانیه می افزاید: تحمل سختی های جنگ هشت ساله علاوه بر تحمیل شکست به دشمن بعثی و عقبه آن موجب شد فصل جدیدی در خودباوری به اتکای ملی، اتحاد و وحدت کلمه، تعمیق روح دین باوری و خدا محوری و الگویی ماندگار از مقاومت یک ملت ستمدیده در برابر ظالمان و مستکبران به منصه ظهور برسد.

 شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان  در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه بدون شک هر پیشرفتی که امروز به همت جوانان در تمامی عرصه‌ها اعم از نظامی، فرهنگی، علمی، تکنولوژی، اقتصادی و سیاسی به دست می‌آید ره آورد دفاع مقدس است، می افزاید: سی و هفتمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی همچون سال‌های گذشته مصادف است با مهر ماه آغاز سال تحصیلی جدید و همزمانی شروع ترم تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس فرصتی است تا جهادگران و افسران جنگ نرم است ضمن بیعتی مجدد و ناگسستنی با شهدا حرکت علمی خود را متبرک به این ایام سازند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اردبیل در بیانیه خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اعلام تبعیت محض از فرامین مقام عظمای ولایت اعلام می دارد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس تجلیل از  ایثار، شهادت، صبر و توکل، ایمان و ایستادگی، بیداری و ظلم ناپذیری، ولایت‌پذیری، وحدت کلمه و وطن پرستی، خدا باوری و همه خوبی ها است.

وزارت علوم نیازمند مدیری متعهد و متخصص است

در این بیانیه آمده است: به یقن امروز عرصه جنگ از سخت به نرم تغییر ماهیت داده و دانشجویان و جوانان برومند میهن اسلامی در پشت خاکریزهای دفاع از انقلاب به امید و یاری خدا  همچون دوران جنگ تحمیلی ۸ ساله پشت دشمن را به خاک مذلت خواهند زد.

بسیج دانشجویی در این بیانیه با بیان اینکه مردم و علی الخصوص دانشجویان انتظار دارند وزارت علوم در چارچوب های تعیین شده برای پیشرفت علمی کشور طبق سند چشم‌انداز توسعه حرکت کند و ایران اسلامی را از لحاظ علمی به جایگاه واقعی خود برساند، می افزاید: به یقین وزیر علوم سیاست زده یا سیاسی‌کار یک آسیب جدی بوده و نمی‌تواند کشور و جامعه دانشگاهی را به سرمنزل مقصود پیشرفت علمی نایل آورد و در این شرایط برای رسیدن به این مطلب وزارت علوم نیازمند مدیری متعهد و متخصص است.

مسئولان کشور متناسب با رفتارهای آمریکایی ها تصمیمات لازم را بگیرند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در بخش دیگری از بیانیه خود به رخدادهای اخیر بخصصو اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل پرداخته و می افزاید: اخیراً طرف‌های غربی ادعاهای واهی و کذب را برای بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای برجام داشتند، در این زمینه گفتنی است از یک سو مذاکرات ایران و 5+1 صرفا در رابطه با انرژی هسته ای بوده است و برجام هم بر اساس موضوع هسته‌ای بین طرفین منعقد شده است. در هیچ جای برجام نامی غیر از مراکز هسته ای ذکر نشده است بنابراین هر سخنی پیرامون مکان دیگری اعم از مکان های حیاتی، استراتژیکی و مکانهای سری و به کلی سری غیر،مستند و غیر مجاز بوده و جزو خطوط قرمز منافع و امنیت ملی کشور ما است. از سوی دیگر خطاب به دولتمردان است که ما دارای استقلال سیاسی هستیم و مولفه‌های قدرت برای یک کشور را در اختیار داریم بنابراین باید متناسب با رفتارهای آمریکا تصمیمات لازم را بگیریم و اگر قرار باشد آمریکا طرح ادعاهای واهی، تهمت ها، توهین ها و ارائه گزارشات کذب علیه برنامه هسته ای کشورمان را ادامه دهد، جمهوری اسلامی ایران هرگز نباید در برابر خواسته‌های آنان کوتاه آمده و از حقوق حقه خود چشم پوشی کند.

تنها راه حفظ اقتدار ملی و تامین رفاه اجتماعی کشور  پیشرفت درون زا و اقتصاد مقاومتی است

این بیانیه به ارائه راه حل مشکلات کشور پرداخته و می افزاید؛ تنها راه حفظ اقتدار ملی و تامین رفاه اجتماعی در برابر زیاده خواهی و زورگویی های دشمن و بی ثمر کردن تحریم ها و علاج واقعی مشکلات اقتصادی کشور  پیشرفت درون زا و اقتصاد مقاومتی است. منظور ما از اقتصاد مقاومتی یک سیستم اقتصادی با تکیه بر توانایی‌ها و قابلیت‌های داخلی است و هرگز به معنای حصار کشیدن دور خود و قطع ارتباط با سایر کشورها نیست.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجوی استان در پایان بیانیه خود وقوع فاجعه بشری و ضد انسانی نسل‌کشی مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع میانمار را محکوم کرده و سکوت خفت بار و پرمفهوم نهادها و مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر به ویژه سازمان ملل در این زمینه اظهار شگفت و تاسف کرد.

این بیانیه در اینخصوص می افزاید: دردناک تر از همه اینکه این پاکسازی نژادی و قومی مسلمانان در برابر چشمان نهادها،کشورها، دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و مسلمانان رخ می دهد و این نتیجه تفرفه در پیکره امت اسلامی است که استکبار و صهیونیزم جهانی از سال ها پیش از مهره چین آن بوده و بر آتش آن دمیده اند.

اظهارات بسیار سخیف رئیس جمهور آمریکا نشانه سفاهت وی و عدم درک واقعیات جهان است

بسیج دانشجویی استان در بیانیه خود ضمن محکوم کردن اظهارات بسیار سخیف، بی‌پایه و دور از ادب انسانی و ادبیات دیپلماتیک رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل بر ضد ملت بزرگ ایران، آن را نشانه از سفاهت و دور بودن رئیس جمهور آمریکا از واقعیات جهان بین الملل، علی الخصوص انقلاب اسلامی ایران و بی اطلاعی وی از روابط بین الملل دانسته، اعلام داشت: اتهامات، تهدیدات و سخنان جاهلانه، زشت و کینه‌توزانه رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا هیچ ارزشی در نزد ملت ایران  نداشته و تنها باعث بی اعتباری و بی حیثیت شدن خود آمریکا در پیش ملت ها و دولت های جهان خواهد شد.

انتهای پیام/